میراسماعیلی به مهر خبر داد:

جلسه مهم با رییس فدراسیون جهانی/ ارسال نامه به اتحادیه جودو آسیا

تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 16 فروردین 1403 23:15
رئیس فدراسیون جودو گفت: در جلسه ای مهم با رئیس فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا شرایط کسب سهمیه المپیک را بررسی خواهیم کرد.

 به  گزارش  کاپیتان  نیوز  ،گروه ورزشی- محمد بیرامی: رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا طی روزهای اول تا چهارم اردیبهشت ماه به میزبانی هنگ کنگ و در مرکز نمایشگاهی «کیتس» برگزار خواهد شد. برای حضور در این مسابقات ۲۷۵ جودوکار از ۳۶ کشور ثبت نام کرده اند. تیم ملی جودو ایران بعد از چهار سال تعلیق، با ترکیب کامل در این مسابقات به مصاف حریفان آسیایی خود می‌رود.

کمتر از یک ماه بعد از این مسابقات، ابوظبی میزبان مسابقات قهرمانی جهان است که بعد از پایان این رقابت‌ها رنکینگ فدراسیون جهانی برای اعلام سهمیه‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بسته خواهد شد. بر همین اساس حضور در این دو رویداد برای تیم ملی کشورمان در راه کسب سهمیه المپیک اهمیت فوق العاده ای دارد.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در این مورد به خبرنگار مهر گفت: بر اساس قولی که رئیس فدراسیون جهانی داده از طریق «وایلدکارت» یک سهمیه به جودو ایران اختصاص داده خواهد شد. شرایط اخذ سهمیه از این طریق هم قوانین خاص خود را دارد، در واقع به کشورهایی این سهمیه تعلق می‌گیرد که کمتر از شش سهمیه در رشته‌های مختلف کسب کرده باشند. اما شرایط جودو ایران متفاوت است و ما پیگیر موضوع هستیم که این مهم محقق شود.

وی افزود: «ماریوس ویزر» رئیس فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به هنگ کنگ سفر می‌کند. قرار است در حاشیه این مسابقات در جلسه‌ای با ایشان و رئیس اتحادیه جودو آسیا موضوع را بررسی کنیم. البته فدراسیون جهانی طبق گفته «ویزر» با IOC مکاتبه کرده و شرایط جودو ایران را تشریح خواهد کرد تا این سهمیه به ایران تعلق بگیرد. در مجموع باید تا پایان مسابقات جهانی که سهمیه‌ها بسته می‌شود، صبر کنیم و پس از آن این موضوع پیگیری و به امید خدا به سرانجام برسد.

رئیس فدراسیون جودو در مورد مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: بعد از رقابت‌های قهرمانی کشور نفرات برتر به اردو دعوت شده و در چند مرحله مسابقات انتخابی برگزار و ترکیب تیم ملی مشخص شد. تقریباً با ترکیبی کامل در بخش مردان، دو یا سه نفر در بخش زنان در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنیم. ترکیبی از جوانی و تجربه را خواهیم داشت. ضمن اینکه از تیم ملی جوانان نیز سه نفر در این سفر تیم ملی را همراهی می‌کنند. به نفرات با تجربه نیز فرصت داده ایم تا در این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود بروند.

میراسماعیلی ادامه داد: تاتامی هنگ کنگ فرصت مناسبی است تا ملی پوشان ایران هم توانایی خود را به نمایش بگذارند و هم با رسیدن به سکو و کسب مدال گام بلندی برای کسب سهمیه المپیک بردارند. این رقابت‌ها امتیاز بالایی دارد و در صورتی که نفرات ما بتوانند به مدال خوش رنگی دست یابند، این شانس را دارند تا از طریق سهمیه‌ای قاره‌ای، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را به دست بیاورند.

وی به شرایط اخذ روادید هنگ کنگ اشاره کد و گفت: همه مراحل خواسته شده را طی کرده و مدارک هم تحویل شده است. اما چون این کشور در ایران سفارت نداشته و قوانین سختگیرانه ای هم برای صدور روادید دارد، کار سخت شده است. البته با اتحادیه آسیا نامه نگاری کرده ایم و آنها نیز با ارسال نامه‌ای به میزبان مسابقات خواستار تسریع در صدور روادید شده اند. امیدوارم در مدت زمان باقی مانده شرایط حضور در مسابقات قهرمانی آسیا فراهم شود.

رئیس فدراسیون جودو در مورد احتمال حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: شرایط حضور جودوکاران در مسابقات قهرمانی جهان با گذشته متفاوت شده و از ابتدای سال ۲۰۲۴ قوانین جدیدی برای آن اجرایی می‌شود که یکی از مهمترین ها این است که جودوکار باید رنکینگ زیر ۱۰۰ داشته باشد. موضوعی که در افزایش کیفیت مسابقات خیلی مؤثر است. با این وجود جودوکاران ما که چهار سال از میادین بین المللی دور بودند، شرایط حضور در این دوره از مسابقات جهانی را ندارند. ولی ما رقابت‌های قهرمانی آسیا را داریم که در صورت کسب نتیجه مطلوب شاید بتوانیم نماینده‌ای هم در مسابقات جهانی داشته باشیم. البته که از این پس از مسابقات مختلف شرکت خواهیم کرد تا برای دور بعدی مسابقات جهانی نفرات بیشتری را بتوانیم اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: تیم ملی تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی پشت سر می‌گذارد، در تعطیلات نوروز نیز تمرینات با جدیت پیگیری شد، ان شاالله اعضای تیم بتوانند نتیجه تلاش خود را در مسابقات قهرمانی آسیا بگیرند.

منبع  : مهر 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب