دیوار کاذب کی‌روش به روی رقبا در قطر/ بی‌توجهی به دو نامه فیفا در سال ۹۸ و ۹۹

تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 09:24
کارلوس کی‌روش برای در امان ماندن تمرینات تاکتیکی تیم ملی از دید رقبا و رسانه‌ها خواستار نصبی دیوار کاذب برای پنهان ماندن تمرینات تیم ملی شده است.

به گزارش کاپیتان نیوز، یک سال قبل فدراسیون فوتبال کمپ و هتل مدنظر خود برای حضور تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها را انتخاب کرد که این روزها با انتقادهایی از سوی کارلوس کی‌روش مواجه شده است. انتخاب هتل و کمپ تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها در حالی صورت گرفت که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود و با جدایی او اکنون کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی اعتقاد دارد کمپ و هتل الریان در کشور قطر برای حضور در جام جهانی مناسب نیست.

ایرادهای کی‌روش به کمپ و هتل تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها در هتل الریان مستقر خواهد شد که در این رقابت‌ها میزبان سایر مهمانان و تماشاگرانی حاضر در جام جهانی خواهد بود. همچنین کمپ تمرینی شماره یک باشگاه الریان از سوی فدراسیون برای اردوی تیم ملی در این رقابت‌ها انتخاب شده است. کارلوس کی‌روش که چند هفته قبل راهی قطر شده بود، به محض حضور در این کشور متوجه ایرادهای موجود در این مکان شد و تلاش‌هایی برای رفع ایرادهای مدنظر سرمربی تیم ملی شده است.

مهم‌ترین ایراد کی‌روش به هتل تیم ملی است که به علت قرار گرفتن در مجاورت یک مرکز تجاری و به علت وجود یک درب عبور و مرور به داخل هتل، می‌تواند با ازدحام بسیاری در هتل همراه شود و رفت و آمد بازیکنان تیم ملی را هم با مشکل مواجه کند. با توجه به اینکه امکان تغییر هتل تیم ملی وجود ندارد، مسئولان فدراسیون صرفا توانستند از طریق رایزنی با فیفا و مسئولان هتل، آسانسور ویژه‌ای را برای سه طبقه‌ای که در اختیار تیم ملی است در نظر گرفته‌اند و سایر آسانسورها در طبقه محل استقرار ایران توقف نخواهند کرد.

دومین ایراد کی‌روش، به کمپ انتخاب شده از سوی تیم ملی ایران است. مسئولان وقت فدراسیون در فروردین ۱۴۰۱ کمپ شماره یک باشگاه الریان را انتخاب کردند. این کمپ در مجاورت ورزشگاه الریان قرار دارد که می‌تواند برای تیم ملی دردسرساز شود. مهم‌ترین مشکل به سروصدای ایجاد شده در حین مسابقات جام جهانی در ورزشگاه الریان است که مطمئنا آرامش حاکم بر اردوی تیم ملی در هنگام تمرینات را بر هم می‌زند. از طرف دیگر رصد تمرینات تیم ملی از طریق برج‌های اطراف ورزشگاه الریان به راحتی امکان پذیر است.

مسئولان تیم ملی برای پنهان ماندن تمرینات تیم ملی از دید تیم های رقیب و رسانه‌ها، خواستار نصب دیوارهای کاذب یا چادرهایی با ارتفاع مناسب در اطراف کمپ تیم ملی را داده‌اند تا تمرینات تاکتیکی کارلوس کی‌روش برای تیم ملی ایران پنهان بماند.

بی‌توجهی به نامه‌های فیفا در فدراسیون فوتبال

نکته جالب توجه در انتخاب مسئولان فدراسیون فوتبال، از دست دادن فرصت مناسب برای انتخاب کمپ و هتل بوده است. مجتبی خورشیدی، سرپرست وقت تیم ملی فوتبال ایران در آذر ۱۴۰۰ درباره از دست دادن فرصت دو ساله برای انتخاب کمپ و هتل مناسب در قطر گفت: فیفا به ما اعلام کرد که تا ۱۷ دسامبر سه گزینه برای کمپ خود انتخاب کنند. ما هم برای بازدید از کمپ‌های موجود به قطر رفتیم. در این بازدید نماینده فیفا به ما اعلام کردند شما اولین بار است که به اینجا آمده‌اید و باقی کشورها برای بار دوم است که می‌آیند. در واقع فیفا از سال ۹۸ به تیم‌ها فراخوان زد که هتل‌های خود را انتخاب کنید اما اقدامی از سوی فدراسیون فوتبال نشده بود. آن‌ها در سال  ۹۹ دومین نامه را به ما ابلاغ کردند و در آن نوشتند کشورهایی که شانس حضور در جام جهانی را دارند، باید کمپ خود را انتخاب کنند اما اتفاقی رخ نداد.

در نهایت فدراسیون فوتبال در فروردین ۱۴۰۱ اقدام به انتخاب کمپ و هتل تیم ملی کرده که در آن زمان گزینه‌های محدودی در اختیار فدراسیون فوتبال بوده و خواسته یا ناخواسته کمپ و هتلی انتخاب شده که با ایرادهایی از سوی کادرفنی فعلی تیم ملی همراه شده است.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب