موضع استقلال همچنان در تضاد با سازمان لیگ

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 11 آبان 1401 13:00
معاون باشگاه استقلال بر خلاف سرپرست ریاست سازمان لیگ فوتبال معتقد است کارت قرمز گرفتن یک بازیکن در بازی سوپرجام باعث محرومیت او از بازی بعدی در لیگ برتر نمی‌شود.

به گزارش کاپیتان نیوز، سعید فتاحی درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پیش از سوپرجام اظهار کرد: شرایط خوب است و تیم هم خوب تمرین کرده است. چمن ورزشگاه به اندازه استاندارد هم کوتاه شده و مشکلی از این بابت هم وجود ندارد.

او درباره اظهارات سهیل مهدی که عنوان کرده بود اگر بازیکنی در دیدار سوپرجام کارت زرد یا قرمز دریافت کند، این موضوع در دیدار بعدی این تیم در هفته دوازدهم لحاظ می‌شود هم گفت: نظر من یا آقای مهدی ملاک نیست. ملاک آیین‌نامه سازمان لیگ است که به تصویب فدراسیون فوتبال رسیده است. اگر این آیین‌نامه تغییر کرده، باید آیین‌نامه جدید در هیات‌رئیسه سازمان لیگ تصویب شود و بعد در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم به تصویب برسد. بر اساس ماده ۴۹ آیین‌نامه مسابقات "شخصی که از زمین مسابقه یا منطقه فنی اخراج می‌شود، از اولین مسابقه بعدی در همان رقابت‌ها محروم می‌شود،" یعنی اگر در لیگ برتر  باشد در همان لیگ محرمیت لحاظ می‌شود و اگر در جام‌ حذفی یا سوپرجام باشد در همان مسابقات لحاظ می‌شود. قبلا اگر بازیکنی در جام‌ حذفی محروم می‌شد و تیمش هم حذف می‌شد، ما در اولین بازی جام‌ حذفی آن محرومیت را لحاظ می‌کردیم.

فتاحی ادامه داد: بحث محرومیت انضباطی نیست، بحث بر سر کارت قرمز و محرومیت با کارت زرد است. آیین‌نامه نوشته که محرومیت اینچنینی باید در همان لیگ لحاظ شود. دوستان در سازمان لیگ نامه‌ای به ما نوشتند و گفتند "برابر استعلام" در حالی که ما اصلا استعلام نگرفته بودیم چون قانون واضح است. ما دیروز به نامه مذکور اعتراض کردیم و با آقای قنبرزاده نایب‌رئیس فدراسیون هم صحبت کردیم و قرار شد صورت جلسه بنویسند تا برابر قانون کارها انجام شود. الان بازیکن نساجی در بازی قبل اخراج شده اما در بازی سوپرجام حضور دارد چون محرومیت اینچنینی از لیگی به لیگ دیگر منتقل نمی‌شود.

وی افزود: ما اعتراض داریم که چرا سازمان لیگ چنین نامه‌ای برای ما ارسال کرده و روی بازیکنان ما تاثیر گذاشته است. بازی داربی حساسیت‌های خودش را دارد و نباید چنین کاری می‌کردند. قسمت حقوقی فدراسیون هم این موضوع را پذیرفت. در ماده ۵۴ آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ هم همین نوشته شده است. سازمان لیگ چون پارسال در این زمینه اشتباه کرده حالا می‌خواهد همان کار را تکرار کند اما باشگاه استقلال زیر بار نمی‌رود و نامه خودمان را هم از قبل ارسال کرده‌ایم.  باید این صورت جلسه امضا شود چون آقای قنبرزاده نایب‌ریس فدراسیون هم گفتند باید  امضا شود. حال اگر دوستان نمی‌خواهند این صورت جلسه را امضا کنند، باشگاه استقلال همانطور که تا این لحظه برابر قانون پیش رفته، از این به بعد هم برابر قانون پیش می‌رود.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب