انوشیروانی: از رضازاده در انتخابات آسیا حمایت می‌کنیم

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 11:31
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما حساسیت ها را برای برگزاری انتخابات فدراسیون به وزارت ورزش انتقال داده ایم و وزارت ورزش هم مصر است انتخابات هر چه زودتر برگزار شود.

به گزارش کاپیتان نیوز، نشست خبری سجاد انوشیروانی در محل فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد. انوشیروانی در مورد وضعیت تیم در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: وزنه‌برداری رشته‌ای است که نتیجه گرفتن در آن زمانبر است اما من حرف سعید علی حسینی را تایید می‌کنم. در دو ماه نمی‌توان به نتیجه‌ای که می‌خواهیم دست پیدا کرد و نیاز به برنامه ریزی قوی است. باید سال گذشته برنامه‌ریزی قوی انجام می‌دادند و برای تیم پشتوانه قوی ساخته می‌شد. این مسائل نقاط ضعف است. ما از الان برای مسابقات سال آینده و المپیک پاریس برنامه ریزی می کنیم که اردوها به چه شکل باشد و از چه نسلی وارد تیم ملی شوند. من نمی خواهم به گذشته برگردم و از روزی که وارد فدراسیون شدیم تلاش کردیم اردوها را منظم برگزار کنیم و اردوی بانوان را همپای مردان برگزار کردیم.

انوشیروانی در مورد وضعیت سهراب مرادی و غیبتش در قهرمانی جهان گفت: او از مفاخر ورزش ایران است. جراحی که در آلمان داشت، ایراداتی داشت چند ماه پیش مجددا جراحی شد. ما پنج مرحله گزینشی داریم و این مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا گزینشی المپیک اصلی نیست و سهراب مرادی با توجه به پتانسیلی دارد می‌تواند به رکوردهایی برسد که سال آینده امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک کسب کند.

او در مورد برنامه خود برای پشتوانه‌سازی گفت: برای ساختن نسل پشتوانه باید برنامه‌ریزی شود و برنامه‌ها مستمر ادامه داشته باشد. وزنه‌برداری رشته آسیب‌زا است و با پرورش نفرات جایگزین مخصوصا در اوزانی که برای ما مهم هستند، می‌توانیم با نبود یک نفر، جای خالی او را پر کنیم. یکی از مشکلات بزرگ ما خالی بودن دستمان مخصوصا در اوزان حساس است که یکی، دو وزنه‌بردار در آن وزنها بیشتر نداریم. در المپیاد استعدادیابی نیز از لحاظ کمیت و کیفیت دچار مشکل بودیم. حال وزنه‌برداری در استان ها خوب نیست و ۲۳ استان از ۳۱ استان در المپیاد استعدادیابی شرکت کردند. عمق فاجعه از همان استان ها است و حتما باید برایش فکر کنیم که فکر هم داریم و برای استانها تدابیری اندیشیده‌ایم.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب