رشیدی:قلعه نویی از ساپینتو بهتر است/ سرمربی استقلال باید فارسی یاد بگیرد

تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 1 تیر 1401 11:23
پیشکسوت استقلال گفت: در شرایطی که استقلال سرمربی جدید به خدمت گرفته لازم است بازیکنی مثل وریا غفوری در این تیم بماند تا پل ارتباطی بین سرمربی و بازیکنان تیم باشد.

به گزارش کاپیتان نیوز،منصور رشیدی بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره حضور سرمربی جدید در راس کادر فنی استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره حضور سرمربی پرتغالی جدید استقلال چه صحبتی دارید؟

فعلاً هیچ حرفی نمی توان زد تا ببینیم شرایط چگونه پیش می رود. تا وقتی که استقلال در لیگ به میدان نرفته توضیح دادن در رابطه با خوب یا بد بودن مربی جدید استقلال کار درستی به نظر نمی رسد. نکته مهم در رابطه با ساپینتو این است که مدتی زمان لازم است تا کم کم با فرهنگ ایرانی ها و اخلاق بازیکنان تیم استقلال جفت و جور شود.

معمولاً چقدر زمان برای این موضوع لازم است؟

زمانی که رایکوف به استقلال آمد و سرمربی تاج شد، بعد از یک ماه زبان فارسی را یاد گرفت و تیم را از این رو به آن رو کرد. خیلی مهم است که سرمربی زبان فارسی را یاد بگیرد. می تواند کمک کند تا رابطه بهتری با بچه ها برقرار کند. باید دید مربی پرتغالی در این زمینه چقدر استعداد دارد. از طرفی باید توقعات را نسبت به او در حد معقول نگه داشت.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

با توجه به نتایج خوبی که استقلال در فصل گذشته گرفته باید به مربی جدید زمان داد. شاید در هفته های اول نتایج مورد نظر هواداران گرفته نشود.

چه توقعی از طرفداران استقلال دارید؟

طرفداران استقلال سال قبل هم خیلی خوب از استقلال حمایت کردند. بعد از سه پیروزی ابتدایی در شروع فصل، استقلال چند هفته پشت سر هم مساوی کرد ولی هواداران استقلال پای تیم ایستادند و نشان دادند تا چه اندازه نسبت به تیمشان مطمئن هستند. همان موضوع باعث شد استقلال دوباره جان بگیرد و نتایج بهتری را کسب کند. مجیدی تعدادی جوان را به استقلال آورده بود که کمتر کسی انتظار موفقیت با آنها را داشت اما توانست بعد از ۶ تا ۷ هفته آنها را هماهنگ کند و به نتایج لازم برسد.

با توجه به سوابق ساپینتو به نظر شما در حال حاضر او بهترین مربی لیگ ایران است؟

شاید از نظر سابقه بهترین باشد ولی یک مربی مثل امیر قلعه نویی در لیگ ایران با تجربیاتی که دارد می تواند با ساپینتو رقابت کند و حتی در نیم فصل اول که ساپینتو هنوز با جو فوتبال ایران آشنا نیست بهتر نتیجه بگیرد. به هر حال قلعه نویی نسبت به همه مربیان فعلی لیگ برتر سابقه بیشتری دارد. گرچه نمی‌توان سوابق ساپینتو در تیم های اروپایی را نادیده گرفت ولی او تا بخواهد در ایران و لیگ برتر ما جا بیفتد زمان لازم است. هواداران نباید او را تحت فشار قرار دهند.

در رابطه با جذب بازیکن چه پیشنهادی برای باشگاه استقلال دارید؟

با توجه به نامشخص بودن وضعیت مرادمند و سیاوش یزدانی قطعاً استقلال دفاع وسط نیاز دارد. سیلوا هم که ظاهراً رفتنی شده از طرفی استقلال هافبک طراح ندارد و با وجود آمدن سجاد شهباززاده که یک فوروارد خوب است استقلال یک بازیکن تمام کننده ششدانگ می خواهد. اما سوال اینجاست که چرا قرارداد وریا غفوری را تمدید نمی کنند. به نظر من استقلال باید وریا غفوری را حفظ کند.

چطور؟

به خاطر اینکه وریا غفوری هم به لحاظ تجربی در این تیم دارای شرایط بالایی است هم سابقه ملی و کار کردن با سرمربی پرتغالی (کارلوس کی روش) را دارد و می تواند پل ارتباطی خوبی بین ساپینتو و بازیکنان استقلال باشد. اینها همه شرایطی است که مدیران استقلال را باید مجاب کند که وریا را نگه دارند. البته نمی دانیم چرا این اتفاق نمی‌افتد! شاید هم سفارشی از جایی شده که وریا غفوری نباید باشد. امیدوارم این اتفاق فقط در حد شایعه باشد.

منبع: خبر ورزشی

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب