علی‌حسینی: هاشمی خودش انصراف داد/ حقوقی دعوت شد اما نیامد

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 12:26
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری توضیحاتی را در مورد غیبت علی هاشمی و اعتراض امیر حقوقی ارائه داد.

به گزارش کاپیتان نیوز، نشست خبری سعید علی حسینی در محل فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد. علی حسینی در مورد غیب علی هاشمی بیان کرد: ما او را دعوت کردیم و تمریناتش را انجام می‌داد و رکوردهایش هم خوب بود. ما مجبور به تعطیلی اردو شدیم و او در آن ۱۶ روز تعطیلی از نظم تمرینی خارج شد. با توجه به اینکه او آمادگی لازم را نداشت، خودش انصراف داد.

علی حسینی درباره تنش‌های موجود در اردو گفت: در همه اردوها می‌تواند چنین اتفاقی رخ بدهد و مختص وزنه‌برداری نیست. وزنه‌برداری ایران خیلی خیلی بزرگتر از افراد است و دیگر چنین مواردی تکرار نخواهد شد.

او در مورد وضعیت فوق سنگین ها و اینکه کیفیت رکوردها در قهرمانی آسیا راضی کننده نبود، گفت: وقتی در مورد کیفیت رکورد علی داودی صحبت می کنید انگار در المپیک ۲۱۵ یک ضرب و ۲۶۰ زده و در قهرمانی آسیا ضعیف کار کرده است. او بعد از المپیک درگیر درمان کتفش بود و وزنه هایی که زده کاملا مشخص است. او در قهرمانی آسیا با وزنه ۱۹۵ کیلوگرم کارش را شروع کرد که تاکنون شروع نکرده بود و روندش رو به رشد است.

علی حسینی در مورد اعتراض امیر حقوقی گفت: حقوقی یکی از نفرات معترض در مورد اتفاقات وزنه‌برداری بود. وقتی به اردو دعوت شد باز هم تفکراتش سمت اعتراض بود. من سرمربی انتظار دارم بعد از آن اتفاقات، سرگرم کارش باشد اما این کار را نکرد و در مسابقات ندیدیم خوب تلاش کند. به او هم گفتم اگر دنبال اعتراضات است، مدتی دور باشد تا تلنگر بخورد. با این رکوردهایی که داشت نیز در آسیایی آنچنان به دردمان نمی خورد. معتمدی و دهدار را هم داشتیم. برای اردوی آسیایی دعوت نشد اما دو هفته بعد از آن به حقوقی زنگ زدم و گفتم برای ۱۰۲ کیلوگرم جایی ندارد و باید در ۱۰۹ کیلوگرم شانسش را امتحان کند که قبول نکرد. برای اردوی جهانی هم دعوت کردیم اما انصراف داد.

او در مورد تعداد نفرات اعزامی به قهرمانی جهان گفت: تمرکز ما باید روی اوزان ۸۹، ۱۰۲ و فوق سنگین باشد. بقیه اوزان هم اگر روی مدال شانس داشته باشند، اعزام می شوند با این حال مجددا در کمیته فنی تصمیم گیری می‌کنیم.

علی‌حسینی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه به مسیر کسب سهمیه المپیک اشراف کامل دارد تا کسب سهمیه المپیک پاریس مانند توکیو به چالش بر نخورد چراکه خودش نیز به همین دلیل المپیک توکیو را از دست داد؟  گفت: از الان می دانیم در دسته های ۸۹، ۱۰۲ و فوق سنگین شانس داریم و نیم نگاهی به وزن ۶۱ کیلوگرم داریم. مسابقات پیش رو به نوعی مشخص است که کدام مسابقات مهم است و امتیازات بیشتری دارد. اگر  من به المپیک توکیو نرفتم دلیلش این بود که فدراسیون من را به مسابقات سوییس اعزام نکرد و خود فدراسیون نخواست این کار را انجام بدهد.

او در مورد مشکل پاسپورتش برای گرفتن ویزای کلمبیا گفت:  مدت انقضای شش ماه پاسپورت من تمام شده است به من اطلاع دادند که باید خودم برای تعویض باشم و کارها را انجام داده ایم.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب