اروپا در انتظار فینال یورو 2022

تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 16:10
تیم‌های ملی فوتبال زنان انگلیس و آلمان شامگاه یکشنبه در فینال جام ملت‌های اروپا به دیدار هم می‌روند.

به گزارش کاپیتان نیوز ، شمارش معکوس برای دیدار فینال فوتبال زنان جام ملت‌های اروپا میان تیم‌های ملی انگلیس و آلمان آغاز شده است. هواداران فوتبال این دو کشور با هیجان به آغاز این دیدار در استادیوم ومبلی در لندن، چشم دوخته‌اند.
ملی‌پوشان انگلیس و آلمان با اقتدار و کسب ۵ پیروزی در ۵ دیدار خود در جام ملت‌های اروپا، به دیدار پایانی این رقابت‌‌ها راه یافته‌اند. نمایش فوتبال جذاب و موفق از سوی این دو تیم با استقبال ویژه مردم در آلمان و انگلیس روبرو شده است.

بازتاب عملکرد درخشان تیم‌های ملی زنان آلمان و انگلیس نه تنها از طریق تماشای دست‌جمعی دیدارهای جام ملت‌های اروپا در خیابان‌ها و اماکن عمومی شهرهای این دو کشور قابل مشاهده بوده است، بلکه همچنین آمار تماشای تلویزیونی بازی‌های این دو تیم نیز نمایان‌گر این نکته است.

بیش از ۱۲ میلیون از شهروندان آلمان دیدار نیمه‌نهایی تیم ملی آلمان مقابل فرانسه را به طور زنده و مستقیم از تلویزیون تماشا کردند. بازی نیمه‌نهایی تیم‌های انگلیس و سوئد نیز ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تماشاگر تلویزیونی در انگلیس داشت.

آلمان، رکورددار قهرمانی جام ملت‌های اروپا

تیم ملی فوتبال زنان آلمان با کسب ۸ عنوان قهرمانی، رکورددار فتح جام ملت‌های اروپا است. آلمانی‌ها حال با کاپیتان آلکساندرا پُپ، ستاره خود در خط حمله، به کسب نهمین عنوان قهرمانی خود در اروپا چشم دوخته‌اند.

آلکساندرا پُپ با عملکرد بی‌نظیر خود در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۲ و به ثمر رساندن ۶ گل در ۵ بازی برای تیم ملی آلمان، سهم بزرگی در بلندپروازی ملی‌پوشان آلمان داشته است. رسانه‌های انگلیسی نیز مهار این مهاجم را در فینال به عنوان کلید اصلی برای پیروزی تیم خود دانسته‌اند.

تیم ملی فوتبال انگلیس هنوز موفق به کسب مقام قهرمانی جام ملت‌های اروپا نشده است. این تیم تاکنون دو دفعه در فینال این رقابت‌ها حضور ناکامی داشته است.

آلمان و انگلیس در فینال جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۹ نیز مقابل هم به میدان رفتند. این دیدار با پیروزی ۶ بر ۲ برای تیم ملی آلمان به پایان رسید. اما انگلیسی‌ها این‌بار به دنبال کسب نخستین قهرمانی در اروپا با استفاده از موقعیت میزبانی خود هستند.

اما آیا میزبانی انگلیس در فینال واقعا برگ برنده‌ای برای این تیم است؟ آلکساندرا پُپ در این‌باره می‌گوید: «تیم ملی انگلیس در فینال بیشتر از ما زیر فشار است. هیچ کس در این تورنمنت روی ما حساب باز نکرده بود. ما در فینال چیزی برای باختن نخواهیم داشت.»

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب