امامی: یکی از بهترین لیگ‌های چند سال اخیر را داشتیم/ در المپیک هم به داوری اعتراض می‌شود

تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 19:06
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: امسال یکی از بهترین لیگ‌های کشتی را شاهد بودیم، حضور ملی پوشان در تیم های مختلف شرایط را متفاوت کرده بود.

به گزارش کاپیتان نیوز محمد ابراهیم امامی در خصوص برگزاری نیمه نهایی و فینال در سالن کشتی شهدای هفتم تیر اظهار داشت: سالن شهدای هفتم تیر یکی از قدیمی ترین و بهترین سالن‌هایبه کشتی ایران است و با توجه به هزینه‌ای که فدراسیون کشتی در این سالن انجام داده است یک ظرفیت بسیار خوب را برای کشتی ایران رقم زده است. ما از این پس می توانیم مسابقات کشوری، انتخابی تیم ملی و جام جهانی کشتی را در این سالن میزبانی کنیم. این سالن همزمان با مسابقات نیمه نهایی و فینال لیگ برتر افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: به نظرم ما امسال یکی از بهترین لیگ‌های کشتی را از ابتدا تا به امروز را شاهد بودیم، چرا که ملی پوشان تیم ملی همه حضور داشتند و 4 تیم برتری که به نیمه نهایی رسیدند همه از کشتی‌گیران ‌ملی پوش و خارجی بهره می‌بردند. این موضوع لیگ امسال را متفاوت تر از سال های گذشته کرده بود. کشتی‌گیران خارجی هم که در این رقابت‌ها حضور داشتند آماده بودند، ما روز جمعه شاهد بهترین روز کشتی بودیم.

امامی در خصوص حضور کشتی گیران روس در لیگ برتر کشتی آزاد و محرومیت روسیه در مجامع بین المللی عنوان کرد: کشتی‌گیران وقتی محروم شدند کار خود را تعطیل نکردند و در تورنمنت های مختلف شرکت کردند و در بعضی از موارد حتی با ملیت‌های مختلف در مسابقات شرکت کردند تا از رقبای خود عقب نمانند. همچنین تورنمنت‌های مختلفی را هم در کشور خود برگزار کردند و از کشتی گیران سایر کشورها دعوت کردند تا به روسیه بروند و در مسابقات شرکت کنند. این موضوع باعث شد آنها آمادگی خود را حفظ کنند تا در آینده به هر دلیلی محرومیت آنها رفع شد بتوانند برای کشور خود کشتی بگیرند.

سخنگوی فدراسیون کشتی درباره اعتراضات به داوری‌ها در رقابت‌های لیگ برتر کشتی گفت: با توجه به وجود بیش از 100 داور بین المللی کشتی در ایران کمیته داوران فدراسیون کشتی با بررسی عملکرد داوران در مرحله مقدماتی 8 داور را برای قضاوت و 3 نفر را برای هیأت ژوری انتخاب کرد. مصلایی که یکی از بهترین داوران حال حاضر جهان و از مدرسین اتحادیه جهانی است. به نظرم داوری در این دوره از لیگ هم مشکلی نداشت، ولی خوب اعتراضات در کشتی و یا هر ورزش دیگری طبیعی است. ما در المپیک هم شاهد اعتراض تیم ه به نحوه داوری هستیم پس موضوعی نیست که خیلی چیز پیچیده‌ای باشد. 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب