تاریخ‌سازی فولاد در آسیا

تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 20:26
دیدار تیم‌های فولاد و الفیصلی در دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاز با صعود نماینده ایران به مرحله یک‌چهارم نهایی همراه شد.

به گزارش کاپیتان نیوز، تیم فولاد ایران از ساعت ۱۸:۳۰ دوشنبه در ورزشگاه الثمامه قطر با الفیصلی روبه‌رو شد. فولاد در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین گروه C و بالاتر از شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آخال ترکمنستان به مرحله حذفی آسیا راه پیدا کرده بود.

فولاد بازی را خوب شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی حملات نصف و نیمه‌ای روی دروازه الفیصلی داشت اما لحظه حساس بازی در دقیقه ۳۳ بود؛ شوت ساسان انصاری از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه الفیصلی زده شد که گلر حریف مانع از گلزنی این بازیکن شد. تورس هم در صحنه‌ای می‌توانست فولاد را صاحب اولین گل کند اما موقعیت او توسط مدافعان الفیصلی دفع شد. در ادامه این نیمه دو تیم موقعیت چندان خوبی برای گلزنی نداشتند. 

در نیمه نخست که با تساوی بدون گل به پایان رسید، آقاسی از فولاد با کارت زرد داور جریمه شد.

در نیمه دوم نیز فولاد کار خود را با حملات متعدد روی دروازه الفیصلی آغاز کرد و در دقیقه ۵۷ تورس از بیرون از محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه الفیصلی شلیک کرد که توپ او در آغوش احمد الکسار گلر این تیم قرار گرفت. 

در دقیقه ۶۳ ارسال مهدی شیری، درون محوطه جریمه به ساسان انصاری رسید و او با یک چرخش و با بغل پا به زیبایی دروازه الفیصلی را باز کرد.

در دقیقه ۶۷ اشکان دژاگه توسط مدافع الفیصلی درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت و دژاگه را به دلیل تمارض با کارت زرد جریمه کرد.

در دقایق پایانی نیز ضربه سر بازیکن الفیصلی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

بازیکنان جواد نکونام در پایان نیز با حساب یک بر صفر برنده شدند تا فولاد برای اولین بار توانسته باشد به دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

فولاد تاکنون پنج بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است که دو حضور این تیم با هدایت جواد نکونام بوده است.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب