یاری: کرمانشاه استعداد زیاد دارد، امیدوارم مدالِ من راه را باز کند

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 29 تیر 1401 10:41
قهرمان کشتی آزاد جوانان آسیا از انگیزه‌هایش برای کسب مدال طلای جوانان جهان گفت و اینکه با کسب این مدال راه برای کشتی‎‌گیران مستعد استانش باز شود و بعد از سال‌ها یک کرمانشاهی به مدال جهانی برسد.

به گزارش کاپیتان نیوز،سبحان یاری در گفت‌وگو با خبرنگار، در مورد اینکه پیش از کسب مدال طلای قهرمانی جوانان آسیا در تورنمنتی شرکت کرده بود یا خیر، اظهار داشت: بعد از آنکه در انتخابی جوانان اول شدم، قرار بود به یک تورنمنت برویم. پنج نفر از تیم می‌خواستند در جام تختی محک بخورند و پنج نفر هم به تورنمنت بروند که من هم جزو این دسته بودم، اما این مسابقه لغو شد و مستقیم به مسابقات قهرمانی آسیا رفتیم.

وی که سال گذشته نیز در عضویت تیم جوانان شرکت‌کننده در مسابقات اوفای روسیه بوده است، در مورد شکستش در آن رقابت‌ها گفت: تجربه نداشتم و باختم. من در همان دور اول باختم. به نوعی مقابل حریف شوکه شده بودم و یک فن چهار امتیازی از حریف قرقیزستانی خوردم، در حالی که راحت می‌توانستم این کشتی‌گیر را ببرم. متأسفانه باختم، چون خیلی بی‌تجربه بودم. پیش از آنهم تجربه حضور در رده سنی نوجوانان را نداشتم و رقابت‌های روسیه اولین مسابقه مهم من بود.

این کشتی‌گیر کرمانشاهی در پاسخ به این پرسش که چقدر رکوردشکنی تیم اعزامی به اوفا با کسب پنج مدال طلا و قهرمانی جهان باعث شده است او نیز دنبال جبران شکستش در مسابقه بعدی باشد، خاطرنشان کرد: این مسئله تأثیر زیادی داشت که دوباره تلاش کنم. من بعد از شکست در مسابقات جوانان جهان سال گذشته مدتی تمرین نکردم، چون حمایتی هم از من نشده بود و در استان هیچ‌کس سراغم نیامد. چند وقت قبل از مسابقات قهرمان کشوری جوانان دوباره با این انگیزه که سال آینده هم شرایط سنی حضور در رده جوانان را دارم و می‌توانم جبران کنم، تمریناتم را شروع کردم. در این سال‌ها قهرمانان کرمانشاهی نتوانستند مدال جهانی بگیرند و من خیلی دوست دارم بتوانم این کار را انجام دهم تا فضا برای دیگر قهرمانان استان باز شود و آنها هم مدال بگیرند.

وی که به تازگی قهرمان آسیا شده است تأکید کرد بعد از این مدال هیچ یک از مسئولان به او حتی تبریک هم نگفته‌اند و یادآور شد: متأسفانه برایم هیچ کاری نکردند. نه تماس از استانداری، نه شهرداری و نه حتی هیئت کشتی. اصلاً مدال طلای آسیا را ندیدند. من اینجا فقط حمایت خانواده‌ام را دارم و آنها تا جایی که از دست‌شان برمی‌آید کمکم می‌کنند. امسال برای مسابقات جوانان جهان خیلی انگیزه دارم. سال گذشته را از دست دادم و نمی‌خواهم امسال را هم از دست بدهم. رده سنی جوانان پله‌ای رو به سوی تیم ملی بزرگسالان است.

یاری به تغییر وزنش در رده سنی بزرگسالان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در وزن 74 کیلوگرم کشتی گرفتم و امسال در وزن 79 کیلوگرم جوانان جوان مبارزه می‌کنم و بعد از آن برای حضور در رده سنی بزرگسالان به 86 کیلوگرم می‌روم. الان هم روز به روز بهتر می‌شوم و امیدوارم که در مسابقات جوانان جهان نتیجه خوبی بگیرم تا راه برای دیگر بچه‌های کرمانشاه باز شود. استان ما خیلی استعداد دارد و حیف است نتوانیم مدال جهانی بگیریم.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب