رقابت نمایندگان اردکان و اصفهان برای آخرین سهمیه

تاریخ و ساعت انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 10:52
تیم‌های ایفاسرام اردکان و گیتی‌پسند اصفهان در آخرین هفته مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال مردان برای کسب آخرین سهمیه مرحله پلی‌آف تلاش خواهند کرد و شهداب یزد درصدد حفظ جایگاه نخست جدول و لبنیات هراز آمل در تلاش برای به چنگ آوردن این رتبه و تحویل جایگاه دوم به یزدی‌ها است.

به گزارش کاپیتان نیوز، هفته بیست ‌و ششم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز یکشنبه 23 بهمن با هفت دیدار به صورت همزمان در شهرهای تهران، مشهد، مریوان، رامسر، سیرجان، اردکان و گنبد پیگیری می‌شود.

در حساس‌ترین دیدارهای این هفته ایفاسرام اردکان در خانه به مصاف شهرداری ارومیه خواهد رفت و گیتی‌پسند میهمان فولاد سیرجان ایرانیان خواهد بود تا تکلیف آخرین سهمیه مرحله پلی‌آف مشخص شود.

اردکانی‌ها در سالن آیت‌اله خاتمی برابر شهرداری ارومیه به دنبال کسب سیزدهمین پیروزی خود هستند تا بتوانند هشتمین سهمیه مرحله پلی‌آف را از آن خود کنند. این تیم که در بازی گذشته خود تیم پرافتخار پیکان را شکست داده، انگیزه بسیاری برای پیروزی در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی لیگ برتر دارد. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم ایفاسرام در دیدار دور رفت برابر شهرداری ارومیه سه بر یک به پیروزی رسیده بودند و در این مسابقه به دنبال تکرار این برد هستند.

شاگردان سیدعباسی در تیم شهرداری ارومیه هم که در دیدار گذشته خود برابر هورسان موفق نبودند آخرین تلاش خود را برای فرار از منطقه قرمز به کار خواهند گرفت. این تیم با 9 برد و 26 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است و ایفاسرام اردکان با 12 پیروزی و 37 امتیاز در رتبه هشتم جای گرفته‌اند.

در دیگر دیدار مهم این هفته فولاد سیرجان ایرانیان در سالن مجموعه ورزشی امام علی(ع) میزبان گیتی‌پسند اصفهان خواهد بود. فولادی‌ها که صعودشان به مرحله پلی‌آف قطعی شده به دنبال کسب جایگاه بهتر در جدول هستند در حالی که برای اصفهانی‌ها این مسابقه تنها فرصت برای کسب سهمیه است این تیم در صورت پیروزی برابر فولاد و همچنین شکست ایفاسرام مقابل شهرداری ارومیه امکان کسب سهمیه را خواهد یافت.

شاگردان سعید عقیلی در گیتی‌پسند امید دارند با توجه به نتیجه دور رفت برابر فولاد که سه بر دو این تیم را شکست داده بودند در خارج از خانه هم این برد را تکرار کنند. گیتی‌پسند با 12 پیروزی و 35 امتیاز در جایگاه نهم و فولاد سیرجان با 14 برد و 42 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد.

در صد و هفتاد و هفتمین مسابقه لیگ برتر والیبال مردان هواداران مشهدی شاهد دیدار تیم‌های شهداب یزد و نیان الکترونیک خراسان خواهند بود. نیان که در هفته بیست و پنجم برابر لبنیات هراز آمل سه بر یک نتیجه را واگذار کرد در این دیدار برابر تماشاگران پرتعداد خود با انگیزه به میدان خواهد رفت تا با کسب پانزدهین پیروزی خود با جایگاه بهتری در جدول راهی پلی‌آف شود. از سوی دیگر شهداب یزد که مدافع عنوان قهرمانی است، برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول باید برابر نیان به پیروزی برسد. این تیم در دیدار رفت سه بر دو نیان را شکست داده بود و در این دیدار به دنبال تکرار برد در خارج از خانه است.

شهداب یزد با 19 برد و 53 امتیاز در جایگاه نخست است و نیان الکترونیک با 14 پیروزی و 43 امتیاز در رتبه ششم قرار دارد.

لبنیات هراز آمل رقیب سرسخت شهداب یزد برای کسب رتبه نخست جدول هم که در نیم فصل این جایگاه را در اختیار داشت و در دور برگشت آن را از دست داد، به دنبال پس گرفتن صدر جدول از یزدی‌هاست و در هفته بیست و ششم در مجموعه ورزشی شهید صدر میهمان هورسان رامسر خواهد بود. این تیم که در دور رفت سه بر یک از هورسان شکست خورده در دیدار برگشت به دنبال انتقام و کسب نوزدهمین پیروزی لیگ است تا شاید با شکست شهداب از نیان بتواند صدرنشین شود. شاگردان رحمان محمدی‌راد در هورسان رامسر هم که در دیدار گذشته خود برابر شهرداری ارومیه سه بر صفر به پیروزی رسیدند در این مسابقه به دنبال تکرار پیروزی دور رفت برابر حریف و بهبود جایگاه خود در جدول رده‌بندی هستند.

هورسان رامسر با 15 پیروزی و 44 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد و لبنیات هراز آمل با 18 برد و 52 امتیاز در جایگاه دوم جدول جای گرفته است.

سالن المپیک شهر گنبد محل برگزاری صد و هشتاد و دومین دیدار لیگ برتر والیبال مردان خواهد بود و در این مسابقه که روز یکشنبه 23 بهمن برگزار خواهد شد، تیم‌های شهرداری گنبد و پیکان تهران به مصاف هم خواهند رفت. گنبدی‌ها در این دیدار به دنبال فرار از منطقه قرمز جدول هستند و تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا با 10 برد مرحله مقدماتی را به پایان برسانند اما کار آسانی برابر تیم پرافتخار لیگ برتر مردان نخواهند داشت.

شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان که هفته گذشته برابر ایفاسرام اردکان نتیجه را سه بر دو به حریف واگذار کردند در این مسابقه به دنبال جبران شکست و حفظ خود در جایگاه سوم جدول هستند. پیکانی‌ها با 16 برد و 51 امتیاز در جایگاه سوم و شهرداری گنبد با 9 پیروزی و 26 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارند.

مریوانی‌ها در هفته بیست و ششم میزبان مس رفسنجان خواهند بود و در این دیدار محکوم به شکست حریف هستند تا نگران ورود به منطقه قرمز و سقوط به پلی‌اوت نباشند، البته راه‌یاب در دور رفت سه بر دو مس را شکست داده و امیدوار به تکرار این پیروزی مقابل چشمان تماشاگرانش در خانه است. این تیم با 10 برد و 27 امتیاز در جایگاه دهم جدول است و مس رفسنجان با 8 برد و 26 امتیاز در رتبه سیزدهم قرار داد. شاگردان محمد محمدکاظم در مس که امیدی به فرار از منطقه قرمز ندارند در این دیدار به دنبال پایانی خوش در مرحله مقدماتی خواهند بود تا با انگیزه‌ای بیشتر راهی پلی‌اوت شوند.

سایپا دیگر تیم انتهای جدولی که مانند مس رفسنجان از فرار ناامید شده در آخرین هفته میزبان پاس گرگان خواهد بود. این دیدار در سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود و سایپایی‌ها به دنبال انتقام شکست دور رفت هستند. پاس گرگان هم که به دنبال استفاده از آخرین فرصت برای بهبود امتیازات خود در جدول است برای کسب شانزدهمین برد خود تلاش می‌کند. این تیم در صورت پیروزی ارتقایی در جدول نخواهد داشت و در جایگاه چهارم باقی می‌ماند.

برنامه کامل هفته بیست‌وششم لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

تهران، فدراسیون والیبال، ساعت 16

سایپا تهران – پاس گرگان

مشهد، سالن مهران، ساعت 16

نیان الکترونیک خراسان – شهداب یزد

مریوان، سالن زاگرس، ساعت 16

راه‌یاب ملل مریوان – مس رفسنجان

رامسر، مجموعه ورزشی شهید صدر، ساعت 16

هورسان رامسر – لبنیات هراز آمل

سیرجان، سالن امام علی(ع)، ساعت 16

فولاد سیرجان ایرانیان – گیتی‌پسند اصفهان

اردکان، سالن آیت اله خاتمی، ساعت 16

ایفاسرام اردکان – شهرداری اروم

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16

شهرداری گنبد – پیکان تهران

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب