اظهارنظر ملی‌پوشان بسکتبال ایران درباره کاپ آسیا ۲۰۲۲ سنگاپور

تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 13:06
ملی‌پوشان بسکتبال ایران از ویژگی‌ها و دشواری‌های مسابقات کاپ آسیا سخن گفتند.

به گزارش کاپیتان نیوز، احسان دلیرزهان، ملی‌پوش بسکتبال ایران درباره حضور در تیم ملی سه به سه گفت: بنا به دلایل شخصی نتوانستم تیم ملی الف پنج به پنج را همراهی کنم و الان با تیم ملی سه به سه تمرین می‌کنم تا اینجا به تیم‌ ملی‌ کمک کنم.

او درباره تفاوت بسکتبال پنج به پنج با سه به سه نیز گفت: این دو محیط خیلی با هم فرق دارند. به عنوان مثال در پنج به پنج بازی پیک و رول داریم ولی اینجا داستان فرق دارد. سه به سه بیشتر به توانایی در بسکتبال خیابانی بستگی دارد و باید کارهای انفردی بازیکنان قوی‌تر باشد. من هم یک مقدار سایز کوچک‌تر دارم و می‌شود به این تیم کمک کنم.

دلیرزهان درباره تفاوت این مسابقات با رقابت‌های قطر نیز گفت: در قطر تیم‌های زیر ۲۳ سال حضور داشتند اما اینجا محدودیت سنی نیست و همه با ترکیب اصلی می‌آیند. کار سخت‌تر است.

محمد یزدان‌پناه، دیگر ملی‌پوش بسکتبال سه به سه ایران درباره شرایط ملی‌پوشان برای حضور در کاپ آسیا توضیح داد: خدا را شکر این سومین اردوی ماست و پیش از این در قزوین و قشم بودیم. تمرینات خیلی‌ خوبی داشتیم و رفته رفته هماهنگ‌تر می‌شویم.

او درباره بخش سه به سه گفت: این بخش نسبت به بسکتبال پنج نفره یکسری قوانین و روش‌های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال شما باید در یک با دو ساعت چندین بازی سنگین انجام دهید. ما تمام سعی و تلاشمان برای قهرمانی است اما حریفان خیلی‌ خوبی مثل نیوزلند و استرالیا داریم

یزدان‌پناه درباره دلایل عدم صعود تیم سه به سه به مسابقات جهانی نیز گفت: در رقابت‌های قطر اواخر بازی با نیوزلند یکسری مشکلات کوچکی داشتیم که باعث شد در زمان خیلی کم نتیجه را واگذار کنیم‌.

امیرحسین رضایی‌فر، یکی دیگر از ملی‌پوشان بسکتبال ایران درباره مسابقات سه به سه توضیح داد: واقعا بسکتبال سه نفره یکی از سخت‌ترین رشته‌هاست که می‌تواند در المپیک حاضر شود چون بازیکنان باید بدون استراحت تلاش و حمله کنند. باید ۱۰ دقیقه بدون استراحت با یکدیگر بجنگند.

او درباره شرایط فعلی تیم ملی ایران نیز گفت: بچه‌هایی که در تیم هستند از سه به سه آمده‌اند و بیشتر ما هم در تورنمنت‌ها بوده‌ایم و با این بخش آشنا هستیم. ایران قطعا یکی از تیم‌های خوب آسیا را دارد.

او درباره مسابقات سنگاپور نیز گفت: چند ماه پیش با تیم زیر ۲۳ سال در قطر بودیم و نتیجه مطلوبی گرفتیم‌ ولی به مسابقات جهانی نرسیدیم که دلیل آن کم بودن تجربه بود. با این وجود امسال می‌شود بین سکوهای اول تا سوم باشیم.

همچنین نوید خواجه‌زاده، ملی‌پوش بسکتبال سه به سه ایران، درباره تمرینات ملی‌پوشان برای حضور در کاپ آسیا ۲۰۲۲ سنگاپور، توضیح داد: این دوره از تمرینات اردوی سوم‌ ماست و اردوهای‌ قبلی ما در قزوین و قشم بود که از شرایط خوبی برخوردار بودند.

او درباره تجربه بازیکنان تیم سه به سه ایران نیز گفت: من خودم چند تورنمنت سه به سه شرکت کرده‌ام و سایر بازیکنان نیز هر کدام یک مسابقه را حضور داشته‌اند، تفاوت‌هایی از جمله سایز توپ و سایز زمین با بسکتبال پنج به پنج وجود دارد اما بازیکنان ما کم تجربه نیستند.

خواجه‌زاده درباره حریفان ایران در مسابقات پیش رو نیز گفت: نسبت به تیم کویت شناخت لازم را ندارم اما کره همیشه تیم خوبی می‌آورد. سه به سه غیر قابل پیش بینی است و باید شرکت کنیم تا نتیجه مشخص شود.

او درباره نیاز اصلی بخش سه به سه توضیح داد: نیاز اصلی در وهله اول لیگ خوب برای بخش این بخش است و بازیکنان باید بتوانند در طول سال بازی کنند. اردوهای ما نباید فقط برای مسابقات ملی باشد و بازیکنان را فقط برای مسابقات ملی دور هم جمع کنیم.

منبع:ایسنا

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب