مهر در گزارشی بررسی کرد؛

وضعیت تیم ملی فوتسال برای قهرمانی آسیا/ چالش بزرگ غیبت لژیونرها

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 15 فروردین 1403 23:00
تیم ملی فوتسال ایران پس از کسب نایب قهرمانی در تورنمنت ویتنام، امیدوار است بدون در اختیار داشتن سه لژیونر خود بتواند با کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باز هم بر بام قاره آسیا بایستد.

 

به گزارش کاپیتان نیوز ، تیم ملی فوتسال ایران قرار است از ۲۹ فروردین در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در کشور تایلند شرکت کند و بر همین اساس جهت آماده سازی هر چه بهتر برای این مسابقات اردوی آماده سازی خود در را در ویتنام تشکیل داد و در تورنمنتی با حضور تیم‌های مراکش، نیوزلند و ویتنام شرکت کرد.

ملی پوشان ایرانی سال جدید را با تمرین آغاز کردند و از دوم تا ششم فروردین با هدف آمادگی برای تورنمنت ویتنام در مرکز ملی فوتبال تمرینات خود را آغاز کرد و با پایان این اردو راهی ویتنام شد. هرچند این مسابقات با هدف آمادگی برای جام ملت‌های آسیا برگزار شد و کسب رتبه و قهرمانی در آن از اهمیت زیادی برخوردار نیست اما جامعه فوتبال ایران انتظار دارد که ملی پوشان فوتسال بتوانند با کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا عیدی بزرگی به آنها بدهند.

آمار تیم ملی در تورنمنت ویتنام

تیم ملی ایران در این تورنمنت در نخستین دیدار خود برابر مراکشی به میدان رفت که با تیم زیر ۲۳ ساله‌های خود راهی مسابقات شده بود. این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ به سود مراکش به پایان رسید.

شاگردان شمسایی در دومین دیدار با نیوزلند دیدار کردند و با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسیدند و در سومین دیدار هم به مصاف ویتنام میزبان رفتند و این تیم را ۳ بر یک شکست دادند تا در نهایت با کسب عنوان دوم به کار خود در این بازی‌ها پایان دهند. مراکش عنوان نخست این بازی‌ها را کسب کرد.

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی در این تورنمنت از باقر محمدی، سپهر محمدی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن‌زاده، علی اکرمی، سجاد یوسف‌خواه، سالار آقاپور، مهدی کریمی، امیرحسین داودی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی استفاده کرد.

تیم ملی در تورنمنت ویتنام ۲ برد یک شکست به دست آورد و در مجموع ۱۲ گل به ثمر رساند و ۷ گل دریافت کرد.

مهدی کریمی (۳ گل)، بهروز عظیمی (۲ گل)، اصغر حسن‌زاده (۲ گل)، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اکرمی، مسعود یوسف، علی خلیلوند و سالار آقاپور بازیکنانی بودند که در این تورنمنت موفق به گلزنی شدند.

جام ملت‌ها بدون حضور لژیونرها

وحید شمسایی جهت حضور در اردوی آماده سازی ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ به منظور حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند ۲ بازیکن دیگر را هم به بازیکنان اردوی تیم ملی فرا خواند تا با حضور علیرضا جوان و سعید مؤمنی ۱۶ بازیکن در این اردو حضور داشته باشند.

یکی از چالش‌هایی که تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا با آن مواجه است مساله حضور یا عدم حضور لژیونرهای ایرانی شاغل در فوتبال اسپانیا است که تیم ملی تا مدتی قبل با چالش کسب رضایت از باشگاه پالما برای حضور این بازیکنان در جام ملت‌ها مواجه بود و اکنون مشکل دیگری به وجود آمده است و آن مصدومیت این بازیکنان است.

سالار آقاپور، مسلم اولاد قباد و حسین طیبی در تیم «پالما» اسپانیا حضور دارند و احمد عباسی هم برای «وینیا آلبالی» اسپانیا بازی می‌کند.

سالار آقاپور هفته گذشته به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی قراردادش را با این تیم فسخ کرد. او که در نیم فصل حضورش در پالما با مشکلاتی از جمله مصدومیت‌های مداوم همراه بود، سرانجام نتوانست با باشگاه اسپانیایی ادامه دهد و پس از توافقی دو طرفه از این تیم جدا شد. به دنبال این جدایی، او در تورنمنت ویتنام به ملی پوشان ایران پیوست. او در دیدار نخست برابر مراکش به میدان رفت و موفق شد یک گل هم به ثمر برساند اما در ادامه به دلیل مصدومیتی که مجدداً به سراغ او آمد فرصت بازی پیدا نکرد.

به گفته وحید شمسایی و بر اساس آخرین لیست اعلامی از سوی سرمربی تیم ملی، حسین طیبی قطعاً به جام ملت‌های آسیا نخواهد رسید و مسلم اولادقباد هم شانس حضور در این تورنمنت را به دلیل مصدومیت از دست داد.

احمد عباسی هم که نتوانسته بود مجوز حضور در این تورنمنت را از باشگاهش دریافت کند چندی پیش خبرهایی مبنی بر رضایت باشگاه وینیا را برای حضور او در جام ملت‌های آسیا منتشر شد اما در آخرین لیست تیم ملی اسم او به چشم نمی‌خورد تا سالار آقاپور تنها لژیونر حاضر در لیست ۱۶ نفره تیم ملی باشد.

البته شمسایی باید ۱۴ بازیکن را با خود به امارات ببرد و ۲ بازیکن از لیست خط خواهند خورد که ممکن است سالار آقاپور در صورتی که مصدومیتش برطرف نشود یکی از خط خورده‌های تیم ملی باشد.

فوتسال ایران سال‌ها قهرمان بی منازع قاره آسیا بود و وحید شمسایی سرمربی تیم ملی سال‌ها به عنوان گلزن اصلی تیم ملی فعالیت کرده است و همراه با هم تیمی‌هایش نسل طلایی فوتسال ایران را تشکیل می‌دادند. پس از آنکه در آخرین دوره این مسابقات ژاپن توانست گوی سبقت را از ایران برباید و بر بام آسیا بایستد اکنون علاقمندان به تیم ملی منتظرند تا شمسایی و شاگردانش بتوانند با ارائه بازی‌های برتر و کسب قهرمانی در این مسابقات، یک بار دیگر خود را به عنوان قهرمان آسیا مطرح کنند.

تیم ملی فوتسال کشورمان از ۲۹ فروردین در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا به میزبانی تایلند شرکت خواهد کرد و در مرحله گروهی با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین هم گروه است. برنامه دیدارهای ایران در جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین

* ایران – افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰

شنبه اول اردیبهشت

* بحرین – ایران، ساعت ۱۷:۳۰

دوشنبه ۳ اردیبهشت

* ایران – کویت، ساعت ۱۷:۳۰

منبع : مهر 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب