شانس بالای تقوی و احتمال ائتلاف؛

دوئل گروه «۵» در انتخابات رشته جذاب/ چه کسی رییس والیبال می‌شود؟

تاریخ و ساعت انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 22:30
تکلیف ریاست فدراسیون والیبال روز شنبه مشخص می‌شود و به نظر می‌رسد از بین گزینه‌های مطرح شده میلاد تقوی دبیر کل سابق شانس بیشتری برای نشستن روی صندلی ریاست دارد.

به گزارش کاپیتان نیوز ، تکلیف ریاست یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران روز شنبه مشخص خواهد شد؛ دوره چهارساله محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال آبان ماه سال جاری به پایان رسید و در آن زمان وزارت ورزش با برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون موافقت نکرد و به همین خاطر چند هفته‌ای فدراسیون بلاتکلیف بود. در نهایت با تصمیم وزارت ورزش وحید مرادی نایب‌رئیس سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت.

حالا بعد از گذشت تقریباً دو ماه و نیم به مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال رسیدیم که قرار است روز شنبه ساعت ۱۰ صبح در آکادمی ملی المپیک برگزار شود. محمود افشاردوست، پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی نامزدهای پست ریاست فدراسیون والیبال هستند که قرار است یک نفر از آن‌ها رأی اعضای مجمع را به دست بیاورد و جانشین محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال ایران شود. داورزنی ۱۷ سال در فدراسیون ریاست کرد.

از بین نامزدهای پست ریاست فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست و میلاد تقوی به همراه امیرحسین منظمی سابقه مدیریت دارند. افشاردوست کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران در دوران ریاست داورزنی چند سال دبیری فدراسیون را برعهده داشت و یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند تا حدودی آرای اعضای مجمع را به دست بیاورد اما به نظر می‌رسد این آرا برای پیروزی او در انتخابات کافی نباشد.

پیمان اکبری هم شرایط مشابه افشاردوست را دارد؛ او سال‌ها به عنوان بازیکن تیم ملی فعالیت کرد و پس از پایان دوره بازیکنی‌اش به مربیگری در لیگ والیبال روی آورد. نام پیمان اکبری پیش از این به عنوان گزینه هدایت تیم ملی والیبال هم مطرح شده بود. البته اکبری با افشاردوست یک تفاوت عمده دارد و اینکه او هیچ گونه سابقه مدیریت ندارد و همین موضوع می‌تواند آرای زیادی را از او بگیرد.

محمد منصوری و امیرحسین منظمی از بین دو گزینه قبلی، شانس کمتری برای پیروزی در انتخابات فدراسیون والیبال را دارند. این دو نفر از اهالی والیبال هستند و منظمی در دوران ریاست ضیایی در فدراسیون والیبال مدتی به عنوان دبیر این فدراسیون مشغول به کار بوده است.

میلاد تقوی را باید جدی ترین گزینه ریاست فدراسیون والیبال دانست؛ او در دوره داورزنی دبیر فدراسیون بوده و رابطه نزدیکی با داورزنی دارد. تقوی پس از ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال از سمت خود کنار رفت اما همچنان در جلسات کمیته فنی و فدراسیون حضور داشت. او رئیس سابق والیبال استان مازندران هم بوده و به همین دلیل رابطه نزدیکی با رؤسای هیأت‌ها دارد، از بین گزینه‌های مطرح شده به نظر می‌رسد شانس تقوی برای ریاست فدراسیون والیبال بیشتر از سایر گزینه‌هاست.

پیش از این عنوان شده بود که اعضای هیأت‌ها به تقوی نظر مثبت دارند و حتی از مرادی به عنوان نایب رئیس او یاد کرده بودند. البته که مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد همه نامزدهای پست ریاست او را به عنوان نایب رئیس معرفی کردند اما مرادی هنوز تصمیمی برای قبول این مسؤولیت ندارد.

حالا باید دید از بین گزینه‌ها چه کسی صندلی ریاست فدراسیون والیبال را به مدت چهار سال تصاحب می‌کند. یک احتمال مطرح شده در روزهای اخیر این بود که ممکن است چهار نامزد پست ریاست فدراسیون والیبال (افشاردوست، منظمی، منصوری و پیمان اکبری) ائتلاف کنند و همگی به نفع پیمان اکبری یا محمود افشاردوست از حضور در انتخابات انصراف دهند که مشخص نیست این اتفاق رخ خواهد داد یا نه.

قطعاً هر کدام از این نامزدها بتوانند آرای اعضای مجمع را به دست بیاورند کار سختی پیش رو دارند، به این خاطر که فدراسیون والیبال در سال آینده به بودجه زیادی نیاز دارد و تنها بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کفاف این فدراسیون مهم را نمی‌دهد.

منبع : مهر 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب