با پیروزی برابر شهداب یزد؛

فولاد سیرجان قهرمان لیگ برتر والیبال شد

تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 23:47
جدال جذاب فینال لیگ برتر والیبال بین تیم های فولاد سیرجان و شهداب یزد با نمایش تماشایی بازیکنان دو تیم پیگیری شد و در نهایت تیم فولاد سیرجان قهرمان شد.

به گزارش کاپیتان نیوز ، تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب یزد در دیدار برگشت بازی فینال لیگ برتر والیبال از ساعت ۱۹ شنبه شب، ۱۸ فروردین به مصاف هم رفتند. در بازی نخست تیم فولاد سیرجان با نتیجه ۳ بر ۲ تیم شهداب یزد را شکست داد.

فینال این مسابقات به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود و در صورتی که تیم شهداب در این دیدار پیروز میدان شود بازی سوم فینالیست‌ها ساعت ۱۹ روز ۲۰ فروردین برگزار خواهد شد.

ترکیب شهداب یزد: ایلشن داودی پور، رادوسلاو پاراپانوف، مسعود غلامی، محمد ولی زاده، صابر جواهری و میثم صالحی و محمدرضا حضرت پور

ترکیب فولاد سیرجان: محمد طاهر وادی، سید امین علوی، محمد موسوی، محمد فلاح، شهروز همایونفر منش، پوریا حسین خانزاده و مهدی مرندی

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود شهداب

اولین امتیاز برای شهداب به ثبت رسید اما خیلی زود فولادی‌ها جبران کردند و بازی پایاپای پیش رفت. هواداران شهداب بدون وقفه تیم خود را تشویق می‌کنند. اولین وقت استراحت از سوی عطایی برای تیم فولاد سیرجان در شرایطی گرفته شد که تیم شهداب با اختلاف سه امتیاز از حریف خود پیشی گرفته بود. در ادامه همچنان شهداب تیم برتر میدان بود تا اینکه فولادی‌ها چندین امتیاز متوالی کسب کردند. با این حال هنوز شهدابی‌ها با ۷ امتیاز اختلاف از حریف خود جلو بودند تا اینکه عطایی وقت استراحت دوم را هم گرفت. شهدابی‌ها با امتیاز ۲۱ بر ۱۶ پیروز میدان بودند تا اینکه تندروان سرمربی تیم وقت استراحت گرفت. در اواخر بازی شهداب با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ ست اول را از آن خود کرد.

 

ست دوم؛ ۳۰ بر ۲۸ به سود فولادسیرجان

 

شروع ست دوم هر دو تیم پایاپای بازی کردند، در یک صحنه پاسور تیم شهداب توپ را رها کرد و به دست محمد فلاح بازیکن فولاد برخورد کرد، این صحنه اعتراض بازیکنان فولاد را در پی داشت و تقاضای ویدیو چک داشتند.

 

در دقایقی از بازی جو کمی متشنج شد و هواداران شهدابی علیه عطایی شعار دادند اما خیلی زود جریان بازی به حالت قبل برگشت. در ادامه هر دو تیم بازی پایاپایی داشتند تا اینکه اولین وقت استراحت برای تیم شهداب گرفته شد.بازیکنان شهداب با یک هماهنگی خوب از فولادی‌ها پیشی گرفتند و بازی نتیجه ۲۰ بر ۱۹ را داشت که عطایی تقاضای وقت استراحت کرد. همچنین سرمربیان هر دو تیم دست به تعویض زدند که برای تیم فولاد جواب نداد و همچنان شهداب تیم برتر میدان بود. در امتیازهای پایانی هر دو تیم به عدد ۲۳ رسیدند به این ترتیب دومین وقت استراحت برای شهدابی‌ها گرفته شد. بازی پایاپایی در جریان بود تا بالاخره فولادی‌ها توانستند با امتیاز ۳۰ بر ۲۸ این ست نفس‌گیر را از آن خود کنند.

 

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۵ به سود فولاد سیرجان

 

فولادسیرجان که ست نفس‌گیر دوم را با پیروزی به پایان رسانده بود،ست سوم هم طوفانی شروع کرد و چندین امتیاز پی در پی کسب کرد، تقاضای وقت استراحت و تعویض چند بازیکن برای شهدابی‌ها کارساز نبود و تیم فولاد با اختلاف ۶ امتیاز تیم برتر میدان بود. فولاد تیم برتر میدان بود و شهدابی‌ها نتوانستند اختلاف امتیاز خود را کم کنند در در نهایت تیم فولادسیرجان با امتیاز ۲۵ بر ۱۵ ست سوم را هم از آن خود کرد.

 

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود شهداب

 

ست چهارم با جدال پایاپای هر دو تیم شروع کردند. این ست برای فولادی‌ها حساسیت زیادی داشت و به همین خاطر عطایی دست به چند تعویض زد اما این تعویض‌ها چندان افاقه نکرد و در امتیازهای پایانی، شهداب توانست چندین امتیاز متوالی کسب کند. عطایی برای دومین بار وقت استراحت گرفت اما در نهایت شاگردان تندروان در ست چهارم با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ پیروز میدان شوند.

 

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۲ به سود فولادسیرجان

 

جو سالن در ست پنجم بسیار پرشور بود، هر دو تیم بازی پایاپایی داشتند و برای کسب پیروزی و بالا بردن جام قهرمانی تلاش کردند. سرمربیان هر دو تیم دست چندین بازیکن را تعویض کردند. در امتیازات پایانی هر دو تیم نتیجه مساوی کسب کردند تا تندروان تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت تیم فولاد سیرجان با کسب چندین امتیاز متوالی توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ پیروز میدان شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در جریان این بازی کیومرث هاشمی وزیر ورزش هم به سالن آمد. محمدرضا داورزنی، میلاد تقوی و وحید مرادی هم تماشاگر این بازی بودند.

منبع : مهر 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب