فدراسیون فوتبال ترکیه به زلزله‌زدگان یک میلیون دلار کمک کرد

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 12:36
فدراسیون فوتبال ترکیه با ایجاد کمپینی برای کمک مالی به زلزله‌زدگان ترکیه، یک میلیون دلاری به زلزله‌زده‌ها کمک کرد.

به گزارش کاپیتان نیوز، به نقل از اسپورت ۲۴، فدراسیون فوتبال ترکیه در واکنش به زلزله ویرانگر در ترکیه ۲۰ میلیون لیر (کمی بیش از یک میلیون دلار) به صندوق پیشگیری و اضطراری ترکیه (AFAD) کمک کرد و از جامعه فوتبالی این کشور نیز درخواست کرد به این کمپین بپیوندند و کمک‌های مالی خودشان را به زلزله‌زده‌ها اهدا کنند. این خبر در سایت فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام شده است.

بعد از زمین لرزه‌ای قوی به بزرگی ۷.۸ ریشتر که ترکیه را لرزاند، تاکنون بیش از ۲۳۰۰ نفر جان باختند و ۱۳۲۹۳ نفر دیگر مجروح شدند.

فدراسیون فوتبال ترکیه در واکنش به اتفاق رخ داده بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: قلب ما با برادران و خواهران‌مان می‌تپد که در حال حاضر از زیر آوار بیرون کشیده می‌شوند. افکار تمام ترکیه با کسانی است که امروز در رنج هستند. ما بر این باوریم که با همدیگر زخم‌های این زلزله را که یکی از بزرگترین بلایایی بود که کشورمان در چند وقت اخیر با آن روبه‌رو شده بود، مرهم خواهیم کرد.

ما از همه اعضای تیم‌های ملی، باشگاه‌ها و مدیران آن‌ها، همه بازیکنان، مربیان، داوران و هواداران خود دعوت می‌کنیم تا با کمک‌های مالی از کمپین ما حمایت کنند. 

زلزله ویرانگر روز گذشته ترکیه با ۷.۸ ریشتر بزرگی، بزرگ‌ترین زلزله قرن ترکیه بود که در سوریه نیز تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته است و علاوه بر این دو کشور در لبنان و عراق هم احساس شده است.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب