مثبت شدن دوپینگ وزنه‌بردار مدال‌آور المپیک توکیو

تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 09:36
دوپینگ وزنه‌بردار مدال‌آور قزاقستان در بازی‌های المپیک توکیو مثبت اعلام شد.

به گزارش کاپیتان نیوز، به نقل از سایت inside the games، ایگور سون، وزنه‌بردار قزاقستان به دلیل دوپینگ هشت سال از حضور در این رشته ورزشی محروم شد ولی مدال برنز خود را از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حفظ خواهد کرد.

سون یکی از چهار وزنه‌بردار مردی است که از زمان رفتن روی سکو در توکیو تستش مثبت شده است و اولین نفری است که پرونده او بسته شده است. سه نفر دیگر که همگی به طور موقت محروم شدند، آنتون پلیسنوی از گرجستان، زکاریاس بونات از جمهوری دومینیکن و لو شیائوجون از چین هستند.

فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان تاکید کرد که سون مدال برنز خود و جوایزی را که شامل ۷۵۰۰۰ دلار پرداخت نقدی و یک آپارتمان از طرف دولت است را حفظ خواهد کرد و این جوایز از او گرفته نمی‌شود. سخنگوی وزارت ورزش قزاقستان نیز گفت که مدال المپیک سون پس گرفته نخواهد شد زیرا نمونه‌ای که از او در توکیو گرفته شد بدون مشکل بود. 

سون، ۲۴ ساله، که در دسته ۶۱ کیلوگرم شرکت می‌کرد، پیش از این به دلیل مثبت بودن تست مثبت به خاطر ماده ممنوعه متاندینون در سال ۲۰۱۵ محروم شده بود.

سون تنها وزنه‌بردار مرد کشورش در توکیو بود و مانند زلفیا چینشانلو، ورزشکار زن قزاقستان در بازی‌های المپیک توکیو مدال برنز گرفت.

به دلیل سابقه دوپینگ گذشته در وزنه‌برداری قزاقستان تاکنون ورزشکاران این کشور شش مدال طلای المپیک را بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ از دست دادند و به همین خاطر این کشور یکی از چندین کشوری بود که تنها دو سهمیه حضور در رشته وزنه‌برداری در المپیک توکیو داشت. 

آژانس بین‌المللی تست که تمام مراحل ضد دوپینگ را برای فدراسیون بین المللی وزنه برداری انجام می دهد، روابط خود را با آژانس‌های ملی ضد دوپینگ تقویت کرده است که منجر به انجام آزمایش‌های محلی دقیق‌تر در سراسر جهان شده است.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب