تیم منتخب تاریخ پرسپولیسی - سپاهانی‌ها

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 10:55
سال‌هاست که دیدار پرسپولیس و سپاهان به یک دیدار حساس و حیثیتی در فوتبال ایران تبدیل شده و بازیکنان بزرگی در هر دو تیم به میدان رفته‌اند.

به گزارش کاپیتان نیوز، پرسپولیس و سپاهان روز چهارشنبه حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهند کرد که با توجه به رقابت نزدیک دو تیم در لیگ برتر و انتظار هر دو تیم برای قهرمانی جام حذفی، این دیدار می‌تواند با حساسیت بسیار بالایی همراه شود.

رقابت این دو تیم که به عنوان پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر ایران به شمار می‌روند، از سال‌ها قبل در لیگ‌های منطقه‌ای و جام آزادگان شروع شده است. با توجه به این که پرسپولیس و سپاهان هر دو ریشه در باشگاه فوتبال شاهین دارند، در گذشته بازی این دو باشگاه، رقابتی حیاتی به‌شمار نمی‌رفت. با آغاز جام خلیج فارس و قهرمانی باشگاه‌های اصفهانی در جام‌های فوتبال ایران، به اهمیت بازی‌های رودرروی باشگاه‌های اصفهان و تهران افزوده شد.

پس از نبرد قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی ۸۵–۱۳۸۴ و لیگ برتر ۸۷–۱۳۸۶، این حساسیت و اهمیت دوچندان شد؛ به گونه‌ای که هم‌اکنون این دیدار از مهم‌ترین بازی‌های دو باشگاه در هر فصل است که به الکلاسیکوی فوتبال ایران نیز مشهور است. اولین دیدار رسمی این دو تیم در مسابقات جام منطقه‌ای ایران ۱۳۵۰ و در زمستان ۱۳۵۰ برگزار شده‌است.

تیم منتخب تاریخ پرسپولیسی - سپاهانی‌ها

در آستانه دیدار حساس این دو تیم در جام حذفی، به مرور ترکیب منتخب پرسپولیس و سپاهان در طول تاریخ پرداخته‌ایم که تعدادشان کم نیست و هم اکنون برخی بازیکنان در ترکیب هر دو تیم به میدان می‌روند که در سال‌های اخیر برای تیم رقیب به میدان رفته بودند.

۱۱‌ ستاره که در هر دو باشگاه بازی کرده‌اند

تعداد بازیکنان مشترک تاریخ دو باشگاه بیشتر از یک ترکیب ۱۱ نفره است اما با توجه به سوابق و کارنامه بازیکنان باید این فهرست را محدود کرد. البته اختلاف نظرهایی در بین فهرست نهایی وجود دارد و شاید می‌شد جای برخی بازیکنان را جابجا کرد.

دروازه: احمدرضا عابدزاده

دفاع: سیدجلال حسینی، محسن بنگر، رامین رضاییان، شجاع خلیل‌زاده

هافبک: محمدرضا خلعتبری، سروش رفیعی، محمد نوری

حمله: ابراهیم توره، ادموند بزیک، شهریار مغانلو

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب