نتایج شطرنج‌بازان ایران در رقابت‌های برق آسا جهانی

تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 19:22
ملی پوشان شطرنج ایران در رقابت‌‎های برق آسا جهانی به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش کاپیتان نیوز، در جریان مسابقات برق آسا قهرمانی جهان در بخش مردان، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفان خود رفت و در ۱۲ بازی موفق شد ۷ امتیاز کسب کند. با این نتیجه مقصودلو در روز اول در رده ۵۰ این مسابقات قرار گرفت.

ملی پوش شطرنج ایران با ۵ پیروزی،۴ تساوی و ۳ شکست حدود ۱۱.۳ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد.

بردیا دانشور دیگر ملی پوش شطرنج ایران، در مسابقات برق‌آسا به ۵ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست دست یافت تا این شطرنج‌باز با ۷ امتیاز در رده ۴۱ این رقابت‌ها قرار بگیرد. ملی پوش شطرنج ایران با عملکرد خوب توانست ۴۲.۸ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

محمد امین طباطبایی شطرنج‌باز ایرانی در روز اول این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشت و توانست ۶ امتیاز کسب کند.این ملی پوش با ۵ پیروزی، ۲ تساوی و ۵ شکست در رده ۸۲ این مسابقات قرار گرفت.

پویا ایدنی دیگر ملی پوش شطرنج ایران که در این مسابقات حضور دارد، توانست ۶ امتیاز کسب کند و در رده ۹۳ این مسابقات بایستد.

احسان قائم مقامی ملی پوش کهنه‌کار شطرنج ایران هم در این رقابت‌ها دست به مهره شد و توانست ۵.۵ امتیاز کسب کند. ملی پوش شطرنج ایران با این امتیاز در رده ۱۱۹ مسابقات قرار گرفت. با این عملکرد قائم مقامی ۳۹.۹ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد.

همچنین در روز اول این مسابقات، ناکامورا آمریکایی با کسب ۱۰ امتیاز در صدر قرار دارد. مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان که در رقابت‌های سریع جهانی قهرمان شد، در بخش برق آسا با ۹ امتیاز در رده سوم ایستاده است. آنیش گیری هلندی هم با ۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

 مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسای جهانی از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر (۵ تا ۹ دی) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان درحال برگزاری است. مسابقات سریع در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دسامبر و سپس مسابقات برق آسا  ۲۹ تا ۳۰ دسامبر کار خود را دنبال خواهند کرد. دین لیرن چینی، علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان ارمنی از جمله شطرنج‌بازان سرشناسی هستند که در این مسابقات حضور ندارند. 

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب