برنامه ویژه برای بهار و تابستان؛

حیدری: تلاش فدراسیون نجات غریق کاهش قابل توجه آمار مغروقین بود

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 23:08
رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی از آمادگی و حضور ناجیان غریق در تعطیلات نوروز و تلاش برای پیشگیری از غرق شدگی در سواحل دریایی و رودخانه‌ای کشور خبر داد.

به گزارش کاپیتان نیوز ، مهدی حیدری ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان امام علی(ع)، گزارشی از پوشش سواحل دریایی و رودخانه‌ای کشور ارایه کرد و گفت: به یاری خداوند متعال در تعطیلات نوروز سال جاری، ناجیان غریق در سراسر کشور به خصوص استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، مازندران و گیلان فعال بودند.

وی درخصوص برنامه های این فدراسیون در استان خوزستان و در حوزه نجات غریق و جلوگیری از بروز حوادث جانی در نوروز امسال عنوان کرد: با مدیریت بهتر و حمایت بیشتر شرایط متفاوت بود. خداقوت می‌گویم به رییس هیئت استان خوزستان و همه ناجیان غریق فداکار استان که با تمام وجود تلاش کردند تا کامی در این ایام تلخ نشود. خوزستان امسال بسیار فعال بود و به یاری خدا و حمایت مسئولین استان، علاوه بر آگاه‌سازی مردم در سواحل استان، خوشبختانه عملیات‌های نجات هم با موفقیت انجام شد

وی همچنین درخصوص آموزش نیروهای بومی استان سیستان و بلوچستان و ساماندهی آنان در سواحل چابهار گفت: پیش از آغاز سال نو توانستیم از طریق هیئت استان تعدادی از بومیان استان سیستان و بلوچستان را آموزش دهیم و از آنان در سواحل چابهار که در ایام نوروز یکی از مکان‌های پر گردشگر کشور محسوب می‌شود، استفاده کنیم. این اقدام تا حد بسیاری توانست به ما در مدیریت سواحل چابهار کمک کند.

حیدری همچنین در خصوص دیگر استان‌های جنوبی و ساحلی کشور افزود: بوشهر و هرمزگان نیز همچون استان‌های دیگر در ایام نوروز با برپایی پایگاه‌های نجات غریق در سواحل به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی تصریح کرد: مناطق جنوبی کشور به خصوص سواحل دریا در تعطیلات نوروز به دلیل آب و هوای مطبوع مورد استقبال مردم استان‌های دیگر به خصوص استان‌های همجوار قرار می گیرد. خوشبختانه همکارانم در هیئت‌های استانی با مدیریت رؤسای هیئت‌ها توانستند در این روزها به خوبی عمل کنند که جا دارد از تک تک عزیزان تشکر کنم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در خصوص آماده باش دو استان شمالی مازندران و گیلان گفت: پیک گردشگر در شمال کشور، که به آب بزند و بخواهند شنا کنند در اواخر بهار و تمام فصل تابستان است که در آن زمان عملیات‌های نجات غریق به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: علاوه بر این، در تعطیلات نوروز هیات‌های مازندران و گیلان در آماده باش بودند. مدیریت استان‌های شمالی در تابستان برای مجموعه فدراسیون بسیار اهمیت دارد که الحمدالله با حضور رؤسای هیات‌ها و ناجیان غریق شجاع و آموزش دیده امیدواریم بتوانیم امسال نیز غرق‌شدگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

مهدی حیدری رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در پایان از همه مردم خواست به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کنند و با بی توجهی از کنار نکاتی که به آنان گفته می‌شود عبور نکنند.

منبع : مهر 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب