فرهادیان: انتخابات سوارکاری طبق مقررات نبود

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 15 تیر 1401 13:06
سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیونها گفت: انتخابات سوارکاری طبق مقررات نبود و طبق اساسنامه فدراسیون‌ها و اختیارات وزارت ورزش، هیچ‌کدام از مسئولان حراست نظارتی نداشتند.

به گزارش کاپیتان نیوز، آرش فرهادیان در مراسم تشییع دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب اظهار کرد: امروز به لطف وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تجدید میثاق و بیعت دوباره با پرستوهای عاشقی انجام شد که هر چه داریم از آنها است. اگر مردم با همه مشکلات اقتصادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند، مدیون خون دو شهید گمنامی است که امروز به خاک سپرده می‌شوند. امیدوارم با تأسی از راه آنها و استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم موفق عمل کنیم و برای آسایش مردم قدم برداریم.

فرهادیان همچنین در خصوص حضورش در دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: با وجود عدم میل باطنی برای این سمت تکلیف و درخواست شد که در خدمت باشم، دوست داشتم کارهایی که در توسعه ورزش حرفه‌ای باشگاه‌ها انجام داده بودیم به سرانجام برسد و اتفاقات خوبی بیفتد، اما تکلیف شد و قبول کردم که بیایم.

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقات تغییر در اساسنامه فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی است که ایرادهایی به آن وارد شده که البته این کار باید با هماهنگی وزارت ورزش و شخص وزیر انجام شود. موضوع دیگر، برگزاری منظم و دقت‌نظر خاص درباره مجامع انتخاباتی است. تا پایان سال 16 مجمع انتخابی خواهیم داشت. تلاش بر این است که ارتباط و تعامل سازنده‌ای با فدراسیون‌ها داشته باشیم تا اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد، آن را حل کنیم.

وی در خصوص وضعیت فدراسیون سوارکاری نیز خاطرنشان کرد: انتخابات این فدراسیون طبق مقررات و قوانین برگزار نشد، طبق اساسنامه فدراسیون‌ها و اختیارات وزارت ورزش، نظارتی روی انتخابات صورت نگرفت و هیچ‌کدام از مسئولان حراست نظارتی نداشتند. فکر کنم کسانی که در این جلسه حضور داشتند به این نتیجه رسیدند که انتخابات باید در شرایط قانونی و بهتری انجام شود. نهادهای نظارتی نیز در حال کنترل هستند و به‌زودی مشکل فدراسیون سوارکاری حل خواهد شد.

وی پیرامون این پرسش که اگر قرار باشد انتخابات این فدراسیون دوباره برگزار شود، مشکلی از طرف فدراسیون جهانی این رشته به وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: به شدت با این موضوع مخالفم. هر جایی که درباره قانون صحبتی می‌شود درست نیست بگوییم فدراسیون جهانی فلان مشکل را به وجود می‌آورد. بحث تحریم و تعلیق روسیه در شرایطی که به شکل ظاهری و معنایی مخالف منشور المپیک بود، انجام شد و این کشور را محروم کردند. ما نمی‌توانیم هر جایی که می‌خواهیم طبق قانون و مقررات عمل کنیم، نگران این باشیم که فدراسیون جهانی فلان رشته چه برخوردی می‌کند. شاید فدراسیون جهانی رشته‌ای انتظاراتی خارج از عرف داشته باشد و نتوانیم طبق نظر آنها پیش برویم. ما به قوانین عرفی و شرعی خودمان توجه داریم.

وی درباره اینکه تکلیف برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک با توجه به اینکه برخی از فدراسیون‌ها با سرپرستی اداره می‌شوند، چه خواهد شد، افزود: تلاش وزارت ورزش و معاونت قهرمانی این است تا زمان برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک تا جایی که می‌تواند انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار کند و مجمع به‌صورت قانونی برگزار شود.

منبع: ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب