ماجدی: مطالبات داوران تا هفته آینده پرداخت می‌شود

تاریخ و ساعت انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 12:32
سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: با وزیر ورزش درباره VAR صحبت کردم و معتقدم اگر این سیستم بیاید، بسیاری از دلالی‌ها، دو رویی‌ها و کلی اتفاق نادرست در فوتبال برطرف می‌شود.

به گزارش کاپیتان نیوز، میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال صبح جمعه در حاشیه سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک داوران حاضر شد و دقایقی سخنرانی کرد.

او در سخنرانی خود اظهار کرد: امیدوارم ماسک‌ها به زودی برداشته شود، همان‌طور که در فوتبال هم ماسک‌های دو رویی پس از سال‌ها برداشته می‌شود. از افشاریان به دلیل دغدغه زیادی که برای داوری دارد تشکر می‌کنم. از دبیرکل فدراسیون ممنونم که روزها و ساعت‌ها با هم در خصوص داوری و به خصوص VAR صحبت می‌کنیم. با وجود بیماری وزیر ورزش، دیشب بیش از یک ساعت با او صحبت کردم که ۴۰ دقیقه آن درباره VAR بود. معتقدم اگر این سیستم بیاید، بسیاری از دلالی‌ها، دو رویی‌ها و کلی اتفاق نادرست برطرف می‌شود. من مربی، سرمربی، سرپرست و بازیکن بوده‌ام و می‌دانم این اتفاق چگونه است. کسی که داوری کرده، چگونه در لحظه می‌تواند تشخیص دهد، اگر تشخیص داد هنر او بوده است. علاقه‌مندان استقلال و پرسپولیس، فکر و ذهن‌شان پیروزی است. من نمی‌دانم برنده چرا به داور اعتراض دارد؟

سرپرست فدراسیون فوتبال خطاب به داوران گفت: من رزومه بعضی از شما دوستان را پیگیری کردم و شاید سطح تحصیلاتی شما نسبت به بقیه ۵۰ درصد بالاتر است. بسیاری از شما فوق‌ لیسانس دارید. آدم از هر کلاسی می‌تواند، ۲ کلمه یاد بگیرد. کلاس دانش‌افزایی، کلاس یادگیری نیست؛ کلاس طوفان ذهنی است. شاید یک نکته‌ای را به شما بگوید که بتوانید تغییر ایجاد کنید. من به عنوان کسی که عاشق فوتبال بودم، کار خواهم کرد؛ در هر سمتی باشد. من کار و زندگی‌ام را برای فوتبال گذاشته‌ام و دو شغله هم نیستم که آپارتمان‌ساز باشم یا رستوران داشته باشم. من کارم فوتبال است و هر روز تا ۱۲ یا یک شب در فدراسیون هستم و دغدغه دارم. حتی امروز که جمعه هست و همه پیش خانواده هستند، من از صبح فدراسیون بودم و الآن اینجا آمدم.

وی خاطرنشان کرد: حضور VAR کار ما را هم ساده‌تر می‌کند زیرا مقابل فساد و دلالی را هم می‌گیرد. من ۳ بار در این فصل، کمیته استیناف و انضباطی را خواستم تا افراد نامحسوس‌شان را در استادیوم‌ها برای شناسایی افرادی که اعتراض بی‌جا می‌کنند، بگذارند. ما هم جریمه‌ها را افزایش می‌دهیم و عددها را هم بالا می‌بریم. من حقوقی که می‌گیرم، حقوق آدم ۲۴ ساعته نیست. شما هم اگر بخواهید برای پول بیایید، نیایید چون در این فوتبال‌ حالاحالاها  تغییرات زیادی نیست. افزایش قیمت سال گذشته هم با پیگیری‌های مجدد افشاریان انجام شد. من باید پول داشته باشم و درآمد داشته باشم که بتوانم پول شما را بدهم اما پول ما آن طرف گیر است و پول ما را نمی‌دهند. با چه مشقتی توانستیم حقوق را زیاد کنیم. من چیزی که واقعیت دارد را انجام می‌دهم. من دوباره با کمیته انضباطی و استیناف جلسه می‌گذارم تا در خصوص داوران و مربیان و بازیکنان شفاف‌سازی کنیم. شما هم باید بتوانید اشتباه‌های‌تان را قبول کنید. حتی اگر جریمه شدید و چند بازی به شما قضاوت نرسید، تمکین کنید. من می‌دانم که شما طرفدار رنگی نیستید و اشتباهات سهوی است اما بهترین رویکرد تمکین کردن است.

ماجدی در خصوص VAR گفت: همه چیز فوتبالی و گردن فدراسیون نیست. من در قرعه‌کشی سازمان لیگ گفتم که به نیم‌فصل اول نمی‌رسد. حضور این تکنولوژی ما را هم راحت‌تر می‌کند زیرا فدراسیون و داوران را از تهمت‌هایی چون تبانی و به نفع تیمی سوت زدن، عاری می‌کند. این کت و شلوارها هم که برای داوران تهیه شده و دوستان تقدیر کردند، وظیفه ما بوده است. از بهاروند تشکر ویژه‌ دارم که همواه با ما هم‌پا بودند و هماهنگی کردند و توانستیم حق و حقوق داوری را بگیریم که این وظیفه الآن روی دوش کشوری است.

سرپرست فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم از پرداخت همه مطالبات داوران در هفته آینده خبر داد.

میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از رییس کمیته داواران و دبیرکل فدراسیون فوتبال برای این مراسم تشکر می‌کنم. امیدوارم یک جشن خوبی برای سیستم VAR هم بگیریم.

او درباره حضور نیافتن داوران ایرانی در تورنمنت‌های بین‌المللی گفت: این یک کاری تخصصی است که آقای افشاریان و آقای کامرانی‌فر به آن پاسخ می‌دهند.

ماجدی درباره پروسه‌هایی که جهت کسب مجوز حرفه‌ای در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ما تمام زحمات و فشار را از روی سازمان لیگ داریم برمی‌داریم و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را به فدراسیون فوتبال آوردیم و مسئولش را تعیین کردیم. قرار است کمیته بدوی و استیناف این کمیته هم تشکیل شود.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب