سرمربی ژاپن، یوشیدا و ستاره‌های پا به سن گذاشته را خط زد

تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 10:18
سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن بازیکنان جوان را به جای ستاره‌های پا به سن گذاشته به اردوی تیم ملی کشورش دعوت کرد.

به گزارش کاپیتان نیوز، به نقل از بی ساکر، ژاپن  کاپیتان خود یعنی مایا یوشیدا و دیگر بازیکنان پا به سن گذاشته خود در جام جهانی قبل را برای بازی‌های دوستانه خانگی مقابل اروگوئه و کلمبیا به اردوی تیم خود دعوت نکرد.

یوتو ناگاتومو که اولین بازیکن ژاپنی بود که در چهار جام جهانی حضور داشته است به همراه هیروکی ساکای مدافع کناری، گاکو شیباساکی هافبک و شویچی گوندا دروازه‌بان تیم نیز خط خوردند تا بازیکنان جوان جانشین آنها شوند.

موریاسو که ژاپن را به پیروزی در جام جهانی مقابل آلمان و اسپانیا رساند به خبرنگاران گفت که بازیکنان با تجربه سرمایه خوبی در این سال‌ها برای تیم ملی ژاپن بوده‌اند اما او می‌خواهد بازیکنان جدیدی را در این تیم ببیند چون نگاهش به آینده است.

او در مورد بازیکنان غایب از جمله یوشیدا با ۱۲۶ بازی ملی که اکنون در آلمان برای شالکه بازی می کند گفت: می دانم که آنها چه کاری می توانند برای ما انجام دهند و چه کیفیتی دارند. ما باید بازیکنان جدیدی را وارد کنیم و ببینیم آنها چقدر می توانند برای ما کار کنند. ما باید بتوانیم قوی ترین تیم ممکن ژاپن را بسازیم.

موریاسو چهار بازیکن جدید از جمله کیتو ناکامورا مهاجم را که در اتریش برای لاسک بازی می‌کند به اردوی تیم ملی این کشور دعوت کرد. کیوگو فوروهاشی و ریو هاته ستاره‌های تیم سلتیک نیز که در این فصل درخشان بودند به تیم ملی ژاپن دعوت نشدند. 

هاجیمه موریاسوی ۵۴ ساله وظیفه هدایت سامورایی‌ها را به جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد داشت که به میزبانی مشترک ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود. او همچنین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نیز روی نیمکت ژاپن خواهد بود. به این ترتیب موریاسو به نخستین سرمربی در تاریخ فوتبال ژاپن تبدیل شد که بعد از جام جهانی به کار خود روی نیمکت سامورایی‌ها ادامه می دهد.

کائورو میتوما وینگر برایتون به همراه دایچی کامادا از اینتراخت فرانکفورت و تاکفوسا کوبو از رئال سوسیداد در فهرست نفرات تیم ملی ژاپن حضور دارند.

ژاپن در  اولین دیدار دوستانه خود در توکیو با اروگوئه بازی می کند و در ادامه در اوزاکا به مصاف تیم ملی فوتبال کلمبیا خواهد رفت.

ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه سختی قرار گرفت ولی توانست به عنوان تیم نخست گروه راهی دور بعدی رقابت‌ها شود. سامورایی‌ها در یک هشتم نهایی هم عملکرد خوبی برابر کرواسی داشتند اما درخشش سنگربان جوان کروات‌ها باعث شد آنها در ضربات پنالتی شکست بخورند و از دور رقابت‌ها حذف شوند.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب