استقلال ساپینتو مثل فرانسه‌ «امه ژاکه»!

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1401 08:26
یک بازیکن اسبق استقلال معتقد است که استقلال مانند فرانسه‌ قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸، در هر بازی با تفکر غالب برنده وارد زمین می‌شود.

به گزارش کاپیتان نیوز، علی حاج‌اکبری، بازیکن اسبق استقلال  درباره توقف یک بر یک آبی‌پوشان مقابل نساجی اظهار کرد: استقلال در این دیدار خوب ظاهر شد و بازی را در اختیار داشت و نهایتا روی یک اتفاق گل خورد. من این ضربات ایستگاهی را در تمرین دیده بودم و توپ روی پا می‌نشیند و به صورت شلاقی به سمت دروازه می‌رود. واقعا ایوب کلانتری ضربه غیرقابل مهاری زد. با این حال استقلال موقعیت‌های زیادی داشت.

 

محبی بازیکن بزرگی است

او با تمجید از عملکرد محمد محبی گفت: محبی خیلی خوب شده است. برای من جای تعجب بود که چرا در بازی‌های ابتدایی لیگ کمتر استفاده می‌شود و در تیم‌ملی نبود. باید بگویم که محبی بازیکن بزرگی است. او به خود باوری رسیده و با تفاسیری که آقای فتح‌الله‌زاده گفت، او روحیه بالایی دارد.

 

استقلال تیم شش دانگی شده است

این بازیکن اسبق استقلال ادامه داد: مطهری مثل علی اکبریان است و با این که نه سرعتی و نه قدرتی است ولی زیاد گل می‌زند. در حق او کم لطفی می‌شود. امروز بازی خوبی از استقلال دیدم. البته با این که روزبه چشمی روزهای خوبی پس از جام جهانی داشته اما خطای بی‌موردی در میانه میدان انجام داد که استقلال گل خورد اما باید به این هم اشاره کرد که ضربه کاشته روی پای ایوب کلانتری خیلی خوب نشست. روی هم رفته استقلال تیم شش دانگی شده و اعتماد به نفس بالایی دارد که همه این‌ها به خاطر ساپینتو است. من فکر می‌کنم ساپینتو با بازیکنانش رفیق است و سر تمرین رابطه خوبی با آن‌ها دارد. او واقعا تیم خوبی درست کرده است.

 

حاج اکبری در ادامه در پاسخ به این سوال که نبود ساپینتو در کنار زمین چه تاثیری روی عملکرد استقلال می‌تواند داشته باشد، توضیح داد: ۱۰۰ درصد تاثیر دارد. یک مربی وقتی حضور فیزیکی دارد در روحیه بازیکنان تاثیرگذار است. بازیکن در زمین اگر کار خوب یا بدی می‌کند، نگاهش به واکنش سرمربی است. برای همین تاثیر زیادی دارد.

 

شباهت استقلال ساپینتو و فرانسه‌ امه‌ ژاکه

او ادامه داد: خوشحالم که استقلال به خودباوری رسیده است و می‌تواند برای هر بازی‌ای چه در تهران و چه در شهرستان برای برد حاضر شود. سال‌ها پیش مطلبی درباره فرانسه‌ قهرمان جام جهانی ۹۸ خواندم. «امه ژاکه»، سرمربی فرانسه زمانی که در یورو ۹۶ شکست خوردند، مطلبی ارائه کرد و گفت که «۶۶۳ روز دیگر جواب همه منتقدان را می‌دهم» که منظورش جام جهانی فرانسه و قهرمانی این تیم بود. آن زمان وقتی با زیدان که صحبت می‌کردند می‌گفت به سطحی از خودباوری رسیده‌اند که همه جا برای برد می‌روند. الان فکر می‌کنم استقلال به این خودباوری رسیده است و به این تفکر رسیده‌ که می‌تواند در هر جایی برنده شود.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب