رونمایی از نمادهای والیبال سالنی و ساحلی المپیک پاریس

تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 14:31
فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی از نمادهای والیبال سالنی و ساحلی بازی‌های المپیک 2024 پاریس رونمایی کرد.

به گزارش کاپیتان نیوز، سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک از 3 تا 21 مرداد سال 1403 به میزبانی پاریس در 46 رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

والیبال سالنی و والیبال ساحلی از جمله رشته‌های شرکت کننده در این بازی‌ها هستند که فدراسیون جهانی در گزارشی از نماد این دو رشته در المپیک 2024 پاریس رونمایی کرد.

بر این اساس، تمامی رشته‌های ورزشی المپیک پاریس از جمله والیبال سالنی و والیبال ساحلی با هویت‌های بصری جدید حضور خواهند داشت که هر کدام از این نمادها « نشان افتخار، نشان دهنده نه تنها یک رشته ورزشی، بلکه یک خانواده، احساس غرور، مجموعه ای از ارزش‌ها و یک جامعه» است.

هر کدام از نمادهای والیبال سالنی و ساحلی از سه بخش گرافیکی تشکیل شده است که یک محور تقارن، یک تصویر از زمین و یک نمایش از ورزش را نشان می‌دهد.

در والیبال ساحلی، ۲۴ تیم برای هر جنسیت، یا در مجموع ۴۸ تیم، در پاریس ۲۰۲۴ به رقابت خواهند پرداخت. قالب رقابت ها برای مسابقات والیبال ساحلی در پاریس ۲۰۲۴ همان قالبی باقی خواهد ماند که در توکیو ۲۰۲۰ اعمال شد. 24 تیم به شش گروه چهار تایی تقسیم خواهند شد که دو تیم برتر هر گروه به اضافه دو تیم رتبه سوم مستقیماً به مرحله یک شانزدهم صعود خواهند کرد.

رویدادهای والیبال ساحلی پاریس 2024 در یک استادیوم تماشایی با ظرفیت 12 هزارنفر که در کنار برج نمادین ایفل ساخته خواهد شد، برگزار می‌شود.

همچنین مسابقات والیبال سالنی با فرمت جدیدی برگزار می‌شود که مرحله گروهی شامل سه گروه چهار تیمی به جای دو گروه شش تیمی در هر جنسیت خواهد بود. دو تیم برتر هر گروه و دو تیم برتر رتبه سوم به مرحله نهایی مسابقات راه می‌یابند و مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی همانند المپیک توکیو برگزار می‌شود.

مسابقات والیبال سالنی پاریس در سالن 12 هزار نفری South Paris Arena برگزار خواهند شد.

تیم ملی والیبال مردان و زنان فرانسه به عنوان کشور میزبان در پاریس 2024 شرکت خواهند کرد، اما مردان کار سختی پیش رو دارند زیرا باید از عنوان المپیکی که در توکیو 2020 به دست آورده‌اند، دفاع کنند.

نمادهای ورزشی برای اولین بار در بازی‌های المپیک توکیو 1964 معرفی شدند که همزمان با نخستین حضور والیبال در این رویداد مهم جهان است.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب