سری A لیگ دسته یک؛

آغاز جدال هشت تیم در پلی‌آف برای دو سهمیه لیگ برتر

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 09:51
مرحله پلی‌آف سری A لیگ دسته یک مردان از روز پنج‌شنبه 20 بهمن آغاز می‌شود تا در نهایت دو تیم قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها سهمیه لیگ برتر مردان در سال 1402 دریافت کنند.

به گزارش کاپیتان نیوز، دور رفت مرحله نخست پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A دسته یک مردان روز پنج‌شنبه بیستم بهمن‌ماه در شهرهای تهران، تبریز، سیرجان و اردکان پیگیری می‌شود و دور برگشت این رقابت‌ها روز سه‌شنبه 25 بهمن در شهرهای تهران (سه سالن) و نور برگزار خواهد شد.

در مرحله دور رفت عقاب نهاجا و چادر ملو اردکان دو صدرنشین گروه‌های اول و دوم مرحله مقدماتی به ترتیب به مصاف دخانیات و کندوان شمال نور تیم‌های چهارم جدول خواهند رفت.

تیم‌های عقاب نهاجا و دخانیات که هر دو از شهر تهران هستند، ساعت 15 روز پنج‌شنبه بیستم بهمن ماه در سالن شهدای نهاجا به مصاف هم می‌روند و در دیدار دور برگشت روز سه‌شنبه 25 بهمن ماه دخانیات در سالن خانه والیبال میزبان عقاب نهاجا خواهد بود.

عقاب نهاجا با 14 برد و 37 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه یک به مرحله پلی‌آف راه یافته است و تنها تجربه چهار شکست دارد اما دخانیات با یازده پیروزی و 31 امتیاز به عنوان تیم چهارم گروه دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شده و با تجربه هفت شکست به نظر می‌رسد باید تلاش بیشتری برای پیروزی در این مسابقه به خرج دهد.

عقاب‌ها در دیدار خانگی به دنبال شکست حریف هستند تا برای دیدار دور برگشت با انگیزه بیشتر برای شکست حریف تلاش کنند هر چند هر دو دیدار رفت و برگشت در تهران برگزار خواهد شد و دو تیم تقریبا از شرایطی نسبتا برابر میزبانی برخوردار هستند.

چادر ملو اردکان دیگر صدرنشین مرحله مقدماتی در قالب دور رفت مرحله پلی‌آف در سالن آیت اله خاتمی میزبان کندوان شمال نور خواهد بود. اردکانی‌ها با 16 برد و 47 امتیاز به عنوان تیم اول گروه دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و مسلما با تجربه تنها دو شکست در مرحله مقدماتی با انگیزه‌ای بالا به مصاف تیم کندوان شمال نور تیم چهارم گروه یک خواهند رفت. کندوان با یازده پیروزی و 33 امتیاز و هفت تجربه شکست راهی مرحله پلی‌آف شده و به دنبال کسب پیروزی خارج از خانه است تا با خیالی آسوده‌تر روز سه‌شنبه 25 بهمن ماه در قالب دیدار دور برگشت میزبان اردکانی‌ها در شهر نور باشد و برای کسب دومین پیروزی برابر این تیم تلاش کند.

در دیدار سوم دور رفت مرحله نخست پلی‌آف مس سونگون در سالن شهید اقدمی شهر تبریز میزبان رازین پلیمر خواهد بود. این دیدار به رقابت تیم دوم جدول گروه یک و رتبه سوم گروه دو اختصاص دارد. تبریزی‌ها در روزهای سرد زمستانی مسابقه‌ای دشوار پیش رو دارند چرا که حریف آن‌ها با تعداد برد و شکست‌های مشابه در رتبه سوم گروه دو قرار گرفته است. مس سونگون 13 برد و پنج باخت را در مرحله مقدماتی تجربه کرده و با 38 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه یک راهی مرحله یک چهارم نهایی شده است. رازین پلیمر هم در گروه دو با تعداد برد و باخت مشابه یعنی 13 پیروزی و پنج شکست راهی مرحله پلی‌آف شده است.

دو تیم در دیدار دور رفت برای کسب چهاردهمین پیروزی خود در لیگ دسته یک تلاش خواهند کرد تا با فراغ بال در دیدار دور برگشت مرحله نخست پلی‌آف که در سالن خانه والیبال تهران برگزار می‌شود، حاضر شوند.

در آخرین دیدار دور رفت این مرحله گل‌گهر سیرجان در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی میزبان نصر امید خواهد بود. سیرجانی‌ها با 14 پیروزی و 41 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه دوم راهی پلی‌آف شدند و در دیدار با نصر امید تیم سوم گروه یک مرحله مقدماتی به دنبال کسب اولین پیروزی برابر این تیم خواهند بود تا برای مسابقه دور برگشت در سالن ساپکو تهران مسیر آسان‌تری پیش رویشان باشد.

هر کدام از تیم‌ها در صورت کسب یک پیروزی و یک شکست برابر حریف مرحله نخست پلی‌آف نیازمند مسابقه سوم خواهند بود که روز یکشنبه  30 بهمن ماه طبق جدول دور رفت برگزار می‌شود.

برنامه دور رفت مرحله نخست پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A دسته یک مردان روز پنج‌شنبه بیستم بهمن ماه به شرح زیر است:

تهران، سالن شهدای نهاجا، ساعت 15

عقاب نهاجا – دخانیات

تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت 15

مس سونگون – رازین پلیمر

سیرجان، مجموعه ورزشی شهید سلیمانی، ساعت 15

گل‌گهر سیرجان – نصر امید

اردکان، سالن آیت‌اله خاتمی، ساعت 15

چادر ملو اردکان – کندوان شمال نور

برنامه دور برگشت مرحله نخست پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A دسته یک مردان روز سه‌شنبه 25 بهمن ماه به این شرح است:

تهران، سالن خانه والیبال، ساعت 14:30

دخانیات – عقاب نهاجا

تهران، سالن ساپکو، ساعت 15

نصر امید – گل‌گهر سیرجان

نور، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 15

کندوان شمال نور – چادر ملو اردکان

تهران، سالن خانه والیبال، ساعت 17:30

رازین پلیمر – مس سونگون

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب