تیمی که مقتدر نبود/ آه اسکوچیچ یا اشتباه کیروش؟

تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 21:24
تیم ملی در نخستین دیدارش در جام‌جهانی قطر، سنگین ترین شکست خود در ادوار مسابقات جام‌جهانی را متحمل و با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب حریفش شد.

به گزارش کاپیتان نیوز، شاگردان کیروش در حالی با شش گل قافیه را به تیم پر ستاره انگلستان واگذار کردند که ترکیب ابتدایی تیم به نحوی عجیب و غریب بود که سیستم و شماتیک ترکیب تا قبل از شروع بازی برای هیچ کس مشخص نبود.

تعویض‌های پر تعداد کیروش در بین دو نیم به نوعی اعتراف بر اشتباهات در تاکتیک اتخاذ شده‌اش بود و شاید اگر از ابتدا تصمیمات فنی درستی گرفته می‌شد شکست مقابل انگلیسی‌ها به این تلخی نبود.

نمی‌توان منکر قدرت سه شیر‌ها و ترکیب گرانقیمتش شد اما آنچه در بازی امشب دیدیم هیچ نشانی از تیم ملی که انتظار می‌رفت نداشت و کیروش و برخی از شاگردانش نشان دادند که دیگر همچون ۴ سال قبل کیفیت بالایی برای به نمایش گذاشتن ندارند و دیگر خبری از بازی‌های خوب همچون دیدار مقابل آرژانتین در ۲۰۱۴ و اسپانیا در ۲۰۱۸ نیست.

عوامل زیادی را می‌توان برای عملکرد ضعیف تیم ملی برشمرد اما پس از کناری اسکوچیچ و آمدن کیروش بسیاری این تغییر را برای حضور آبرو مندانه و مقتدر تیم ملی در بزرگترین تورنومنت فوتبالی جهان لازم دانستند، اما حالا نه تنها حضوری مقتدرانه نداشتیم بلکه اشتباهات کیروش و شاید آه اسکوچیچ گریبان این تیم را گرفت و اینچنین فوتبال ایران در نخستین بازی شرمسار کرد.

پوریا منصوری

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب