اسکالونی یک گام تا تاریخ سازی در آرژانتین

تاریخ و ساعت انتشار : جمعه 25 آذر 1401 11:31
لیونل اسکالونی تنها یک برد تا پیوستن به جمع بزرگان مربیگری آرژانتین در کنار نفراتی چون سزار لوئیس منوتی و کارلوس بیلاردو فاصله دارد.

به گزارش کاپیتان نیوز، به نقل از اوله، لیونل اسکالونی تنها یک برد تا تاریخ‌سازی فاصله دارد.اسکالونی ۴۴ ساله که در سال ۲۰۱۸ پس از پایان دوره خورخه سامپائولی هدایت کشورش را بر عهده گرفت عملکرد خوبی داشته است و آلبی سلسته را تا آستانه سومین قهرمانی در جام جهانی رسانده است.

انتصاب او پس از حذف تلخ آلبی سلسته از جام جهانی روسیه در مرحله یک شانزدهم پایانی با انتقاد و مخالفت گسترده مواجه شد که احساس می کردند او فاقد شرایط لازم است. دیگو مارادونا فقید که خود سرمربی سابق آرژانتین بود، در آن زمان ارزیابی خاصی ارائه داد و شخصیت اسکالونی را تحسین کرد اما به روزنامه کلارین گفت: او قادر به هدایت تیم نیست.

اسکالونی با کشف بازیکنانی مانند مولینا، کریستین رومرو، لیساندرو مارتینز و الکسیس مک آلیستر کمک کرد که به تیم هویت بخشیده شود.

آرژانتین در ششمین فینال جام جهانی مقابل فرانسه حضور خواهد داشت اما اسکالونی مقایسه با بهترین مربیان این کشور در گذشته، از جمله منوتی، بیلاردو و آلخاندرو سابلا را کم اهمیت جلوه  داد و گفت: نمی‌توانم خودم را با مربیان دیگر مقایسه کنم. نمی‌توانم خودم را در سطح آنها قرار دهم. فقط احساس می‌کنم که در فینال هستم.

اسکالونی آرژانتین را در ۳۶ بازی بدون شکست رهبری کرد که نقطه برجسته آن قهرمانی در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ در برزیل بود که به ۲۸ سال دوران بدون جام پایان داد. باخت شوکه کننده به عربستان سعودی باعث شد آرژانتین نتواند به رکورد ۳۷ بازی بدون شکست که متعلق به ایتالیا بود، برسد.

حالا باید دید این مربی فروتن و آرام می تواند یکشنبه تیمش را بر بام دنیا قرار دهد یا خیر.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب