قهرمان المپیک در مسیر رقابت‌های جهانی کلمبیا؛ هفت وزنه‌بردار مشخص شدند

تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 5 آذر 1401 16:58
هفت وزنه‌بردار پس از نشست کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری به رقابت‌های جهانی کلمبیا اعزام خواهند شد.

به گزارش کاپیتان نیوز  پس از پایان نشست کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که بعد از رکوردگیری درون اردویی تیم ملی بزرگسالان در آکادمی ملی المپیک تهران(مجموعه ورزشی انقلاب) برگزار شد. ۷ وزنه‌بردار ملی‌پوش حاضر در اردوی آماده سازی جهانی با نظر سعید علی حسینی، سرمربی تیم و تایید نهایی اعضای کمیته فنی حاضر در این جلسه مجوز اعزام به کلمبیا و حضور در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ بوگوتا «مرحله نخست گزینشی المپیک پاریس» را دریافت کردند.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ که به عنوان نخستین میدان گزینشی المپیک پاریس نیز در این رشته به شمار می‌رود، قرار است از ۱۳ آذر ماه جاری به میزبانی کشور کلمبیا آغاز شود. رقابتی مهم و ارزشمند برای کشورهای مدعی در رشته وزنه برداری که با اعلام حضور بیش از۷۰۰ وزنه‌بردار زن و مرد در اوزان مختلف از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار خواهد بود.

تیم ملی وزنه برداری ایران نیز که همواره جزو مدعیان کسب مدال و سکوهای مرغوب و خوش رنگ جهانی است، با هدایت سعید علی حسینی خود را برای حضوری مقتدرانه در این رویداد مهم آماده می‌کند.

برهمین اساس و با توجه به نزدیک شدن به زمان اعزام کاروان وزنه برداری به رقابت‌های جهانی کلمبیا با درخواست اعضا کمیته فنی و تایید سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون، (همزمان بامسابقه رکوردگیری درون اردویی که کادر فنی برای محک نهایی ملی پوشان باقیمانده در اردوی جهانی طراحی کرده بود) نشست کمیته فنی با محوریت لیست نهایی مسافران اعزامی به رقابت‌های جهانی را در سالن تمرین ملی پوشان وزنه برداری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این جلسه که بلافاصله بعد از پایان رکوردگیری درون اردویی ملی پوشان وزنه برداری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، علاوه بر انوشیروانی، به ترتیب حسین رضازاده، بهمن زارع، سیدکمال موسوی و بهداد سلیمی به عنوان اعضای کمیته فنی، همچنین سعید علی حسینی، محمدرضا براری و وحید ربیعی سرمربی و مربیان تیم ملی وزنه برداری حضور داشتند.

اسامی نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا به شرح زیر است:

حافظ قشقایی دردسته ۶۷ کیلوگرم

میرمصطفی جوادی در دسته ۸۱ کیلوگرم

کیانوش رستمی دردسته ۸۹ کیلوگرم

رضا دهدار دردسته ۱۰۲ کیلوگرم

مهدی کرمی دردسته ۱۰۹ کیلوگرم

آیت شریفی دردسته ۱۰۹+ کیلوگرم

علی داودی دردسته ۱۰۹+ کیلوگرم

حسین سلطانی ملی پوش دسته وزنی ۸۱ کیلوگرم که هشتمین عضو حاضر در اردوی آماده سازی جهانی بود، باتوجه به اینکه نتوانست در رکوردگیری نهایی جهانی نظر کادر فنی را جلب کند، از لیست نهایی اردونشینان و مسافران اعزامی به کلمبیا حذف شد.

ملی پوشان وزنه برداری کشورمان تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی کلمبیا کماکان در آکادمی ملی المپیک به تمرینات خود ادامه می‌دهند.

وحید ربیعی مربی تیم ملی وزنه برداری، در حاشیه جلسه تمرین و رکوردگیری اظهارداشت: مسابقات جهانی مهمترین رویداد وزنه برداری است و نمی‌توان نتیجه دقیقی پیش بینی کرد اما به نظر من، اگر ملی پوشان همین رکوردهای تمرینی خودشان را بزنند، نتیجه خوبی است.

وی افزود: ۷۰۰ نفر برای حضور در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند چون اولین مرحله کسب امتیاز المپیک است. گرچه اجباری نیست ولی سعی کردیم در همه اوزان المپیکی نفرات آماده داشته باشیم.

مربی تیم ملی در مورد وضعیت آسیب دیدگی رسول معتمدی نیز گفت: رسول به مسابقات جهانی نمی‌رسد اما انجام جراحی یا هر اقدام دیگری بستگی به نظر شورای پزشکی دارد.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب