کوروش باقری: تردید ندارم زنان وزنه‌بردار بهتر از مردان می‌شوند

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 12:54
مدیر تیم های ملی وزنه‌برداری گفت: پتانسیل زنان زیاد است و تردید ندارم در آینده به موفقیت مردان می‌رسند و حتی بهتر می‌شوند.

به گزارش کاپیتان نیوز، نشست خبری کوروش باقری در محل فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد. باقری در مورد وزنه‌برداری بانوان بیان کرد: شرایط بانوان با مردان متفاوت است. راه زیادی داریم البته پتانسیل زیادی دارد و حتی اعتقاد دارم در آینده می‌تواند موفق‌تر از مردان شود. جای تشکر دارد که کار بانوان در فدراسیون قبلی استارت خورد. کارهایی انجام شده بود که برخی غلط بود و برخی کارها مضر بود.

او در مورد نیروی انسانی در وزنه‌برداری بانوان گفت: برخی‌ها اعتراضاتی داشتند، رکورد گیری گذاشتیم اما تعداد زیادی نیامدند که نشان می‌دهد وزنه‌برداری زنان خیلی گسترش پیدا نکرده است. در بانوان امکاناتی نداریم. ما کمبود وزنه‌بردار داریم. با تمام احترامی که برای مربیان زحمتکش دارم اما یک مربی باید خودش زیر وزنه سنگین رفته باشد و در مسابقات مهم رفته باشد تا بهتر بتواند اثرگذار باشد. مجبوریم در قسمت هایی کار کنیم که وقت و انرژی ما را می گیرد. مشکلات ما زیاد است.

باقری با اشاره به کسب مدال طلا در وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا گفت: سه مدال طلای ارزشمند کسب شد اما رکوردش برای من جالب توجه بود. هورا نمی کشیم اما خوشحالیم. این واقعیت وجود دارد که در بخش بانوان رکوردها پایین است و فاصله ۱۵- ۲۰ کیلوگرمی با نفرات برتر آسیا و جهان داریم با این حال  به همین شکل پیش برویم ۱۸ ماه آینده مقداری فاصله را کم می‌کنیم و کسب سهمیه هم دور از دسترس نیست. معتقدم اگر نگاه به مدال و کسب سهمیه المپیک نباشد، حضورمان بی فایده است.

او در مورد تعداد نفرات اعزامی به قهرمانی جهان کلمبیا تاکید کرد: اگر همه خوب باشند هر هفت نفر می‌روند اما خود من فکر می کنم با دو، سه نفر شرکت کنیم. اینکه افزایش رکورد داشته باشیم برایمان مهم است.

باقری در مورد شانس دختران برای کسب سهمیه المپیک پاریس گفت: خیلی سخت است از الان پاسخ دهیم چون شرایط دختران متفاوت است‌. خود الهام حسینی ۱۰ سال زودتر شروع می‌کرد، اتفاقات خوبی می افتاد. کسب سهمیه دور از دسترس نیست اما انسجام قوی می‌خواهد. مشکلات قبلی باعث شده است تمرکز فدراسیون متاسفانه شاخه شاخه شود. خود من هیچ وقت فکر نمی‌کردم فدراسیونی را ببینیم که به سال ۱۹۹۴ برگشته باشد و حتی شاید آن موقع  شرایط یک مقدار بهتر بود اما ان‌شاءالله انوشیروانی و سلیمی کمک می‌کنند که در حوزه فنی  دچار نقصان نباشیم. تردید ندارم شرایط رکوردی بانوان خیلی زود مثل مردان می‌شود اما باید زیرساخت‌ها فراهم شود. دوست داشتیم ۳۱ سالن ساخته شده را ببینیم اما هر چه می‌بینیم، ۳۱ سالن را نمی‌بینیم.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب