محنایی: به کادرفنی تیم ملی بسکتبال زمان بدهیم

تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 12 تیر 1401 13:20
کارشناس بسکتبال ایران گفت: بهتر است فعلا به کادرفنی جدید تیم ملی فرصت دهیم تا شناخت بیشتری از بازیکنان پیدا کند.

به گزارش کاپیتان نیوز، کاظم محنایی  درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قزاقستان که باخت ۶۰ - ۶۸ همراه بود، توضیح داد: متاسفانه بازیکنان ما در حد و اندازه خودشان ظاهر نشدند و خودشان نبودند. اگر فقط ۵۰ درصد کیفیت خودشان را نشان می‌دادند قطعا قزاقستان را شکست می‌دادیم.

او درباره ضعف تیم ملی بسکتبال گفت: بزرگ‌ترین مشکل این بود که آقای ارمغانی به دلیل زمان کمی که با تیم بوده شناخت خوبی از بازیکنان نداشت و من فکر می‌کنم یکی از مشکلات اصلی تیم ملی همین موضوع بود. باید به او و کادرفنی جدید فرصت دهیم تا کارهای جدیدی که در تیم صورت می‌گیرد کامل شود. فکر می‌کنم بتوانند کارهای فنی بهتری را در آینده اجر کنند.

کارشناس بسکتبال ایران تصریح کرد: به هر حال ایشان چندین سال نبودند و این باخت دلیل نمی‌شود که کیفیت ایشان را زیر سوال ببریم. این آشنایی شاید در اردو بود، اما روز به روز بهتر خواهد شد، چرا که زمان مسابقه با اردو متفاوت است. حس می‌کردم بازیکنان خودشان نبودند و جای تعجب داشت که از ۲۰ سه امتیازی یک پرتاب هم موفق و تبدیل به امتیاز نشد.

او با اشاره به اردوی صربستان توضیح داد: نمی‌دانم چرا این میزان ضعف در پرتاب‌های سه امتیازی وجود داشت، شاید خستگی اردوی صربستان بود اما من فکر می‌کنم در آینده تیم ایران بهتر نتیجه بگیرد. با توجه به ریاست جوان و محترم فدراسیون که خودش از قهرمانان ملی بوده، من فکر می‌کنیم تیم ملی نوید روزهای خوبی برای بسکتبال باشد. فعلا زمان بدهیم تا فدراسیون و کادرفنی در آینه خود را نشان دهند.

محنایی در پاسخ به این سوال که ضعف فنی تیم ملی را چه چیزی می‌داند؟ اظهار کرد: متاسفانه بازیکنان ما با یکدیگر هماهنگ نبودند و بیشتر روی کارهای انفرادی پیش می‌رفتند. شاید مدت زمان کمی است که آقای ارمغانی کار را دست گرفته و دلیل همین است. بازیکنان بیشتر انفرادی کار می‌کردند تا اینکه به صورت گروهی به سمت سبد حریف حمله کنند. در دفاع هم خوب نبودیم و چیدمان مهره‌ها می‌توانست شرایط بهتری داشته باشد.

او درباره تعویض‌ها نیز گفت: متاسفانه جابجایی بازیکنان در ترکیب تیم هم ‌به موقع رخ نمی‌داد، یا خیلی دیر تعویض می‌شدند یا خیلی زود بیرون می‌رفتند. می‌شد برخی بازیکنان را خیلی زودتر تعویض کرد و بالعکس. همچنین برخی بازیکنان را بودند که شاید حضورشان به تیم کمک می‌کرد. در مجموع من معتقدم کادرفنی فعلی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و فعلا باید به آن‌ها زمان داد.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب