فلاح تاکید کرد:

خودباوریِ سلاح آزادکاران در برابر تانک آمریکایی

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 10:14
دارنده مدال طلای کشتی آزاد پیکارهای جهانی ۱۹۹۳ تورنتو گفت: قهرمان آمریکایی سن‌ و سال بالایی دارد و آزادکاران ما در صورت خودباوری و اعتماد به نفس از او عبور کنند.

به گزارش کاپیتان نیوز، با محرومیت عبدالرشید سعدالله‌یف، کایل اسنایدر به ابر قدرت وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد تبدیل شده است. اسنایدر که ۸ مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد، در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد توانست سومین طلای خود را در پیکارهای جهانی کسب کند. وی برای کسب این مدال در مرحله نیمه نهایی محمدحسین محمدیان را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد. محمد حسین محمدیان در بلگراد عنوانی بهتر از پنجمی را بدست نیاورد.

شکست محمدیان برابر غول آمریکایی در حالی رقم خورد که ملی‌پوش کشتی ایران در سال ۲۰۲۰ و در مسابقات متئو پلیکونه ایتالیا توانسته بود، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ را ضربه فنی کند. ناکامی سالانه نمایندگان ایران در برابر اسنایدر به نخستین ماه‌های سال ۲۰۲۳ کشیده شد. اسنایدر در یکصد روز گذشته کامران قاسم‌پور را با نتیجه ۵ بر صفر در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا، امیرعلی آذرپیرا را با نتیجه سه بر صفر در زاگرب و دانیال شریعتی‌نیا را در رقابت‌های دانکلوف بلغارستان با نتیجه ۱۴ بر ۴ شکست داد.

شکست نمایندگان ایران در برابر اسنایدر بزرگان کشتی را به تکاپو وا داشته است تا راهکاری برای متوقف کردن تانک آمریکایی ارائه کنند.

اکبر فلاح درباره این موضوع اظهار داشت: پیش‌تر این عنوان‌دار آمریکایی توسط محمدیان در ایتالیا شکست خورد ولی در بلگراد توانست محمدیان را شکست دهد. باتوجه به اینکه این عنوان‌دار المپیکی دیگر جوان نیست و روز به روز نیز سن‌اش بالاتر می‌رود، کشتی‌گیران جوان کشورمان می‌توانند در رقابت‌های مختلف با خودباوری اسنایدر را شکست دهند. باید به این نکته اشاره کنم که اگر جوانان در رقابت‌های تدارکاتی روی این حریف بیشتر کار کنند، می‌توانند او را شکست دهند.

دارنده مدال طلای جهانی تورنتو در خصوص اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم به طور قطع اسنایدر نیست، بلکه سعدالله‌یف روسی نیز دیگر مدعی این وزن به حساب خواهد آمد گفت: باید گفت که این حریفان همیشه برای موفقیت زحمت زیادی می‌کشند تا بتوانند مدال‌های لازم را کسب کنند.

وی با تمجید از آزادکاران ایرانی در سطح جهانی گفت: یک زمانی روس‌ها و آمریکایی‌ها در برخی اوزان از ما جلوتر بودند ولی در حال حاضر کشتی‌گیرانی ایرانی همچون حسن یزدانی و رحمان عموزاد توانسته‌اند از کشتی دنیا سبقت بگیرند. باوجود این ستاره‌ها ما توان غلبه بر این کشتی‌گیران را داریم چرا که در گذشته این اتفاق رخ داده است. حتی در جام جهانی آمریکا نیز علی سوادکوهی جوان توانسته بود به سلطه جردن باروز با پیروزی‌های پر تکرار او در برابر ایرانیان پایان دهد. اگر آزادکاران ما به خودباوری لازم برسند توان شکست هر رقیبی را خواهند داشت.

فلاح اضافه کرد: حضور در میادین بزرگ اعتماد به نفس جوانان ما را افزایش می‌دهد و در کنار آن ما باید بر روی نقاط ضعف حریفانی مانند دیوید تیلور، کایل دیک و کایل اسنایدر کار کنیم تا بتوانیم آنان را شکست دهیم. کشتی‌گیران آمریکایی از ما جنگنده‌تر عمل‌می‌کنند و با آمادگی جمسانی و شجاعت در برابر آنان باید حاضر شد. اگر کشتی‌گیران ما با توجه به این ۲ مولفه به طور حتم می‌توانند آنان را در آوردگاه‌های بین‌المللی شکست دهند.

منبع: ایرنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب