قهرمانی کارلسن در رقابت‌های جهانی/ مقصودلو هفدهم شد

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 18:39
مرد شماره یک شطرنج جهان فاتح رقابت‌های سریع جهانی شد.

به گزارش کاپیتان نیوز، در جریان روز سوم و پایانی مسابقات سریع قهرمانی جهان در بخش مردان، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفان خود رفت و با ۸.۵ امتیاز به کار خود پایان داد.

در مهمترین بازی روز سوم، کارلسن به مصاف مقصودلو رفت که این بازی در آخر با شکست ملی پوش شطرنج ایران همراه بود. مرد شماره یک شطرنج ایران در این رقابت‌ها عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانست حدود ۷ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

ملی پوش شطرنج ایران با ۸ امتیاز در رده ۱۷ این مسابقات قرار گرفت.

طباطبایی دیگر ملی پوش شطرنج ایران در پایان این رقابت‌ها ۸ امتیازی شد و با عملکرد خیره کننده ۳۱.۲ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد. طباطبایی در آخر با ۸ امتیاز کسب شده در رده ۲۶ دنیا قرار گرفت.

بردیا دانشور دیگر ملی پوش شطرنج ایران با کسب ۷ امتیاز در رده ۷۴ این مسابقات ایستاد. ملی پوش شطرنج ایران با عملکرد خوب خود توانست حدود ۳۱.۴ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

احسان قائم مقامی دیگر ملی پوش ایران در این رقابت‌ها عملکرد خوبی از خود نشان نداد و با ۶ امتیاز در رده ۱۰۷ قرار گرفت. این ملی‌پوش باسابقه شطرنج ایران در این رقابت‌ها حدود ۱۸.۳ واحد ریتینگ از دست داد.

پویا ایدنی دیگر ملی پوش شطرنج ایران، روز سوم رقابت‌های جهانی را به خوبی پشت سر نگذاشت تا با ۵.۵ امتیاز در رده ۱۲۲ قرار بگیرد.

مگنوس کارلسن نروژی مرد یک جهان در این مسابقات با ۱۰ امتیاز مقتدرانه قهرمان شد تا ثابت کند هنوز هیچ شطرنج بازی به گرد این بازیکن نمی‌رسد.

کمیار آلمانی و کاروآنا آمریکایی هم در پایان این مسابقات در رده دوم و سوم جا گرفتند. 

مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسای جهانی از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر (۵ تا ۹ دی) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان درحال برگزاری است. مسابقات سریع در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دسامبر و سپس مسابقات برق آسا  ۲۹ تا ۳۰ دسامبر کار خود را دنبال خواهند کرد. دین لیرن چینی، علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان ارمنی از جمله شطرنج‌بازان سرشناسی هستند که در این مسابقات حضور ندارند. 

منبع: ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب