مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ ؛

کدام تیم‌ها امتیازات کامل را گرفته‌اند/ تیم ملی ایران بهترین نیست

تاریخ و ساعت انتشار : جمعه 3 فروردین 1403 22:55
تیم ملی فوتبال ایران یکی از بهترین خطوط حمله در دور رفت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا را از آن خود کرد اما قطر از این لحاظ بهترین عملکرد را در اختیار دارد.
  • به گزارش کاپیتان نیوز، دور رفت از مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا با برگزاری ۱۸ دیدار در گروه‌های ۹ گانه به پایان رسید که در مهمترین بازی‌ها تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر صفر ترکمنستان را شکست دهد و کره جنوبی برابر ویتنام با نتیجه یک به یک متوقف شد.

در این مرحله از مسابقات انتخابی جام جهانی، ۲ تیم اول هر گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند که در آنجا در قالب ۳ گروه ۶ تیمی به رقابت خواهند پرداخت و ۲ تیم اول هر گروه به طور مستقیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ را کسب خواهد کرد.

ضمن اینکه این مسابقات حکم انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا که در کشور عربستان برگزار خواهد شد هم دارد و ۱۸ تیم برتر این مرحله به طور مستقیم جواز حضور در این مسابقات را کسب خواهند کرد.

در پایان دور رفت، آمار و ارقام متفاوتی از سوی تیم‌های حاضر در این مسابقات رقم خورد که به شرح زیر است:

بیشترین امتیازات

تیم‌های ملی قطر، ژاپن، عراق، عربستان، امارات و استرالیا تیم‌هایی هستند که با کسب پیروزی در هر ۳ دیدار مرحله رفت موفق شدند امتیازات کامل را از آن خود کنند و صدرنشین گروه‌های خود باشند. ایران و کره جنوبی با ۷ امتیاز و عمان با ۶ امتیاز دیگر تیم‌های صدرنشین هستند.

کم‌ترین امتیازات

تیم‌های نپال، پاکستان و چین تایپه تنها تیم‌هایی هستند که در هر ۳ دیدار خود شکست خوردند و نتوانستند هیچ امتیازی کسب کنند.

بهترین خط حمله

تیم ملی فوتبال قطر با ۱۴ گل زده بهترین خط حمله این رقابت‌ها را تا اینجای کار از آن خود کرده است. قطر با نتایج ۸ بر یک برابر افغانستان، ۳ بر صفر برابر هند و ۳ بر صفر برابر کویت به برتری رسیده است. ایران و ژاپن با ۱۱ گل زده دومین خط حمله این مسابقات را از آن خود دارند و استرالیا هم با ۱۰ گل زده در رده بعدی حضور دارد.

ضعیف‌ترین خط حمله

چین تایپه و نپال تاکنون موفق به ثبت گل نشده‌اند و از این حیث بدترین عملکرد را دارند. تیم‌های هند، افغانستان، فیلیپین، پاکستان، لبنان و بنگلادش هم فقط یک بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده‌اند.

ضعیف‌ترین خط دفاعی

تیم‌های پاکستان و و بنگلادش با ۱۳ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده‌اند و میانمار و افغانستان هم با ۱۲ گل خورده در رده بعدی قرار دارند.

بهترین خط دفاعی

تیم‌های ژاپن، عربستان و استرالیا بدون گل خورده بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دادند و قطر، عمان، کره جنوبی، عراق، امارات و فلسطین با یک گل خورده در رده بعدی قرار دارند. تیم ملی ایران هم با ۲ گل خورده در کنار تیم‌های بحرین و ویتنام قرار دارد.

پر گل ترین بازی‌ها

برتری ۸ بر یک قطر برابر افغانستان پرگل‌ترین دیدار مرحله رفت این مسابقات بود و دیدارهای زیر هم با ۷ گل، در رده پرگل‌ترین بازی‌ها قرار دارند:

استرالیا ۷ - بنگلادش صفر

تاجیکستان ۶ - پاکستان یک

کره شمالی ۶ - میانمار یک

برای تیم ملی ایران هم پیروزی ۵ بر صفر برابر ترکمنستان حکم پرگل‌ترین بازی دور رفت را دارد. ۲ دیدار دیگر تیم ملی ایران هم شامل تساوی ۲ به ۲ با ازبکستان و برتری ۴ بر صفر برابر هنگ کنگ بود.

کم گل ترین بازی‌ها

دیدار تیم‌های افغانستان برابر هند و فلسطین برابر لبنان هم تنها دیدارهایی بودند که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

منبع : مهر 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب