آیا مراکش نامزد احتمالی جایگزینی اوکراین در میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ خواهد شد؟

تاریخ و ساعت انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 13:32
بر اساس گفته ی یک سایت، اوکراین شاید است از میزبانی مشترک جام جهانی با اسپانیا و پرتغال کنار برود و مراکش جایگزینش شود.

به گزارش کاپیتان نیوز به نقل از سایت اتلتیک، فدراسیون‌های فوتبال اسپانیا و پرتغال در حال بررسی گزینه‌ای هستند که به جای اوکراین، مراکش را برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ در کنار خودشان نامزد کنند.

جنگ روسیه و اوکراین و اتهامات کلاهبرداری توسط آندری پاولکو، رئیس فدراسیون فوتبال اوکراین، باعث شده است تا سران فدراسیون‌های فوتبال اسپانیا و پرتغال به فکر جایگزینی برای این کشور باشند و به همین خاطر قصد دارند مراکش را به عنوان میزبان مشترک جام جهانی پیشنهاد دهند.

فیفا قبلا اعلام کرده بود میزبان‌های مشترک جام جهانی نباید از قاره‌های مختلف باشند ولی اکنون نظر خود را تغییر داده است.

مراکش سال ۲۰۱۸ آمادگی خود را برای میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۳۰ اعلام کرده بود و نزدیکی جغرافیایی به اسپانیا و پرتغال نیز باعث می‌شود تا فیفا مخالفتی با این موضوع نداشته باشد.

در صورت موفقیت، مراکش اولین کشور در شمال آفریقا خواهد بود که میزبان مسابقات جام جهانی خواهد شد.

میزبانان جام جهانی ۲۰۳۰ در هفتادوچهارمین کنگره فیفا در سال ۲۰۲۴ انتخاب خواهند شد.

پیش از این چهار کشور آرژانتین، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه آمادگی خود را برای میزبانی مشترک این رقابت بزرگ در سال ۲۰۳۰ اعلام کرده‌اند. چنانچه جام جهانی ۲۰۳۰ به میزبانی آمریکای جنوبی برگزار شود این برای ششمین بار خواهد بود که این رقابت بزرگ در این منطقه برگزار می‌شود. پیش از این جام جهانی ۱۹۳۰ در اروگوئه، ۱۹۵۰ در برزیل، ۱۹۶۲ در شیلی، ۱۹۷۸ در آرژانتین و ۲۰۱۴ در برزیل برگزار شد.

این برای نخستین بار است که چهار کشور به صورت مشترک درخواست میزبانی جام جهانی را داده‌اند؛ چرا که جام جهانی ۲۰۲۶ هم به میزبانی سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب