مهدی طارمی | حواشی مهدی طارمی

مهدی طارمی در ترکیب اصلی اینتر به زمین بازی خواهد رفت! | مهدی طارمی در حال پیشروی در اینتر

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 28 شهریور 1403 11:00
مهاجم ایرانی اینتر در بازی اول این تیم در لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت.

مهدی طارمی بازیکن تیم ملی ایران است که متولد سال 1371 می باشد. مهدی طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت. مهدی طارمی قبلا با سحر قریشی در رابطه بود و این موضوع به شدت با واکنش هواداران او شد. مهدی طارمی در سال ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به تیم سرشناس پرتغالی «پورتو» پیوست. عملکرد خوب مهدی طارمی در تیم پورتو و تیم ملی ایران تحسین همگان را برانگیخته است.

به گزارش کاپیتان نیوز، تیم فوتبال اینتر در حالی از ساعت 22:30 امشب (چهارشنبه - به وقت تهران) در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در خانه منچسترسیتی به میدان می‌رود که گفته شده کاپیتان این تیم نیمکت‌نشین بوده و این بدین معناست که مهدی طارمی از ابتدا این بازی را شروع خواهد کرد. بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت»؛ لائوتارو مارتینس در آستانه نیمکت‌نشینی در بازی امشب اینتر با منچسترسیتی است و انتظار می‌رود سیمونه اینزاگی برای این بازی از زوج مارکوس تورام و مهدی طارمی در ترکیب اصلی استفاده کند.

روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» هم در این خصوص گزارش داد؛ لائوتارو تاکنون سه بازی در سری A ایتالیا انجام داده و پس از انجام دو بازی با تیم ملی آرژانتین و ارائه یک بازی ضعیف مقابل مونتزا در سری A، به لحاظ بدنی خسته است. تصمیم اینزاگی برای نیمکت‌نشینی کاپیتانش مقابل من‌سیتی، نگرانی بابت مصدومیت او نیست، بلکه فنی است. این رسانه ایتالیایی ترکیب 11 نفره اینتر برای بازی امشب را اینطور پیش‌بینی کرد: زومر، پاوار، آچربی، باستونی، دارمیان، بارلا، چالها‌ن‌اوغلو، مخیتاریان، کارلوس آگوستو، تورام و طارمی./ خبر ورزشی

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی متولد ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر، بازیکن ملی پوش فوتبال است.

تا دیپلم بیشتر درس نخوانده اما از ۶ سالگی فوتبال را زیر نظر پدرش شروع کرد سپس به پرسپولیس رسید و حالا در قامت مهاجم در تیم ملی می درخشد.

او با ۱۸۷ سانتی متر قد و ۷۹ کیلوگرم وزن، راست پا می باشد اما توانایی بازی با پای چپ را هم دارد.

خانواده و اصالت مهدی طارمی

مهدی طارمی در محله صیادان بوشهر بنام «شغاب» به دنیا آمد است، پدرش «علیشاه طارمی» از بازیکنان حرفه ای فوتبال و مادرش نیز خانه دار می باشد

فرزند آخر است و برادرش بنام محمد (بازیکن فوتبال) و یک خواهر هم دارد.

پدرم یک بازیکن دفاع وسط بود که هم دوره هایش از بازی های خوب او تمجید می کنند و من با تشویق ایشان به سمت فوتبال رفتم.

در آن سال ها که هم سن و سالهای من سوار بر لنح و به صیادی می رفتند، من در هوای گرم بوشهر در زمین های خاکی فوتبال تمرین می کردم !

مهدی فوتبال را بصورت جدی از سال ۱۳۷۷ وقتی ۶ ساله بود زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد و در سال ۱۳۸۱ وارد تیم جوانان «برق بوشهر» شد.

سپس در تیم «حیات بوشهر» بازی کرد و در سال ۱۳۸۴ به جوانان «باشگاه ایرانجوان» پیوست و سال ۱۳۸۷ وارد رده بزرگسالان این تیم شد.

از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ دو سال در تیم «شاهین بوشهر» بازی کرد سپس به تیم «ایرانجوان بوشهر» بازگشت و در لیگ دست اول بسیار درخشید.

او سپس در یک بازی تیم ایرانجوان و پیکان که با معرفی یکی از مربیان، علی دایی از تلویزیون می دید مورد توجه ایشان قرار گرفت و سال ۱۳۹۳ به پرسپولیس پیوست.

مهدی طارمی در فروردین ۱۳۹۴ با تک گلی که از نقطه پنالتی مقابل النصر عربستات در لیگ قهرمانان آسیا زد به شدت محبوب پرسپولیسی ها شد.

او در مدت سه فصل خود در پرسپولیس ۱۱۲ بازی به میدان رفت و ۵۵ گل بثمر رساند و بعنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه نیز لقب گرفت.

طارمی در سال ۹۶ مدت کوتاهی به باشگاه «ریزه اسپورت» ترکیه رفت اما با حمایت عابر بانک حسین هدایتی و دریافت ۱/۵ میلیارد تومان به پرسپولیس بازگشت.

در نهایت با مسئولان پرسپولیس هم سر مبلغ قرارداد به توافق نرسید و به الغرافه (قطر) رفت.

مهدی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ در تیم «الغرافه» ۴۳ بازی به میدان رفت و ۲۲ گل نیز بثمر رساند تا اینکه سال ۱۳۹۸ به باشگاه فوتبال «ریو آوه» پرتغال پیوست.

یک سال درخشانی را در تیم ریوه آوه گذراند و در ۳۷ بازی موفق به زدن ۲۱ گل شد.

طارمی شهریور ۱۳۹۹ با قرارداد ۴ ساله و دستمز سالیان ۵۰۰ هزار یورو  به تیم سرشناس پرتغال یعنی «پرتو» پیوست.

او در بازی تیم پورتو و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۱ توانست با یک ضربه قیچی دروازه این تیم را باز کند تا بعنوان بهترین گل لیگ قهرمانان شناخته شود.

مهدی طامی در بهمن سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۴) با قرارداد ۳ ساله به ارزش ۳ میلیون یورو در هر سال که با آپشن به ۳/۵ میلیون یورو افزایش پیدا می کند به تیم اینتر میلان ایتالیا پیوست.

طارمی چند روز قبل از ورود به باشگاه پرسپولیس در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد، او همین سال برترین مهاجم لیگ و مرد  سال فوتبال ایران شد.

در تورنمنت کافا ۲۰۲۳ با تیم ملی به قهرمانی دست یافت و او با ۶ گل و ۱ پاس گل علاوه برا جایزه آقای گلی مسابقات به عنوان بهترین و با ارزش ترین بازیکن این مسابقات نیز معرفی شد.

مهدی طارمی

نامزدی مهدی طارمی با سحر قریشی

در آبان ۱۳۹۶ خبر ازدواج مهدی طارمی و سحر قریشی منتشر شد اما هر دو تکذیب کردند تا اینکه چند روز بعد عکس دونفره و آتیله ای این دو مشخص کرد با هم در ارتباط هستند.

نهایتا این دوستی و رفت و آمدها به نتیجه نرسید و این زوج از هم جدا شدند، بعدا خانم قریشی افشا کرد به جهت مداخه مادر طارمی این رابطه به ازدواج ختم نشد.

از ابتدا پرسپولیسی بودم اما خواهر و برادرم استقلالی هستند ، هر وقت با استقلال بازی داریم خواهر و برادرم می گویند امیدواریم پرسپولیس ۲ گل و استقلال ۳ گل بزند.

طارمی نتوانست سربازی خود را در تیم نظامی فجر سپاسی بگذراند به همین دلیل سال ۱۳۹۱ او یک و نیم سال از خدمت اش را در پادگان نیروی دریایی بوشهر گذراند.

همه نزدیکان و حتی پدرش تصور می کنند فوتبال او به اتمام رسیده و باید بعد سربازی دنبال شغل دیگری باشد اما مهدی بازگشت درخشانی با ایران جوان بوشهر داشت.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب