پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی شد

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 11:44
علیرضا پورسلمان برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون شمشیربازی انتخاب شد.

به گزارش کاپیتان نیوز، انتخابات فدراسیون شمشیربازی امروز ( چهارشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. 

محمد پولادگر معاون وزیر به عنوان نماینده وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع حضور داشتند. 

علیرضا پورسلمان سرپرست فدراسیون، تنها کاندیدای این انتخابات بود که با کسب ۵۰ رای از ۵۰ رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون شمشیربازی انتخاب شد. 

دوره ریاست فضل‌الله باقرزاده اردیبهشت سال جاری به پایان رسید و تا شهریور خودش به عنوان سرپرست حضور داشت اما سپس وزارت ورزش پورسلمان را به عنوان سرپرست منصوب کرد. 

علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی به عنوان ورزشکاران مرد و کیانا باقرزاده، نجمه سازنچیان و فائزه رفیعی به عنوان نماینده ورزشکاران زن در مجمع رای دادند. 

علیرضا پورسلمان تنها کاندیدای مجمع انتخاباتی شمشیربازی در این مجمع گفت: باید کمیته های مورد نیاز فدراسیون را فعال کنیم. دو کمیته تخصصی اقتصادی و اندیشه ورزی را اندازی کرده ایم. در بحث تجهیزات که مشکل داریم، قرار است شرکت تعاونی با استفاده از هفت هیات راه اندازی کنیم و برای وارد کردن تجهیزات و جلوگیری از گران فروشی، سایل و تجهیزات از طریق تعاونی در اختیار استان ها قرار بگیرد. یک اتفاق خوب دیگر این است که در حال تولید پیست هستیم.

او ادامه داد: شمشیربازی به برنامه نوروزگاه اضافه شده است و دو کشور فعلا اعلام آمادگی کرده اند. برای ایجاد کمپ‌های بین المللی در کشور برنامه داریم. تلاش های جدی برای خلق پول از طریق کمیته اقتصادی داریم. در بحث کمک از اسپانسر اتفاقات خوبی افتاده است و خیلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را اذیت نکردیم و سعی کردیم اعزام ها و دیگر کارها را خودگردان انجام دهیم.

کاندیدای ریاست فدراسیون شمشیربازی گفت: فعال بودن لیگ برتر در افق سه ساله فدراسیون قرار دارد.  باشگاه‌ها باید دارای مدارس شمشیربازی و دارای فعالیت حرفه‌ای باشند تا این رشته در کشور مانند هندبال و فوتبال حرفه‌ای باشند.

پورسلمان تاکید کرد: راه‌اندازی شهرستان ها در استان های مزیت دار بخش دیگری از برنامه‌های فدراسیون است. همچنین در تلاش هستیم نمایندگی کارخانه های معتبر تجهیزات شمشیر را در کشور داشته باشیم.  همچنین تولید تجهیزات شمشیربازی در داخل کشور نیز آغاز شده است.

او در پایان گفت:  این نوید را به ورزشکاران می‌دهم که حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان قول اهدای ۳۵۰۰ متر زمین در ورزشگاه آزادی را داد و برای فاز اول آن بودجه ۲۰ میلیاردی نیاز داریم.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب