رای: ام‌باپه همین الان در سطح زیدان، رونالدو و مسی است

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 11:00
ستاره برزیلی سابق پاری‌سن‌ژرمن، کیلیان ام‌باپه را وارث خود نامید و عنوان کرد او به‌تنهایی می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند چون در ۲۴سالگی در سطح زیدان، مسی و رونالدو است.

به گزارش کاپیتان نیوز، به نقل از RND، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) بایرن‌مونیخ در خانه به دیدار پاری‌سن‌ژرمن می‌رود.

رای که سال ۱۹۹۴ با برزیل قهرمان جام جهانی شد و سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین بازیکن تاریخ PSG انتخاب شد در مصاحبه با RND در مورد تاثیر کیلیان ام‌باپه، فوق ستاره فرانسوی، در دیدار با بایرن‌مونیخ صحبت کرد و گفت: ام‌باپه در هفته‌های اخیر گام دیگری در پیشرفت سریع فوتبال خود برداشته است. او از جام جهانی به بعد اعتمادبه‌نفس و تمرکز بیشتری پیدا کرده و با وجود سن کمش مسئولیت‌های زیادی را بر عهده می‌گیرد و هیچ فشاری را احساس نمی‌کند. تماشای بازی او لذتبخش است. سرعت، انعطاف‌پذیری و هوش او بی‌نظیر است.

رای ۵۷ساله افزود: کیلیان پدیده‌ای است که در تاریخ ثبت خواهد شد و رکوردهای بسیاری را خواهد شکست. او در ۲۴سالگی بهترین بازیکن جهان است. او همین الان در سطح زیدان، مسی و کریستیانو رونالدو قرار دارد. او برای هر مدافعی در جهان مهارناشدنی است.

رای انتظار دارد ام‌باپه به عنوان بهترین بازیکن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن جایگزین او شود: «کیلیان بازیکنی استثنایی است که همیشه تفاوت را رقم می‌زند؛ به‌خصوص زمانی که تیمش عقب یا دچار مشکل شده باشد. در بازی رفت دیدیم وقتی که پاری‌سن‌ژرمن عقب افتاده بود، ام‌باپه را به زمین آورد که گلی- هر چند آفساید - را به ثمر رساند. مطمئنم او در دیدار برگشت ستاره تیمش خواهد بود. بایرن خیلی باید مراقب ام‌باپه باشد چون او به‌تنهایی می‌تواند سرنوشت این بازی را تغییر دهد.

ام‌باپه اوایل هفته با گلی که در بازی با نانت به ثمر رساند، تاریخ‌سازی کرد و شمار گل‌هایش با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های مختلف را به عدد ۲۰۱ رساند تا به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

ام‌باپه سال ۲۰۱۷ از موناکو جدا شد و با ۱۸۰ میلیون یورو پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را بر تن کرد. او تابستان سال قبل با آنکه تا آستانه جدایی از تیم پاریسی پیش رفت اما در نهایت قراردادش را تا سال ۲۰۲۵ با این تیم تمدید کرد. او در فصل جاری با زدن ۱۸ گل در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ فرانسه قرار دارد.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب