یحیی گل محمدی | بیوگرافی یحیی گل محمدی

گندی که یحیی گل محمدی در تیم ملی زد!

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 20:00
یحیی گل محمدی سرمربی فعلی فولاد خاطره عجیبی را از رویارویی با تیم ملی قطر در زمان بازی اش در تیم ملی ایران دارد.

یحیی گل محمدی سرمربی سابق تیم پرسپولیس بوده است. یحیی گل محمدی متولد سال 1349 است. همسر یحیی گل محمدی لیلا حق نظری است. یحیی گل محمدی در حال حاضر سرمربی تیم فولاد خوزستان است. در ادامه بیشتر با زندگینامه شخصی یحیی گل محمدی آشنا می شوید.

به گزارش کاپیتان نیوز، یحیی گل محمدی مدافع سال‌های دور تیم ملی، در زمان حضورش در تیم ملی در یکی از بازی‌های ایران برابر قطر، با گل به خودی خبرساز شد.

در دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در تقابل ایران برابر قطر در دوحه، تیم ملی در شرایطی که وحید هاشمیان (۲ بار) و آرش برهانی برای ایران گلزنی کردند به پیروزی رسید؛ این در حالی بود که در آن دیدار یحیی گل‌محمدی مرتکب اشتباه بزرگ و عجیبی شد و با گل به‌خودی و باز کردن دروازه ابراهیم میرزاپور، حریف ایران را خوشحال کرد.

در نهایت آن بازی با برتری سه بر دو به سود شاگردان برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی ایران به پایان رسید تا اشتباه عجیب یحیی در آن دیدار مهم سودی برای عنابی پوشان نداشته باشد.

 جالب است بدانید آن دیدار در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۳۸۳ یعنی دقیقا ۲۰ سال و سه روز پیش برگزار شد./ خبر ورزشی

بیوگرافی یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی متولد ۲۸ اسفند ۱۳۴۸ در اردبیل، بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس، تیم ملی و سرمربی کنونی تیم پدیده شهر خودرو مشهد است. یحیی در روستای مرزی میناباد شهرستان نمین استاد اردبیل بدنیا آمد، سپس به قم رفت و در دانشسرای این شهر فوق دیپلم گرفت و معلم رشته هنر و زبان شد.

یحیی گل محمدی سالهاست با همسرش لیلا که اصالتا کُرد است ازدواج کرده که ثمره آن دو فرزند یک پسر جوان بنام امیرحسین و یک دختر متولد سال ۹۲ است. 
تحصیلات و ورود یحیی گل محمدی به فوتبال

یحیی گل محمدی فارغ التحصیل فوق دیپلم دانشسرای تربیت معلم در قم است و از معلمی به سطح اول فوتبال ایران رسید و حالا بازنشسته شده و کار مربیگری می‌کند.

بازی یحیی گل محمدی در تراکتورسازی و هلال احمر

او مدتی کوتاهی در سال ۱۳۶۷ به تبریز بازگشت و در تیم تراکتورسازی تبریز در حدود ۵ دیدار بازی کرد، سپس به قم بازگشت و در کنار تدریس در تیم هلال احمر به بازی فوتبال خود ادامه داد.
بازی یحیی گل محمدی در تیم پورا و پرسپولیس

در سال ۱۳۶۹ زمانی که عضو تیم هلال احمر قم بود توسط احمدخان خداداد با قرارداد ۴ ساله جذب باشگاه پورا تهران شد و تا سال ۱۳۷۳ در این تیم بود. درخشش او در تیم پورا باعث شد در شروع فصل سال ۷۳ با پرسپولیس قرارداد ۴ ساله ببندد، او تا سال ۷۷ عضو این باشگاه بود سپس یک فصل به فولاد رفت و در نهایت سال ۸۰ دوباره به پرسپولیس بازگشت.
سرمربیگری یحیی گل محمدی

گل محمدی مربیگری را از سال ۸۸ با تیم تربیت یزد آغاز کرد. او در تیم‌های نساجی، صبای قم، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب آهن، اکسین البرز، تراکتورسازی و پدید خراسان در قامت مربی و سرمربی حضور داشت
شغل دوم یحیی گل محمدی

تابحال طبق آنچه گفته شده یحیی گل محمدی بعنوان شغل دوم یک قهوه خانه سنتی دارد و یک مرکز آرایشگاه بنام هنر پرشیا نیز متعلق به وی می‌باشد.
افتخارات دوران بازیکنی یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی در زمان بازیکنی ۲ بار با پرسپولیس در سال ۷۴ – ۷۵ قهرمان لیگ برتر، یک بار در سال ۷۷ قهرمان جام حذفی و با تیم صبا باطری در سال ۸۴ نیز قهرمان سوپر جام شده است. با تیم ملی نیز در سال ۲۰۰۲ قهرمان بازی‌هایی آسیایی شد.

او در دوران سر مربیگری خود نیز با ذوب آهن دوبار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ قهرمان جام حذفی و یکبار در سال ۹۵ قهرمان سوپر جام باشگاه‌های ایران شده است.

فعالیت های فوتبالی یحیی گل محمدی در دهه نود

پس از پایان نیم فصل سال ۱۳۹۱ با برکناری مانوئل ژوزه، گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. گل‌محمدی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ در برنامه ۹۰ از سرمربی‌گری پرسپولیس کناره‌گیری کرد،  اما این استعفاء مورد پذیرش مدیر عامل این تیم قرار نگرفت.

پس از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و باخت تیم گل محمدی، وی مورد انتقاد شدید پیشکسوتان باشگاه قرار گرفت و با وجود اینکه در مدتی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت فقط دو باخت را در کارنامه خود یدک می‌کشید در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۲ بار دیگر استعفای خود را تسلیم محمد رویانیان کرد و از این تیم جدا شد.

با آغاز فصل سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبالنفت تهران را پذیرفت. او حتی در هفته ششم لیگ برتر ایران توانست تیم سابقش را با تک گل دقیقه ۹۲ علی قربانی شکست دهد و در جدول رده‌بندی با سه امتیاز بیشتر، سه پله بالاتر از پرسپولیس علی دایی قرار بگیرد. وی در بهمن ۱۳۹۳ از طرف کانون مربیان فوتبال ایران به‌عنوان بهترین سرمربی ماه انتخاب شد.
گل‌محمدی در فصل ۹۴–۱۳۹۳ با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز مقام چهارم را کسب کرد.
گلمحمدی در فصل ۹۵–۱۳۹۴ برای دومین سال پیاپی تیم ذوب‌آهن را به مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی رساند. او در فصل ۹۷.۹۸ به همراه تیم پدیده به سهمیه‌ی ورود به لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کرد./ تابناک

زندگی شخصی و خانواده یحیی گل محمدی

یحیی گل‌محمدی بازیکن سابق و سرمربی کنونی فوتبال متولد 28 اسفند 1349 است. او در روستای مرزی میناباد شهرستان نمین استان “اردبیل” بدنیا آمد. 

ازدواج و همسر یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی متاهل است و سالهاست که با خانم لیلا حق نظری ازدواج کرده است. لیلا حق نظری متولد 1352 همسر یحیی گل محمدی از فعالان اجتماعی است که اصالتا کرد بوده و همواره در زندگی ورزشی کنار یحیی بوده و نقش مهمی در موفقیت های سرمربی پرسپولیس داشته است.

یحیی گل محمدی قبل از فوتبالیست شدن چه کاره بود؟

یحیی گل محمدی قبل از فوتبالیست شدن معلم رشته هنر و زبان بوده و از معلمی به سطح اول فوتبال ایران رسید و حالا بازنشسته شده و کار مربیگری می‌کند.

شروع فعالیت‌های ورزشی یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی در سال 1367 از قم به تبریز بازگشت و در تیم تراکتور سازی تبریز در حدود 5 دیدار بازی کرد، سپس به قم بازگشت و به تیم هلال احمر برای بازی فوتبال راه یافت، او در این دوران به تدریس مشغول بود. او تا سال 1369 عضو تیم هلال احمر قم بود و از این تیم جذب باشگاه پورا تهران توسط احمدخان خداداد با قرارداد 4 ساله شد و تا سال 1373 در این تیم بود.

یحیی گل محمدی در پرسپولیس

درخشش یحیی گل محمدی در تیم پورا موجب جذب او در پرسپولیس شد و یحیی در شروع فصل سال 73 با پرسپولیس قرارداد 4 ساله بست و تا سال 77 عضو این باشگاه بود.

خداحافظی یحیی گل محمدی از فوتبال

یحیی گل محمدی پایان عمر فوتبال خود را از سال 83 تا فصل 86 – 87 در صبا باتری گذراند و با تیم صبا باطری در سال 84 نیز قهرمان سوپر جام شد./ نمناک

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب