عراق میزبان بیست‌وپنجمین جام کشورهای خلیج فارس

تاریخ و ساعت انتشار : جمعه 10 تیر 1401 16:40
عدنان درجل، وزیر جوانان و ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که شهر بصره در اوایل سال 2023 میزبان « جام خلیج فارس» خواهد بود.

به گزارش کاپیتان نیوز، وبسایت رسمی فدراسیون عراق کلیپی از رئیس فدراسیون منتشر کرد که در آن می‌گوید: "این موفقیت را به دولت و ملت عراق تبریک می‌گویم، جام خلیج‌فارس در شهر بصره عراق برگزار خواهد شد.
این مسابقات برای ژانویه 2022 برنامه ریزی شده بود، اما بعدا به دلیل شلوغ بودن تقویم تیم های خلیج فارس به همان ماه در سال 2023 موکول شد.
بیش از یک سال پیش، شهر بصره شاهد بازدیدهای متعددی از سوی نمایندگان دفتر اجرایی برگزارکنندگان جام خلیج فارس برای ارزیابی جامع آمادگی و کارایی اماکن ورزشی قبل از میزبانی بیست و پنجمین دوره جام خلیج فارس بود که آخرین مورد آن هفته گذشته انجام شد.
درجل متعهد شد که تمامی الزامات توصیه شده توسط کمیته های بازرسی را تکمیل و میزبانی موفقی را ارائه دهد.
البته عراق به دلیل وضعیت امنیتی از سال 2019 همچنان با ممنوعیت فدراسیون بین المللی (فیفا) برای برگزاری مسابقات در خاک خود مواجه است.
جام خلیج فارس هر دو سال یک بار برگزار می شود و بحرین میزبان اولین دوره آن در سال 1970 و قطر میزبان آخرین دوره آن در سال 2019 بود.
کویت با 10 عنوان رکورددار قهرمانی در این رقابت‌ها است و قطر، عربستان سعودی و عراق هر کدام 3 بار قهرمان این مسابقات شده‌اند. امارات و عمان دو بار و بحرین هم یک‌بار به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یافته است.
عراق نیز یک بار در سال 1979 میزبان این مسابقات بود که در ورزشگاه بین المللی الشعب در بغداد عنوان قهرمانی را کسب کرد.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب