مبینا نعمت زاده | حواشی مبینا نعمت زاده

واکنش عجیب مبینا نعمت زاده بعد از حواشی اخیرش | خانوم نعمت زاده با این عکس حرف خود را منتقل کرد

تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 1 شهریور 1403 15:17
مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار ایرانی در روز‌های اخیر پس از درخواست تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور با واکنش‌های مثبت و منفی زیادی روبرو شد، برخی از کاربران مجازی تحصیل در هر رشته‌ای را حق خانم نعمت زاده دانستند، اما برخی دیگر، چون شهربانو منصوریان قهرمان ووشو، قبول درخواست مبینا نعمت زاده را عین ناعدالتی خوانده و مدعی شدند اینگونه باید همه ورزشکاران در رشته دلخواه خود بدون کنکور تحصیل کنند.

مبینا نعمت زاده تکواندوکار ایرانی اهل زنجان است. مبینا نعمت زاده متولد سال 1384 است. مبینا نعمت زاده در المپیک 2024 مدال برنز گرفت. مبینا نعمت زاده بعد از دریافت مدال برنز درخواست تحصیل در رشته پزشکی را داشت که همین موضع باعث ایجاد حواشی زیادی برای او شد. در ادامه با زندگینامه مبینا نعمت زاده بیشتر آشنا می شوید.

حرفهای مبینا نعمت زاده درباره پزشکی خواندن در دانشگاه

به گزارش کاپیتان نیوز، مبینا نعمت‌زاده تکواندوکار کشورمان که دومین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را پس از کیمیا علیزاده کسب نموده است، پس از بازگشت به ایران به‌همراه خانواده‌اش در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد و بار دیگر درخواست خود را برای پذیرفته شدن در رشته پزشکی را مطرح کرد که با واکنش های بسیاری همراه بود. مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز المپیک 2024 پاریس در رشته تکواندو، در برنامه تلویزیونی از مامان بگو، رسما تایید کرد که می‌خواهد پزشکی بخواند، این درخواست او از نظر برخی کاربران منطقی و از نظر بسیاری ناعادلانه است. مبینا نعمت زاده در گفتگو با مجری برنامه از مامان بگو، عنوان داشت:

از اول دوست داشتم پزشک بشم، دیپلم رو گرفتم رشته تجربی، ولی برای کنکور واقعیت اصلا نشد که بخونم برای کنکور و یا برم برای کنکور دادن و این تنها درخواست من بود و هیچ درخواست دیگه ای واقعا نداشتم. حالا نمی‌دونم قبول شد یا نه اینارو من در جریان نیستم.

گفتگو با مبینا نعمت زاده از مامان بگو

مجری برنامه از مامان بگو در ادامه صحبت های مبینا نعمت زاده گفت:

گویا پذیرفته شده، توی خبرها آقای رییس جمهور محترممون این درخواست شمارو پذیرفتند، حالا اگه پزشکی بخونی ورزش و قهرمانی چی میشه چون پزشکی خیلی وقت آدمو میگیره؟

پدر مبینا نعمت زاده در پاسخ به سوال مجری تلویزیون عنوان داشت:

مبینا واقعا بچه ی درس‌خوانیه و مطالعش خیلی بالاست.

مبینا نعمت زاده تکواندوکار ایرانی متولد 27 اردیبهشت 1384 در تهران اما اصالتا اهل زنجان و آذری زبان است.او دارای مدال برنز المپیک 2024 و مدال برنز بازی‌های آسیایی 2022 در وزن 49 کیلوگرم می‌باشد./ نمناک

شروع تکواندو مبینا نعمت زاده از کودکی

از 6سالگی تکواندو را شروع کردم و در رده خردسالان به عضویت تیم تهران درآمدم. همان زمان با اعزام به مسابقات کشوری به رغم این که حریفانم از من بزرگ تر بودند ، صاحب مدال طلا شدم. من اولین بازیکن جهان هستم که در 10سالگی به تیم ملی دعوت شده ام.

پدرم عضو سابق تیم ملی پرورش اندام و مربی بدن سازی ام است که در رشد و پیشرفتم نقش زیادی داشت. از آقای کریمی ، مربی خوبم که مرا به این باور رساند که سن وسال مهم نیست و تلاش و پشتکار حرف اول را می زند ، خیلی تشکر می کنم.

تکواندو دو گرایش دارد : «کیوروگی» و «پومسه» و من کیوروگی کارم. پومسه یک سری حرکات ابداعی است که روی هوا اجرا می شود اما کیوروگی یک مسابقه تن به تن است که ناک اوتی دارد ، باید هوگو (ضربه گیر) تن مان کنیم و کلاه سرمان بگذاریم. فنون و حرکاتش حریف را از حال می برد و بی هوش می کند و گرایش المپیکی است.

افتخارات مبینا نعمت زاده

سال 2017 در کشور ویتنام مدال طلا کسب کردم ، 2019 صاحب طلای آسیا در کشور اردن شدم و همان سال در رقابت های جهانی ازبکستان بر سکوی اول ایستادم و پرافتخارترین تکواندوکار نوجوان جهان شدم. تکواندو به من نظم ، ترتیب و برنامه ریزی آموخت و نتیجه گرفتم که در زندگی باید هدف داشته باشم و برای رسیدن به آن بجنگم.

در مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2022 که در بلغارستان برگزار شد ، مبینا نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

مبینا نعمت زاده ملی پوش تکواندو در بازی های المپیک 2024 توانست به مدال برنز برسد و دومین زن مدال آور ایران در تاریخ این بازی ها شد.

مبینا نعمت زاده برای کسب مدال برنز المپیک 2024 پاریس با نماینده عربستان رقابت کرد و در پایان پیروز شد و مدال برنز گرفت.

الگوی ورزشی مبینا نعمت زاده

«جید جونز» انگلیسی که دو مدال طلای المپیک در کارنامه اش دارد و تلاش و پشتکارش زیاد است. من از جونز آموختم که با هر باخت نباید ناامید و با هر برد هم نباید مغرور شد. هدف اصلی ام در تکواندو ، حضور در المپیک 2024 پاریس است و هدف کوتاه مدتم کسب مقام اول جهان در رده جوانان است که برایش به طور جدی و سخت تلاش می کنم./ نمنمک

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب