ام‌باپه، بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن

تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 10:33
کیلیان ام‌باپه با گلی که در دیدار برابر نانت به ثمر رساند به بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تبدیل شد.

به گزارش کاپیتان نیوز، به نقل از اکیپ، پاری‌سن‌ژرمن در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ فرانسه به مصاف نانت رفت و توانست با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند. کیلیان ام‌باپه در این بازی هم درخشید و توانست یک گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم به نام خود ثبت کند.

ام‌باپه با گلی که در این بازی به ثمر رساند تاریخ‌سازی کرد و یک شب رویایی و فراموش‌نشدنی را برای خود رقم زد. او شمار گل‌هایش با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های مختلف را به عدد ۲۰۱ رساند تا به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

پیش از این ادینسون کاوانی با زدن ۲۰۰ گل بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بود اما ام‌باپه توانست این رکورد را بهبود بخشد و به‌تنهایی به بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاریسی تبدیل شود.

ام‌باپه سال ۲۰۱۷ از موناکو جدا شد و با ۱۸۰ میلیون یورو پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را بر تن کرد. او تابستان سال قبل با آن که تا آستانه جدایی از تیم پاریسی پیش رفت اما در نهایت قراردادش را تا سال ۲۰۲۵ با این تیم تمدید کرد. او در فصل جاری هم با آن که چند بازی را به خاطر آسیب‌دیدگی از دست داد با این حال با زدن ۱۸ گل در صدر جدول بهترین گلزنان قرار دارد.

ام‌باپه بعد از تاریخ‌سازی با پاری‌سن‌ژرمن و تبدیل‌شدن به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه گفت: به خودم بسیار افتخار می‌کنم. بسیار خوشحالم که در پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کنم و از تک‌تک لحظات بازی‌ام با پیراهن این تیم لذت می‌برم. بازی‌کردن برای پاری‌سن‌ژرمن استثنایی است. من متولد پاریس هستم و به عنوان بازیکن و یک انسان در این شهر رشد کرده و بزرگ شده‌ام. اگر در کودکی و نوجوانی به من می‌گفتند که بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن می‌شوم و بازوبند تیم را به بازو می‌بندم اصلا باور نمی‌کردم. این برایم دستاورد بزرگی است.

او ادامه داد: پیش از این بارها تاکید کرده‌ام که برای موفقیت پاری‌سن‌ژرمن نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرم و همواره تلاش می‌کنم تا دست به تاریخ‌سازی بزنم. راهی طولانی را در پیش دارم. من اینجا هستم تا به تیم کمک کنم. از هم‌تیمی‌ها و کادر فنی و مدیریت باشگاه و البته هواداران تشکر می‌کنم.

ام‌باپه درباره دیدار حساس برابر بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا هم گفت: ما برای شکست‌دادن بایرن و صعود به دور بعد راهی مونیخ می‌شویم. اعتمادبه‌نفس خود را به دست آورده و آماده این بازی حساس‌ایم.

پاری‌سن‌ژرمن در دیدار رفت برابر بایرن‌مونیخ با یک گل شکست خورده است و کار سختی در مونیخ برای جبران این شکست دارد

 

 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب