قضاوت نخستین داور ایرانی در لیگ هاکی روی یخ آمریکا

تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 12 شهریور 1403 09:06
رامین عتیقه چی رییس کمیته داوران انجمن هاکی روی یخ نخستین داور ایرانی حاضر در لیگ هاکی روی یخ آمریکا در خصوص شروع داوری در این رشته بیان داشت:اینلاین هاکی را به عنوان بازیکن در ایران شروع کردم در نخستین بازی برون مرزی به میزبانی هنگ کنگ و در سال ۲۰۰۵ بر اساس اتفاقی که رخ داد و به دلیل اینکه در ابتدای راه بودیم و از قوانین اطلاع نداشتیم به همراه ۳۰ نفر اعضای تیم در دوره داوری این رشته با هدف آشنایی شرکت کردیم.

به گزارش کاپیتان نیوز، رامین عتیقه چی گفت: پس از بازگشت به ایران مطالعه خود را در خصوص داوری رشته اینلاین هاکی شروع کردم و کتاب داوری اینلاین هاکی را ترجمه کردم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۷ نخستین مسابقات آسیایی را قضاوت کردم در سال ۲۰۰۵ مدرک C بین المللی و در سال۲۰۰۶ موفق به دریافت مدرک B بین المللی شدم و در سال ۲۰۰۷ به عنوان سر داور به مسابقات آسیایی دعوت شدم.

عتیقه چی افزود: سال ۲۰۰۸ به همراه کاوه صدقی رییس انجمن هاکی روی یخ ایران مدرک A بین المللی اینلاین هاکی را از آلمان دریافت کردیم و از سال ۲۰۱۰ مسابقات جهانی اینلاین هاکی را داوری کردم و تا سال ۲۰۱۶ این روند ادامه داشت.

رییس کمیته داوران انجمن هاکی روی یخ ادامه داد: در سال ۲۰۱۳ فینال مسابقات جهانی را به عنوان سر داور داوری کردم و در سال ۲۰۱۶ عضو فدراسیون جهانی شدم و در مسابقات ۲۰۲۳ داوری مسابقات آسیایی را علاوه بر عنوان رییس رشته اینلاین هاکی انجام دادم.

وی گفت: علاوه بر اینکه مدرک بین المللی داوری را در رشته اینلاین هاکی دریافت کردم، در دو دوره در کانادا شرکت کرده و در آمریکا دوره داوری هاکی روی یخ را سپری کردم.

عتیقه چی اظهار داشت: در ۲۰۲۴ به عنوان داور رسمی هاکی روی یخ آمریکا پذیرفته شدم و به طور رسمی نخستین قضاوت بازیها را شروع کردم و در دو هفته آتی ده بازی دیگر را قضاوت خواهم نمود و تا زمانی که در اینجا حضور داشته باشم این روال ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: با توجه به رده سنی و شرایط بازی ها به عنوان نخستین ایرانی که در لیگ هاکی امریکا مسابقات را قضاوت میکنم.

عتیقه چی اظهار داشت: انجمن هاکی روی یخ ایران به عنوان انجمن نوپا گام های بزرگی برداشته و با توجه به فعالیت هایی که در حال انجام است مطمئن هستم در آینده و در مسیر پیشرفت و توسعه این رشته، شاهد قضاوت داوران بیشتری در عرصه بین المللی باشیم.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب