شکست سنگین بسکتبال ایران مقابل ژاپن

تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 11:10
تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ مقابل ژاپن شکست خورد.

به گزارش کاپیتان نیوز، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳  از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (پنج‌شنبه) به مصاف ژاپن میزبان رفت و با نتیجه ۹۶ بر ۶۱ شکست خورد. ایران در این پنجره کایپتان خود یعنی حامد حدادی را به دلیل مصدومیت همراه نداشت و به جای آن آرن داوودی در ترکیب ایران بود.

 

نتیجه:

 

کوارتر اول: ایران ۱۶ - ۲۲ ژاپن

 

کوارتر دوم: ایران ۱۳ - ۳۰ ژاپن

 

کوارتر سوم: ایران ۱۶ - ۲۳ ژاپن

 

کوارتر چهارم: ایران ۱۶ - ۲۱ ژاپن

 

گزارش بازی:

 

کوارتر اول:

 

در کوارتر اول ژاپن تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه ۲۲ بر ۱۶ مقابل ایران به پیروزی برسد. ژاپن در ابتدای این بازی موفق شد اولین توپ را داخل حلقه بیندازد و ۲ امتیاز کسب کند. در ادامه بازی، ایران توانست با حملات موفق سجاد مشایخی ۵ بر ۲ از ژاپن پیش بیفتد. دو تیم در ابتدا پایاپای پیش رفتند به طوری که نتیجه برابر ۱۲ شد.

 

در ۳ دقیقه مانده به پایان کوارتر اول، تیم بسکتبال ایران با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ از حریف خود پیش بود اما در انتهای بازی، این ژاپن بود که مدیریت بازی را در دست گرفت و توانست ۲۲ بر ۱۶ مقابل ایران در کوارتر اول پیروز شود.

 

کوارتر دوم:

 

با شروع کوارتر دوم، محمد جمشیدی یک پرتاب ۳ امتیازی داشت که این پرتاب ناموفق بود تا نتیجه همچنان ۱۶ بر ۲۲ به سود ژاپن باشد. در ادامه، "سودا" بازیکن ژاپنی پرتاب سه امتیازی روی حلقه‌ی ایران داشت که این پرتاب هم ناموفق بود. در دقیقه ۸:۵۷ در کوارتر دوم، خطایی روی بهنام یخچالی صورت گرفت که این بازیکن برای ضربه آزاد پشت توپ رفته و ۲ ضربه آزاد خود را از دست داد تا نتیجه همچنان ۲۲ بر ۱۶ به سود بسکتبال ژاپن باشد.

 

پس از دست رفتن توپ برای ایران، "سودا" بازیکن ژاپنی با پرتاب ۲ امتیازی، نتیجه بازی را ۲۴ بر ۱۶ به سود ژاپن تغییر داد.

 

محمد جمشیدی ملی پوش بسکتبال ایران در پاسخ به حمله ژاپن، پرتاب ۲ امتیازی موفقی داشت تا نتیجه ۱۸ بر ۲۴ همچنان به سود ژاپن باشد.

 

در ادامه کار، ژاپن باز هم تیم برتر میدان بود به طوری که در امتیاز ۲۹ بر ۱۹ به سود ژاپن، ایران از زمان استراحت خود استفاده کرد.

 

در دقیقه ۴:۲۸ بازیکن ژاپنی پرتاب ۳ امتیازی موفقی داشت تا نتیجه ۴۲ بر ۲۴ به سود بسکتبال ژاپن شود.

 

در ثانیه‌های آخر بازی، بهنام یخچالی پرتاب ۳ امتیازی ناموفقی داشت تا ایران با نتیجه ۵۲ بر ۲۹ از حریف قدرتمند خود عقب بیفتد.  ایران در این کوارتر عملکرد خوبی نداشت تا با نتیجه ۱۳ بر ۳۰ بازنده این کوارتر باشد.

 

کوارتر سوم:

 

در ابتدای کوارتر سوم، تیم ژاپن توسط "کاآمورا" با پرتاب ۲ امتیازی موفق شد تیمش را با نتیجه ۵۴ بر ۲۹ پیش بیندازد. محمد جمشیدی ملی پوش بسکتبال ایران در این کوارتر اولین توپ را برای ایران به ثمر رساند به طوری که نتیجه ۵۴ بر ۳۱ به سود بسکتبال ژاپن شد.

 

در دقیقه ۴:۱۵، آقاجانپور یک پرتاب ۳ امتیازی از دست داد تا ایران با نتیجه ۶۷ بر ۳۶ از حریف همچنان عقب باشد.

 

ایران در این کوارتر بهتر عمل کرد به طوری که با نتیجه ۲۳ بر ۲۶ شکست خورد. در ثانیه‌های آخر بازی توپ سجاد مشایخی به امتیاز ننشست تا ایران با نتیجه ۷۵ بر ۴۵ همچنان از ژاپن عقب باشد.

 

کوارتر چهارم:

 

در ابتدای کوارتر چهارم، توپ سه امتیازی سجاد مشایخی به گل ننشست تا همچنان ایران با نتیجه ۷۵ بر ۴۵ عقب باشد.

 

در دقیقه ۹:۳۰، روی بازیکن ژاپن خطا شد تا این بازیکن پشت توپ برود و از ۲ ضربه آزاد خود استفاده کند. بازیکن ژاپن از دو ضربه آزاد خود به خوبی استفاده کرد تا نتیجه ۷۷ بر ۴۵ شود.

 

سجاد پذیرفته در دقیقه ۸:۰۷ برای ایران پرتاب ۳ امتیازی داشت تا ایران نتیجه ۷۹ بر ۴۸ شود.

 

در دقیقه ۵:۱۴، ژاپن با یک پرتاب ۳ امتیازی نتیجه بازی را ۸۲ بر ۵۰ به سود خود کرد.

 

در اواخر کوارتر چهارم، سامورایی ها تیم برتر میدان بودند به طوری که با نتیجه ۲۱ بر ۱۶به پیروزی رسیدند. با این نتیجه ایران در مجموع به شکست ۹۶ بر۶۱ رسید.

 

به گزارش ایسنا، از گروه ایران تیم‌های استرالیا و چین جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده‌اند و ژاپن هم به دلیل میزبانی جواز حضور در این مسابقات را دارد. جنگ صعود در این گروه بین ایران و قزاقستان است. این پنجره برای ایران خیلی حساس است و در صورت کسب یک برد، ملی پوشان ایران به جام جهانی صعود خواهند کرد.

 

تیم ملی در آخرین دیدار (یک شنبه ۷ اسفند از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران) در هنگ کنگ با چین بازی می‌کند. اگر قزاقستان در دو بازی خود پیروز شود، صعود خواهد کرد اما آنها بازی سختی پیش رو دارند چرا که چین و استرالیا رقبایش هستند. شانس صعود ایران بالاست چون یک امتیاز بیشتر از قزاقستان دارد. البته در صورتی که قزاقستان هر دو بازی خود را برنده شود کار ایران و قزاقستان به تساوی می‌کشد و با توجه به برد قژاقستان در بازی رودررو این تیم صعود خواهد کرد.

 

تیم‌های بسکتبال چین و قزاقستان ساعت ۱۵ امروز به مصاف هم خواهند رفت.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب