رییس فدراسیون شنا به ایسنا اعلام کرد:

انتقال ملی‌پوشان شیرجه‌ به استخر ۹ دی/ دستور وزیر به شرکت توسعه در مورد استخر آزادی

تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 09:30
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از انتقال تمرینات شیرجه‌روهای تیم‌ملی ایران به استخر ۹ دی تا زمان تعمیرات اساسی استخر آزادی خبر داد و گفت: وزیر ورزش و جوانان به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نسبت به تعمیرات اساسی و استانداردسازی استخر قهرمانی آزادی دستور اکید صادر کرده است.

به گزارش کاپیتان نیوز ، درباره آخرین وضعیت پیش آمده برای استخر آزادی و تصمیم‌گیری در مورد فعالیت شیرجه‌روهای ملی‌پوش ایران، اظهار کرد: با توجه به مسائل پیش‌آمده تا بهبود وضعیت استخر قهرمانی آزادی، قرار است تمرینات شیرجه‌روها به استخر قهرمانی ۹ دی منتقل شود و پس از تعمیرات استخر آزادی و استانداردسازی این استخر، مجددا شیرجه‌روها به استخر آزادی باز خواهند گشت.

 

وی ادامه داد: ماجرای سرمای استخر آزادی در فصول سرد، مسئله جدیدی نیست و با توجه به سبک بودن سازه این استخر و ضخامت کم سقف آن، همواره با چالش سرمای این استخر در فصول سرد مواجه بوده‌ایم.

 

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد شکاف ایجاد شده در قسمتی از سقف استخر آزادی، تصریح کرد: حدود یک ماه پیش بلافاصله پس از اطلاع از این مسئله، گزارش مربوطه به وزیر ورزش و جوانان ارائه شد و آقای کیومرث هاشمی نیز دستور رسیدگی و پیگیری موضوع را صادر کرد و همانگونه که شاهد بودید معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش روز گذشته به مراسم اختتامیه لیگ برتر واترپلو به استخر ۹ دی آمد و قرار بر این شد تا زمان استاندارسازی وضعیت استخر آزادی، تمرینات شیرجه‌روها به استخر ۹ دی منتقل شود.

 

رضوانی با اشاره به اینکه مجموعه آزادی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مجموعه‌های ورزشی آسیا است و نیاز به تعمیرات و رسیدگی اساسی دارد، بیان کرد: جالب است بدانید سازه استخر آزادی، سازه‌ای بی‌نظیر است و ۱۰ هزار مترمربع روی ۴ ستون ساخته شده است اما به دلیل مساحت زیاد و ضخامت کم سقف، شاهد سرد شدن فضای داخل استخر در فصول سرد هستیم.

 

وی افزود: برای مثال حدود دو سال پیش تعداد زیادی از نقاط سقف سوراخ بود که توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی چسب زده شد تا از نفوذ آب از طریق سقف در هنگام بارندگی جلوگیری شود اما مجددا دچار مشکل شده است.

 

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو همچنین با بیان اینکه بین شیشه‌های استخر درز وجود دارد و باد سرد وارد استخر می‌شود، گفت: از یک ماه پیش وزیر ورزش و جوانان نسبت به تعمیرات اساسی استخر آزادی به عنوان یک سرمایه ملی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دستور اکید داده است تا این مسئله حل شود؛ لازم است بدانید حدود دو هفته قبل نیز جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، فدراسیون شنا و مجموعه آزادی در رابطه با تعمیر و بازسازی استخر قهرمانی آزادی برگزار و قرار شد در اسرع وقت شاهد تعمیرات اساسی این استخر باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه سالها پیش استخر warm up (استخر تمرینی شناگران) مربوط به استخر قهرمانی آزادی به بخش خصوصی واگذار شد تا به یک استخر تفریحی تبدیل شود، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم این اقدام، هنوز نتوانسته‌اند استخر مربوطه را راه‌اندازی کنند و در نهایت استخر warm up از بخش اصلی استخر قهرمانی جدا شد.

 

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان، گفت: این فدراسیون در تلاش است تا ۲ مجموعه استخر قهرمانی آزادی و استخر قهرمانی ۹ دی در مناسب‌ترین وضعیت ممکن قرار گیرند و ملی‌پوشان شنا، شیرجه و واترپلو بتوانند در وضعیتی مطلوب تمرینات خود را دنبال کنند.

منبع : ایسنا 

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب