مهدی قائدی | حواشی مهدی قائدی

مهدی قائدی در لیست بهترین بازیکنان | AFC مهدی قائدی را کاندید کرد

تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 12:11
نام مهدی قائدی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در بین بازیکنانی قرار گرفت که در بازی‌های این هفته مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ تأثیرگذار بودند.

مهدی قائدی بازیکن ایرانی از پرحاشیه ترین فوتبالیست های کشور است. همسر سابق مهدی قائدی ستاره معصومی بود که از یکدیگر جدا شدند. یکی از دلایل حاشیه مهدی قائدی همسر او بود که هشت سال بزرگتر از آقای بازیکن بود. مهدی قائدی همچنان در دوبی زندگی میکند و در تیم امارات بازی میکند. در ادامه بیشتر درباره زندگی مهدی قائدی مطالعه میکنید.

به گزارش کاپیتان نیوز، به نقل از تابناک، تیم ملی فوتبال کشورمان سه‌شنبه شب در دومین بازی خود در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا در حالی موفق شد به مانند بازی اول با قرقیزستان، با نتیجه یک بر صفر بر امارات غلبه کند که تنها گل این بازی را مهدی قایدی به ثمر رساند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اقدام به معرفی بازیکنانی کرد که در بازی‌ دوم تیم‌های خود از دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا با عملکرد خوب‌شان تفاوت را رقم زدند که نام مهدی قایدی نیز در این بین دیده می‌شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان از دو بازی اول خود در گروه A دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا، شش امتیاز کسب کرده و در حال تنها به خاطر گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها ایستاده است./ تابناک

تابناک

بیوگرافی مهدی قائدی

مهدی قائدی متولد ۱۴ آذر ۱۳۷۷ در بوشهر، فوتبالیست پست مهاجم است.

با ۱۶۶ سانتی متر قد از ۱۰ سالگی فوتبال را شروع کرد حالا با ۱۶۶ سانتی متر قد در پست وینگر و مهاجم بازی می کند و با القاب «باشو» و «نیمار ایرانی» معروف است.

خانواده مهدی قائدی

مهدی قائدی در شهر بوهشر به عنوان فرزند دوم به دنیا آمده است و یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد.

بصورت جدی سال ۱۳۸۷ وقتی ۱۰ ساله بود از پایه های تیم فوتبال ایرانشهر بوشهر به میدان رفت.

او بعد از هفت سال بازی در پایه های «ایرانجوان» سال ۱۳۹۵ وقتی وارد ۱۸ سالگی شد به رده بزرگسالان این تیم راه یافت.

مهدی در اولین فصل حضور خود با «ایرانجوان» در لیگ دسته اول توانست با زدن ۱۰ گل عنوان پدیده لیگ یک را آن سال کسب کرده و در معرض توجه قرار بگیرد.

قرارداد ۵ ساله با استقلال

استفلال ۱۷ تیر ۱۳۹۶ قائدی را از دست ایرانجوان درآورد و با قرارداد ۵ ساله او را به خدمت گرفت تا این بازیکن ۱۹ ساله اولین تجربه بازی در لیگ برتر را کسب کند.

او به مدت ۴ سال در استقلال حضور داشت و توانست در ۸۱ بازی به میدان رفته و ۱۹ گل نیز ثمر برساند.

راهی شباب الاهلی

قائدی در ۱ شهریور ۱۴۰۰ با عقد قرارداد ۵ ساله و با مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به تیم «شباب الاهلی» امارات متحده عربی فروخته شد.

بازگشت قرضی به استقلال

او بعد از یک فصل حضور در امارات، به صورت قرضی به استقلال بازگشت و در مدت یک فصل در ۲۹ بازی به میدان رفت و ۱۲ گل بثمر رساند و ۴ پاس گل نیز داد.

استقلال در این فصل با هدایت ریکاردو ساپینتو، قهرمان سوپر جام شد و در رتبه سوم لیگ برتر قرار گرفت و در جام حذفی هم نایب قهرمان شد.

قرضی در الاتحاد کلبا

قائدی بار دیگر در مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط باشگاه اماراتی، به تیم «الاتحاد کلبا» دیگر تیم حاضر در لیگ امارات قرض داده شد و حالا دوباره شاگرد فرهادمجیدی در این تیم است.

چهره او که شباهت زیادی به شخصیت فیلم «باشو، غریبه ای کوچک» اثر بهرام بیضایی (سال ۱۳۶۴) دارد باعث شد هواداران استقلال به او لقب باشو بدهد.

علاقه مهدی قائدی از کودکی

از کودکی استقلالی بودم و دوست داشتم در این تیم بازی کنم.

خدا را شکر شرایطی پیش آمد که با حضور یکی از مدیران باشگاه استقلال و صحبت‌ های علیرضا منصوریان به این تیم ملحق شدم.

الگوی مهدی قائدی

الگوی فوتبالی من نیمار برزیلی است بازیکنی که همیشه از شیوه فوتبالی او الهام گرفتم و تمام تلاشم را انجام دادم تا شکل و شمایل فوتبالی ام شبیه به او باشد.

ازدواج مهدی قائدی

مهدی قائدی ۹ دی ماه ۱۳۹۸ در ۲۱ سالگی با خانم «ستاره معصومی» دختر ۲۸ ساله با فاصله سنی هفت سال ازدواج کرد تا بخشی از حاشیه هایش کم شود.

مشکل سربازی مهدی قائدی

قائدی که هنوز خدمت سربازی خود را انجام نداده بعد از ورود به استقلال با تصمیم مدیران این تیم سر از دانشگاه درآورد و حالا دانشجو بوده و معافیت تحصیلی دارد !

تصادف شدید مهدی قائدی

مهاجم جوان استقلال که برای کارهای مربوط به دانشگاه اش به بوشهر رفته بود ۸ بهمن ۹۶ در حادثه رانندگی مصدوم و روانه بیمارستان خلیج فارس شد.

او به همراه برخی دوستانش سوار بر ماشین در حال برگشت از تماشای مسابقات فوتبال ساحلی بودند که خودروی آنها در اتوبان امام علی (ع) بوشهر واژگون می‌ شود.

یکی از پسران حاضر در این تصادف درگذشت و یک دختر نیز مجروح شد، خود قائدی نیز بخاطر خونریزی مدتی در بیمارستان بود و بعد از عمل جراحی مرخص شد.

در نهایت مهدی قایدی در دادگاه بدوی مقصر شناخته شد و به یک سال حبس تعزیری و پرداخت سیصد و شصت میلیون تومان دیه محکوم شد.

نمناک

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب