پیشتازی پینگ‌پنگ‌باز ۱۴ ساله ایران در رنکینگ جهانی

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 23:14
بنیامین فرجی در رده بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز، نه تنها همچنان صدرنشین رده سنی زیر ۱۵ سال است بلکه در رده سنی بزرگسالان هم بیشترین صعود را نسبت به دیگر ایرانی‌ها داشته است.

به گزارش  کاپیتان  نیوز  ،به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز، فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ هفته چهاردم خود را منتشر کرد. در این رده بندی بنیامین فرجی در رده سنی زیر ۱۵ سال همچنان صدرنشین است، در رده سنی زیر ۱۷ سال ششم است، در رده سنی زیر ۱۹ سال جایگاه ۱۷ را در اختیار دارد و در رده سنی هم با بیشترین صعود نسبت به دیگر نمایندگان ایران صاحب رده ۱۹۶ شده است.

جایگاه نمایندگان ایران در این رده بندی به این شرح است:

صدرنشینی فرجی و ر رده سنی زیر ۱۵ سال

بنیامین فرجی ملی پوش نابغه تنیس روی میز ایران همچنان صدرنشین رده سنی نوجوانان جهان در رده سنی زیر ۱۵ سال است، در این رده بندی بنیامین فرجی با ۳۵۷۰ امتیاز همچنان بالاتر از ورزشکارانی از کره جنوبی، پورتوریکو، ژاپن و چین در رتبه نخست رده سنی زیر ۱۵ سال نوجوانان جهان قرار گرفته است و برای چهاردمین هفته ی پیاپی رنکینگ نفر اول دنیا را حفظ نموده است.

فرجی در رده سنی زیر ۱۷ سال با ۳۵۷۰ امتیاز کسب شده پس از نمایندگان چین ، ژاپن و قزاقستان در جایگاه ۶ قرار دارد ودر رده سنی زیر ۱۹ سال نیز در مرتبه ۱۷ دنیا جای دارد.

صعود ۴۶ پله ای اولین مدال آور بانوان در سال جدید

الینا رحیمی پس از درخشش در کانتندر لبنان و کسب مدال نقره رقابتهای زیر ۱۹ سال با صعود ۴۶ پله ای رتبه ۷۸ رده سنی زیر ۱۹ را به خود اختصاص داد.

باران ارجمند با دو پله صعود در رده ۱۳۶ ایستاده است. وانیا یاوری با ۵ پله ارتقا در رده ۱۹۰قرار گرفته است. یکتا ادیبیان با ۱۱ پله صعود در رده ۳۱۵ و ثمین برگشایی با۱۴ پله جابجایی در رتبه ۳۶۴ رده سنی زیر ۱۹ سال قرار گرفتند.

صعود برادران عالمیان و سقوط هدایی

در رده سنی بزرگسالان نوشاد عالمیان نفر اول ورزشکاران ایرانی در رنکینگ با یک پله صعود به رده ۷۱ دنیا صعود کرد. امیرحسین هدایی با ۱۵ پله تنزل در رده ۱۳۲ دنیا جای گرفت. نیما عالمیان با صعودی یک پله ای جایگاه ۱۷۸ جهان را از آن خود کرد.

در این رده بندی امیرمهدی کشاورزی بدون ارتقا در جای ۱۸۷ دنیا ایستاده است. بنیامین فرجی در رده سنی بزرگسالان با صعودی ۱۶ پله ای بیشترین صعود را در بین ورزشکاران بزرگسال ایرانی داشت و موفق به صعود به جایگاه ۱۹۶ دنیا شد.

در بخش بانوان نیز الینا رحیمی نفر اول دختران ایرانی در رنکینگ، با صعودی ۳۹ پله ای رتبه ۲۵۳ دنیا را به خود اختصاص داد. مهشید اشتری با ۳ پله ارتقا در مرتبه ۳۴۰ دنیا قرار گرفت. ندا شهسواری با ۳ پله صعود در رده ۳۸۴ دنیا ایستاد.

همچنین شیما صفایی با دو پله صعود، رده ۴۵۵ را به خود اختصاص داد. یکتا ادیبیان با ۴ پله صعود در جایگاه ۵۸۴ رده سنی بزرگسالان بانوان قرار گرفتند.

منبع : مهر 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب