سجادی دست به مهره شد/ آغاز تغییرات در وزارت ورزش و جوانان؟

تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 09:28
با تغییر چند مسئول در وزارت ورزش و جوانان به نظر می‌سد حمید سجادی قصد خانه تکانی پیش از موعد دارد.

به گزارش کاپیتان نیوز، حدود ۱۵ ماه از حضور حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان می‌گذرد و هرچند وی با تاخیر نسبت به تغییر برخی مسئولان این وزارتخانه اقدام کرد اما اکنون در اقدامی یک‌باره دست به تغییراتی در بدنه این وزارتخانه زده که به نظر می‌رسد سرآغاز برخی تغییرات در وزارت ورزش باشد.

روز گذشته با حکم حمید سجادی، مهیار عسگریان به عنوان سرپرست جدید شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی معرفی شد تا به جای علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل این شرکت کار خود را آغاز کند. یوسفی از جمله افرادی بود که طی مدت فعالیتش در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی عملکرد مطلوبی نداشت و صدای برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی را نیز درآورده بود.

یوسفی اواسط دی ماه سال گذشته به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منصوب شد و طول حضورش در این شرکت به یک‌سال نکشید و جای خود را به عسگریان داد.

همچنین وزیر ورزش و جوانان بنیامین شکوه‌فر معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های این وزارتخانه را پس از ۱۴ ماه تغییر داد و میرهادی قره سیدرومیانی را جایگزین وی کرد.

میرهادی قره سیدرومیانی حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تبریز در دوره نهم و فعالیت به عنوان معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارتخانه‌های دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کارنامه داد. به طور حتم عملکرد شکوه‌فر مطابق با آنچه مدنظر سجادی است نبوده و همین مسئله باعث شده وی جای خود را به میرهادی قره سیدرومیانی بدهد.

همچنین مریم نوراللهی به عنوان سرپرست اداره کل توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و در حکم مهم دیگری، علی رغبتی به عنوان مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای منصوب شده است. رغبتی که همواره در سایه بوده و در حال حاضر نیز به عنوان مدیرکل برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش فعالیت می‌کند اما این‌بار در قامت مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای فعالیت خواهد کرد و به نظر می‌رسد شرایط از این به بعد نیز برای او متفاوت خواهد بود.

حکم مربوطه برای رغبتی به عنوان مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در حالی صادر شده که محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به تازگی به عنوان نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد؛ اتفاقی به که با انتقاد فراوان جامعه رسانه و کارشناسان همراه بود چراکه مسئولیت‌های این معاونت بسیار سنگین است و پولادگر هم باید وظایف سنگین و بر زمین مانده خود در وزارت ورزش را به دوش بکشد و هم وقت و تمرکز کافی برای پیشبرد فعالیت‌های جامعه جانبازان و معلولان اختصاص دهد.

صحبت‌ها حاکی از این بود که وزیر ورزش و جوانان مخالفتی با حضور محمد پولادگر و مریم کاظمی پور به عنوان نواب رییس کمیته ملی پارالمپیک نداشته است. پولادگر در مصاحبه خود نیز اعلام کرد: حضور من و دیگر معاون وزیر ورزش در کمیته ملی پارالمپیک با رخصت از وزیر ورزش و جوانان رخ داده است و برعکس انتقادهایی است که صورت می گیرد. حال اما حضور علی رغبتی به عنوان مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی و حرفه‌ای حاکی از موضوع دیگری است که به نظر می رسد حداقل در ظاهر امر به منظور بهبود وضعیت ورزش قهرمانی و حرفه ای صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد تصمیمات وزیر ورزش و جوانان در مورد تغییرات ایجاد شده در بدنه این وزارتخانه آغاز تغییرات زودرس خواهد بود و باید منتظر ماند و دید سجادی در ادامه چه در سر دارد و چه برنامه‌ای برای پیشبرد فعالیت‌ها در وزارت ورزش تعریف کرده است؟

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب