خاکبان: تیم واترپلو جوانان به رقابت‌های رده‌های سنی آسیا اعزام می‌شود

تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 12:30
رئیس کمیته واترپلو ایران درباره روند پیش روی تیم‌های ملی گفت: تیم ملی واترپلو بزرگسالان فعلا برنامه‌ای ندارد اما تیم جوانان آماده می‌شود تا در رقابت‌های رده‌های سنی آسیا که در فیلیپین برگزار می‌شود، شرکت کند.

به گزارش کاپیتان نیوز، دانیال خاکبان در گفت‌وگویی، درخصوص لیگ واترپلو کشور اظهار داشت: امسال موفق شدیم که لیگ را به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم و دور رفت آن نیز با قهرمانی نفت و گاز امیدیه به پایان رسید. هفته آینده، نهمین هفته لیگ است و ۲ بازی لیگ جوانان را نیز خواهیم داشت. اوایل برای ما کمی سخت بود که دیگر لیگ به صورت تک حذفی برگزار نشود اما الان دیگر همه چیز روی روال است.

وی ادامه داد: قبل از آنکه لیگ آغاز شود، از استان‌هایی که تیم داشتند و باید میزبان می‌شدند، درخواست کردیم که استخرها را معرفی کنند و ناظرهای فدراسیون را برای بازدید از این استخرها اعزام کردیم. بعضی استخر مشکلات کوچکی داشتند که با همکاری استان‌ها، همه چیز برای بازی‌های لیگ مهیا شد.

رئیس کمیته واترپلو ایران با اشاره به اهمیت میزبانی نقاط مختلف عنوان کرد: وقتی تمرکز میزبانی در تهران را از بین بردیم، شور و هیجان تازه‌ای به استان‌ها القا شد و این مسئله باعث می‌شود که رقابت‌های واترپلو هر روز داغ‌تر شود. انگیزه خاصی نیز برای میزبان شکل می‌گیرد که برای رقابت انگیزه بیشتری داشته باشد.

وی درباره لیگ رده‌های سنی گفت: لیگ‌های رده‌های سنی هم در حال برگزاری است؛ از باشگاه‌ها درخواست کردیم که تیم‌های زیر ۲۰ نیز تشکیل بدهند تا این لیگ هم به صورت رفت و برگشتی انجام شود. در حال حاضر تیم دانشگاه آزاد در لیگ زیر ۲۰ سال اول است. در لیگ زیر ۱۴ سال ۱۵ تیم، لیگ زیر ۱۶ سال ۱۴ تیم، لیگ زیر ۱۸ سال ۸ تیم و لیگ زیر ۲۰ سال نیز ۷ تیم در حال رقابت هستند. دوست داریم که تعداد تیم‌ها را افزایش دهیم اما کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم. اگر تیمی اسپانسر و صلاحیت داشته باشد، حتما مجوزها را برای آن صادر می‌کنیم.

خاکبان در پایان در مورد بر وضعیت تیم‌های ملی خاطرنشان کرد: تیم ملی بزرگسالان فعلا برنامه‌ای ندارد اما تیم واترپلو جوانان آماده می‌شود تا در رقابت‌های رده‌های سنی آسیا که در فیلیپین برگزار می‌شود، شرکت کند.

شبکه های مجازی:

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب