فهرست بازیکنان ایران در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 08:52
امروز تیم ملی فوتسال ژاپن در حالی در فینال تورنمنت تایلند به مصاف ایران می‌رود که بیشتر بازیکنانش تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را دارند.

به گزارش کاپیتان نیوز، تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن برگزار کننده فینال تورنمنت ۶ جانبه تایلند هستند که بعدازظهر امروز در شهر پاتایا برگزار می‌شود.

دو تیم که کمتر از ۶ ماه پیش در فینال جام ملت‌های آسیا با هم روبرو شدند، برای بازی امروز انگیزه‌های متفاوتی دارند. ایران به دنبال جبران باخت در فینال آسیا و گرفتن انتقام از این رقیب دیرینه است و در سوی دیگر ژاپنی‌ها هم خواهان حفظ سلطه و برتری روی تیم ایران هستند.

«کنیچیرو کوگوره» سرمربی تیم ملی ژاپن بعد از راهیابی این تیم به فینال تورنمنت تایلند تاکید کرد که رویارویی با ایران بزرگترین دستاورد و منفعت این تورنمنت برای تیمش بوده و اظهار امیدواری کرد که با پیروزی در دومین فینال برابر ایران، با عنوان قهرمانی تایلند را ترک کند.

کوگوره البته یک تیم قدرتمند با خودش به تورنمنت تایلند آورد که این نشان می‌دهد روی این مسابقات به عنوان بازی‌های تدارکاتی قدرتمند پیش از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا حساب کرده است.

از ۱۴ بازیکن تیم ملی ژاپن، هشت نفر تجربه بازی در جام ملت‌های آسیا را دارند و این به سامورایی‌ها برای ارائه عملکرد بهتر کمک خواهد کرد. این نفرات عبارتند از:

دروازه بان: کوروموتو

عقب گیر: آرتور و ای شیدا

وینگر: میزوتانی، کانازاوا و هارادا

رأس: هیراتا و شیمیزو

تیم ملی ایران هم از نظر تجربه چیزی کم از ژاپن ندارد و نفراتی چون حسین طیبی، سعید احمدعباسی، مسلم اولادقباد، علیرضا جوان، سعید مؤمنی، محمدحسین کدخدایی، محمدحسین درخشانی، سالار آقاپور و… در جام ملت‌های آسیا حضور داشته‌اند. البته اولادقباد که یکی از ستاره‌های تیم ملی هم محسوب می‌شود طبق اعلام سایت فدراسیون فوتبال به بازی با ژاپن نمی‌رسد. همچنین علی اکرمی، سعید ممبینی و مجتبی پارساپور هم بازیکنان جوان و تازه دعوت شده به تیم ملی هستند.

از سوی دیگر ژاپنی‌ها برای تورنمنت تایلند ۴ لژیونر خود را که در کشور اسپانیا بازی می‌کنند هم دعوت کرده‌اند. یکی از این نفرات، «کوکورا هارادا» ۱۸ ساله است که در تیم بارسلونا B بازی می‌کند و یکی از پدیده‌های فوتسال ژاپن محسوب می‌شود.

«رافائل هنمی» هم که در تیم رئال بتیس بازی می‌کند و در این فصل چهار گل به ثمر رسانده، دیگر بازیکن دعوت شده به تیم ژاپن است؛ در حالی که «جنسوکه موری» هم از تیم رئال بتیس B به تیم ملی ژاپن دعوت شده است.

«‌کایتو یامادا» دیگر ملی پوش ژاپن عضو تیم اینتر مووی استار اسپانیا است و در ۲۰ مسابقه این فصل تنها یک گل به ثمر رسانده است.

در مقایسه با لژیونرهای ایران، ملی پوشان کشورمان شرایط بسیار بهتری در لیگ اسپانیا دارند. طیبی در اولین فصل حضورش در پالما ۱۱ گل در لیگ اسپانیا برای این تیم به ثمر رسانده است. احمدعباسی هم که بسیار دیر به تیم واین آلبالی والدپنیاس اضافه شد، ۶ گل به ثمر رسانده و مسلم اولادقباد هم که شرایط خروج از کشورش هر سه ماه یکبار باید تمدید بشود و مدتی را از تمرینات پالما دور بوده، تاکنون ۵ بار برای پالما موفق به گلزنی شده است.

 

منبع: مهر

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب